Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Monnari: niższa odwiedzalność sklepów mocno odbiła się na wynikach

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w 2020 roku przez Grupę Monnari wyniosły ok. 205,3 mln zł. Były one tym samym niższe od przychodów osiągniętych w 2019 roku (278,2 mln zł) o 26,3 proc.

Przychody w okresie 4 kwartału 2020 r. wynosiły 59,1 mln (95,0 mln) zł, a w grudniu 2020 r. 29,6 mln (40,3 mln) zł co oznacza spadki o 37,7 proc. i 26,5 proc.

Poziom przychodów za poszczególne okresy 2020 r. jest obciążony skutkami panującego stanu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 w kraju oraz wprowadzonymi wielotygodniowymi zakazami w odniesieniu do handlu w centrach handlowych powyżej 2000 mkw.

Spadek marży

Mając na uwadze fakt rosnących zapasów, sprzedaż była prowadzona ze znaczącymi rabatami, co negatywnie wpłynęło na marżę brutto na sprzedaży, która za rok 2020 spadła do poziomu 53,4 proc. z 57,1 proc. marży osiągniętej w 2019 r.

W okresach otwarcia centrów handlowych ich odwiedzalność drastycznie spadła, co dodatkowo negatywnie wpłynęło na poziom obrotów oraz realizowanych marż.

W 2020 r. w całej sieci odnotowano spadek wejść do salonów Grupy Kapitałowej w porównaniu do roku 2019 o 7,7 mln osób czyli o ponad 33 proc. W 4. kwartale ten spadek wynosił 3,2 mln osób, czyli ponad 43 proc.

Firma jest w trakcie postępowania o wsparcie z Tarczy Antykryzysowej przewidzianej dla dużych firm z Polskiego Funduszu Rozwoju.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem