Capital Park: nowe oblicze BioBazaru w Fabryce Norblina

Obchodzący 10-lecie swojej działalności BioBazar już w drugiej połowie bieżącego roku powróci do zrewitalizowanej Fabryki Norblina. Pierwszy w Polsce targ oferujący ekologiczne produkty zajmie jedną z zabytkowych, pofabrycznych hal o powierzchni 1800 mkw. Na klientów przez 5 dni w tygodniu czekać będzie łącznie 10 000 produktów na 75 stałych i kilkunastu sezonowych stoiskach w zupełnie nowej aranżacji. Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park.

BioBazar działa od 27 listopada 2010 r. Po powrocie do macierzystej siedziby w nowej odsłonie będzie jednym z pierwszych najemców, który już w drugiej połowie 2021 r. zainauguruje działalność zrewitalizowanej Fabryki Norblina. Obecnie targ funkcjonuje tymczasowo na Mokotowie, przy ul. Wołoskiej 3. W modernizowanym przez Grupę Capital Park kompleksie na warszawskiej Woli, zajmie halę pełniącą dawniej funkcję fabrycznej rurowni i ciągarni – zlokalizowaną w zachodniej części działki, bezpośrednio od strony ul. Łuckiej. BioBazar to pierwszy w Polsce targ, który oferuje ekologiczną żywność oraz naturalne kosmetyki czy środki czystości. 80 proc. asortymentu to produkty certyfikowane, pozostałych 20 proc. to towar niepodlegający certyfikacji, m.in. dziko rosnące grzyby i zioła czy ryby pochodzące z dzikich łowisk. Koncept współtworzy  ponad 100 wystawców, z których wielu jest związanych z BioBazarem od samego początku. Do współpracy zgłaszają się także kolejni dostawcy i producenci. Targ systematycznie zyskuje też kolejnych klientów – tygodniowo zakupy robi tu ok. 5 tys. osób. Po ponownej przeprowadzce do Fabryki Norblina pojawią się również kolejne niespodzianki.

– Jesteśmy bardzo podekscytowani, że po kilku latach wracamy do swojej pierwotnej lokalizacji w zupełnie nowej odsłonie. Okrągłych 10 lat naszej działalności zobowiązuje – zatem szykujemy dla naszych klientów jeszcze więcej atrakcji. Zupełnie odmieniony koncept stoisk, które ułatwią i uatrakcyjnią ekspozycję produktów, więcej przestrzeni – to tylko początek zmian. Pojawią się nowi wystawcy, m.in. oferujący produkty kuchni z różnych stron świata. Działać będzie koncept, w którym kucharze korzystać będą z sezonowych produktów z BioBazaru, pojawi się również więcej opcji jedzenia na miejscu czy na wynos. Do dyspozycji gości będzie także kawiarnia prowadzona przez naszego wieloletniego wystawcę czy piekarnia, która zaproponuje pieczywo wypiekane na miejscu – wylicza Joanna Żuchlińska, Marketing Manager BioBazaru.

biobazar-fabryka-norblina-capital-park
Fabryka Norblina, BioBazar

BioBazar to nie tylko zakupy

PARTNER PORTALU

Kaufland

– Będzie to miejsce licznych wydarzeń, warsztatów czy prelekcji promujących proekologiczne postawy, zdrowe odżywianie czy filozofię zero waste i inne wartości, które leżą u podstaw idei powstania BioBazaru. Jako inwestor niezwykle uważnie dbamy o zrównoważony wpływ naszych inwestycji na środowisko. Wierzymy, że obecność tego konceptu w Fabryce Norblina, pomoże nam promować podejmowanie świadomych, mających wpływ na społeczeństwo i środowisko decyzji konsumenckich – dodaje Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Capital Park, odpowiedzialna za projekt rewitalizacji Fabryki Norblina.

Przyszłych klientów zaskoczy też zupełnie inny niż do tej pory, unikatowy design wnętrz i koncepcja stoisk. Stoi za nim Kacper Gronkiewicz, architekt który zaprojektował m.in. niezwykle oryginalne wnętrza warszawskich drink barów Aura i Foton, jak również Księgarni na Tłomackiem Żydowskiego Instytutu Historycznego. Projektując nowe oblicze BioBazaru czerpał  przede wszystkim z tradycji polskich bazarów, począwszy od warszawskiego „Różyca” czy Jarmarku Europa, jak również innych, znanych światowych targowisk. W nawiązaniu do ekologicznego motywu przewodniego BioBazaru materiały architektoniczne użyte do produkcji stoisk oraz wystroju wnętrz będą naturalne i przyjazne  środowisku – m.in. drewno, płyty MDF o zredukowanej ilości formaldehydu czy kolorowe laminaty będące mieszanką papieru i żywicy. Na terenie BioBazaru pojawią się też zabytkowe elementy, pochodzące z dawnej fabryki.

– Podczas pracy nad tym projektem inspirował nas raczej charakter otwartych bazarów niż design popularnych hal towarowych. Produkty na takie targowiska przywożone były w skrzyniach i sprzedawane bezpośrednio z nich. Dlatego zaprojektowaliśmy meble, które pozwolą na wyraźną ekspozycję naturalnych właściwości towaru – mówi Kacper Gronkiewicz. – Chcieliśmy pozostawić wrażenie pewnej otwartości, nieograniczonej przestrzeni. Bazar zlokalizowany jest w pięknej, zabytkowej hali i kształtujemy design stoisk, tak żeby nie zasłaniały towaru i pozwalały swobodnie podziwiać unikalną, industrialną architekturę. Przyjęliśmy, że im bliżej alejek, tym zabudowa straganów powinna być niższa, piętrząc się dopiero w centralnym punkcie i pod ścianami. Dzięki temu spacerowanie po BioBazarze będzie przyjemne, a klienci będą mogli spojrzeniem ogarnąć cały asortyment – podsumowuje Gronkiewicz.

Fabryka Norblina

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Fabryka Norblina zaoferuje 65 tys. mkw. powierzchni użytkowej, z czego 41 tys. mkw. to biura, a  pozostałe 24 tys. mkw. wypełnią koncepty rozrywkowe, gastronomiczne, usługowe, handlowe, kulturalne oraz wellness. Wśród najemców zrewitalizowanej Fabryki Norblina, oprócz BioBazaru znajdzie się m.in. foodhall z ponad 30 konceptami gastronomicznymi (3.200 mkw.), butikowe kino z siedmioma salami (3.300 mkw.), Latino Bar z muzyką na żywo (408 mkw.), a także liczne restauracje. W części biurowej kompleksu swoje biura będą miały m.in. Allegro.pl (16.200 mkw.) oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8,5 tys. mkw.). Blisko 800 mkw. powierzchni zajmie pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki ART BOX Experience. Planowane ukończenie inwestycji to II połowa 2021 roku.