W 2020 r. spółka Dino zakończyła proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 278 sklepów, z czego uruchomionych zostało 255 sklepów, a 23 oczekują na otwarcie. Chodzi o sklepy, w przypadku których proces uzyskiwania zgód na uruchomienie został opóźniony w związku z sytuacją epidemiologiczną.
Tym samym na koniec 2020 r. sieć liczyła 1496 sklepów (otwartych i oczekujących na otwarcie), a ich powierzchnia sprzedaży wyniosła 582,6 tys. mkw. Dla porównania w 2019 r. uruchomione zostały 243 nowe sklepy.
Wzrost sprzedaży sieci Dino
Spółka Dino Polska w pierwszych trzech kwartałach 2020 roku kontynuowała wzrost rentowności. Przychody ze sprzedaży w tym okresie wyniosły 7,4 mld zł, czemu towarzyszył dwucyfrowy wzrost sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) na poziomie 13 proc. Spółka rok do roku odnotowała także wzrost wyniku EBITDA o 42,9 proc. do 723 mln zł oraz dalszą poprawę marży EBITDA o 0,7 pkt proc. do poziomu 9,8 proc..
Zgodnie ze swoją strategią, Dino Polska S.A. inwestuje w dalszą ekspansję – zarówno w rozwój sieci marketów, jak i w rozbudowę zaplecza logistycznego. W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2020 roku Spółka przeznaczyła na inwestycje 681 mln zł w stosunku do 594 mln zł w odpowiednim okresie ubiegłego roku.