Empik zostanie w Galerii Jurajskiej na dłużej
Salon Empik, który działa w Galerii Jurajskiej od jej otwarcia, pozostanie w obiekcie na kolejne lata. Dział leasingu częstochowskiej galerii przedłużył umowę z popularną siecią. Tym samym Empik nadal zajmować będzie swój dotychczasowy lokal mający 700 mkw.
– Empik to jeden z naszych największych najemców, stanowiący podstawę oferty w segmencie „prasy i książek”. Salon marki znajduje się także od lat w gronie najchętniej wybieranych przez klientów naszego centrum handlowego – mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.
Ponad dekada współpracy
Powodów tej popularności jest wiele. Salon Empik znajdujący się w Galerii Jurajskiej to jedna z największych księgarni w północnej części województwa śląskiego. Ponadto, w jego ofercie oprócz książek znaleźć można także prasę, muzykę, multimedia, artykuły papiernicze, a także dodatki do domu.
– Od ponad dekady klientów do tego miejsca w Jurajskiej przyciąga kompleksowość oferty. Tutaj można zaopatrzyć się w nowości książkowe, prasę, ale także prezenty, najnowsze płyty czy gry komputerowe. W efekcie sklep sieci od lat znajduje się w czołówce sklepów, które klienci Galerii Jurajskiej wybierają najchętniej w trakcie swoich codziennych zakupów – dodaje.
Jak podkreśla Anna Borecka – Suda, decyzja sieci Empik cieszy tym bardziej, bo przychodzi w trudnym dla rynku retail okresie pandemii. – Tą decyzją Empik docenia potencjał naszego centrum handlowego, dostrzegając w nas solidnego partnera, mającego mocną pozycję na lokalnym i regionalnym rynku. Na decyzję marki wpływ miał zarówno niezwykle dynamiczny rozwój Galerii Jurajskiej w ostatnich latach, ale także jej wyniki, w tym te osiągane w dobie pandemii – zauważa.
Niezachwiany potencjał
I faktycznie, atutów, które skłaniają najemców do dalszej inwestycji w najem w Galerii Jurajskiej nie brakuje. Tylko w ostatnich 3 latach centrum handlowe zrealizowało kilkanaście dużych inwestycji, zapewniających rozwój obiektowi. Modernizacji poddano m.in. znaczą część pasażu handlowego, strefy wejść do obiektów i oświetlenie, wymieniając je na LED. Powstały też nowe parkingi m.in. dla autokarów i motocykli.
Ponadto centrum handlowe stworzyło nowoczesną, unikalna w skali kraju strefę relaksu nad bulwarami Warty. Rozwój obiektu idący w parze z rynkowymi trendami i nowymi otwarciami sprawił, że zasięg Galerii Jurajskiej obejmuje dziś rynek liczący ponad milion potencjalnych klientów.
To jak mocna jest rynkowa pozycja Galerii Jurajskiej widać też w footfallu – i to zarówno przed pandemią, jak i dobie pandemii. Tylko w 2019 roku centrum handlowe odwiedziło ponad 7 mln klientów. 2020 rok będący rokiem wyzwań nie zachwiał pozycją lidera. Po kolejnych lockdownach odwiedzalność centrum handlowego szybko rosła do poziomu nawet 85% ubiegłorocznego, czyli znacznie wyższego niż notowano na rynku.
– Galeria Jurajska ma niezwykle silną pozycję na lokalnym i regionalnym rynku, której nie zachwiała pandemia. Wciąż jesteśmy postrzegani jako jedna z najatrakcyjniejszych biznesowo lokalizacji w woj. śląskim. Tym bardziej, że jak pokazują ostatnie dane rośnie u nas liczba klientów spoza Częstochowy. Ten trend oporny jest na skutki pandemii – mówi Borecka-Suda.
To, jak podkreśla przedstawicielka Jurajskiej, mocny atut w rozmowach z najemcami. – Marki mimo koronakryzusu nie tracą zainteresowania najmem w Galerii Jurajskiej. Już 2020 rok przyniósł kilka znaczących prolongat. 2021 rok zapowiada się obiecująco. Mamy w tej chwili otwarte rozmowy z kilkoma ważnymi dla naszego tenant mix’u najemcami, w tym także z nowymi markami zainteresowanymi najmem – mówi.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter