NEPI Rockcastle udostępnia usługę Click&Collect w swoich galeriach

Kolejne ograniczenia działalności sklepów w centrach handlowych były ogromnymi ciosami dla całej branży. By wspierać lokalnych najemców, NEPI Rockcastle rozpoczęło w swoich obiektach promocję usługi Click&Collect. Dzięki niej, konsumenci mogą zamówić online produkty oferowane przez marki obecne w lokalnej galerii, a następnie odebrać je w wybranym sklepie – bezpiecznie, w dogodnym czasie i bez dodatkowych kosztów przesyłki.

Click&Collect to hybrydowe podejście, łączące najważniejsze funkcjonalności zakupów online oraz stacjonarnych. Generuje nowe punkty kontaktu z marką oraz kanały dostępu do klienta, a także ożywia sprzedaż stacjonarną – praktyka pokazuje, że klient odbierający osobiście zamówienie w sklepie stacjonarnym, często decyduje się na dokonanie dodatkowych zakupów; w przypadku punktów odbioru w centrach handlowych – również w innych sklepach. Landing page w formie huba dla platform sprzedażowych najemców, promujący usługę Click&Collect i budujący jej świadomość wśród klientów, ma na celu pobudzanie decyzji zakupowych w wymagającym, pandemicznym okresie.

Click&Collect w praktyce

Skorzystanie z możliwości zrobienia zakupów w systemie Click&Collect jest niezwykle proste i intuicyjne. Wystarczy wejść na niezależny landing page wbudowany w strukturę strony www każdej z galerii, wybrać sklep i złożyć w nim zamówienie on-line. Każda wizytówka najemcy posiada krótką instrukcję zamówienia przesyłki do wybranego sklepu stacjonarnego. Przewidywany czas realizacji to od kilku do kilkunastu godzin, a o możliwości odebrania przesyłki klienci zostaną poinformowani smsem, mailem lub telefonicznie.

– Promocja usługi Click&Collect w ramach tego, że #WspieramyNaszeSklepy poparta jest analizą potrzeb i oczekiwań zarówno najemców, jak i konsumentów – niemniej jest to nieco eksperymentalna decyzja. Dla klientów obecnie kluczowymi aspektami są bezpieczeństwo i wygoda zakupów, jednocześnie zauważamy to, że ludzie stęsknieni są kontaktów bezpośrednich i powrotu do normalności. Naszą komunikację opieramy na pokazaniu, że wizyty w centrum są bezpieczne – a dzięki usłudze C&C mogą być jeszcze szybsze – mówi Dominik Piwek, Head of Marketing & PR CEE, NEPI Rockcastle. – Z kolei dla najemców nasz landing page to prosprzedażowe narzędzie wsparcia. Wielu klientów do tej pory nie zdawało sobie sprawy z możliwości takiej realizacji zamówienia, a odbiór osobisty bez dodatkowych kosztów jest dla nich atrakcyjnym rozwiązaniem. #WspieramyNaszeSklepy to wyraz solidarności z najemcami oraz narzędzie naszych starań o ożywienie ruchu w galeriach – wyjaśnia Dominik Piwek.

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

Bezpieczeństwo, oszczędność i ekologia

Zakupy Click&Collect to wyjątkowo bezpieczna opcja w kontekście utrzymania odpowiedniego dystansu społecznego. Stanowiska odbioru przesyłek u najemców, którzy oferują usługę, często zlokalizowane są blisko wejść do sklepu, a zamówienie opłacane jest bezgotówkowo już w trakcie składania go przez internet, dzięki czemu czas kontaktu z personelem może być ograniczony do minimum.

Poza ekonomiczną przesłanką w postaci darmowej przesyłki zamówienia do punktu odbioru, zakupy w systemie Click&Collect charakteryzują się także aspektem ekologicznym – hurtowa logistyka paczek oraz zwrotów realizowana przez sklepy stacjonarne generuje znacząco niższy ślad węglowy niż pojedyncze przesyłki dostarczane i odbierane w domach klientów. Pozwala ona także na zmniejszenie liczby opakowań i produkowanych odpadów. Branża centrów handlowych to sektor, który w ostatnich latach coraz aktywniej inwestuje w rozwiązania przyjazne środowisku.

Przyszłość zaczyna się dziś

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Usługa Click&Collect promowana jest na stronach wszystkich 12 galerii NEPI Rockcastle w Polsce od początku stycznia. Promocja akcji bazuje na kampanii behawioralno-kontekstowej online (geotargeting oraz remarketing) oraz komunikacji w mediach społecznościowych poszczególnych galerii. Dodatkowo, wsparta jest komunikatami na nośnikach digital signage w przestrzeni centrów. Rozwiązanie, wdrożone niejako w formie eksperymentu, ma stać się integralną częścią ekosystemu centrów handlowych sieci NEPI Rockcastle – stała analiza statystyk pozwoli na rozwój narzędzia w przyszłości. W pierwszych dwóch tygodniach kampanii z usługi skorzystało niemal 4 tys. klientów.

NEPI Rockcastle jest wiodącym inwestorem oraz deweloperem nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, którego akcje notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu oraz Amsterdamie. Znajduje się również w pierwszej dziesiątce firm z branży nieruchomości komercyjnych w kontynentalnej Europie pod względem wartości rynkowej. Firma posiada jeden z największych portfeli nieruchomości w Rumunii, Polsce oraz na Słowacji, a także wyraźnie zaznacza swoją obecność w Chorwacji, Czechach, na Węgrzech oraz w Serbii. Jej wykwalifikowany i doświadczony zespół aktywnie zarządza portfelem wysoko ocenianych nieruchomości komercyjnych. NEPI Rockcastle charakteryzuje przemyślana strategia rozwoju firmy kładąca nacisk na planowanie, jakość wykonania, zrównoważony rozwój, etykę pracy oraz oszacowanie ryzyka na wczesnym etapie.