Poniedziałkowe otwarcie galerii handlowych spowodowało gwałtowny wzrost wydatków na odzież i obuwie – wynika z danych opublikowanych przez centrum analiz PKO BP. Dane zebrano na podstawie transakcji dokonywanych kartami.
– Dane o wydatkach kartowych klientów PKO Banku Polskiego pokazały, że podobnie jak wiosną i jesienią, poniedziałkowe otwarcie galerii handlowych spowodowało gwałtowny wzrost wydatków klientów na odzież i obuwie. Utrzymanie takiej tendencji potwierdziłoby naszą tezę o szybkiej odbudowie konsumpcji po zniesieniu restrykcji, m.in. za sprawą wykorzystania zakumulowanych w czasie lockdownu oszczędności. To z kolei byłoby wsparciem dla naszych optymistycznych prognoz gospodarczych na 2021 – czytamy w komunikacie.
Jak podkreślają analitycy PKO BP, odmrożenie jeszcze wyraźniej widać w sklepach z odzieżą dla dzieci. To może być efekt panujących mrozów i pośpiesznych zakupów m.in. kombinezonów dziecięcych.