Sprzedaż Grupy VRG w styczniu 2021 wyniosła 32,6 mln zł. Oznacza to spadek aż o 58,3 proc. w ujęciu rok do roku. Tak wynika z szacunkowych danych opublikowanych przez VRG.
Pozytywną wiadomością był wzrost sprzedaży online. Zwiększyła się ona o 48,2 proc. z 14,8 mln zł do 21,9 mln zł. Udział sprzedaży online wzrósł tym samym z 18,8 proc. do 67 proc. w ujęciu rok do roku.
Spadki w segmencie odzieżowym i jubilerskim
Sprzedaż Grupy VRG w styczniu 2021 wyniosła 32,6 mln zł względem 78,4 mln zł w styczniu 2020. Oznacza to spadek o 58,3 proc. Segment odzieżowy zaliczył w tym okresie spadek z 52,6 mln zł do 20,2 mln zł, czyli o 61,6 proc. Sprzedaż detaliczna spadła z 50,4 mln zł do 18,9 mln zł. To mniej o 62,5 proc. rok do roku. W przypadku segmentu jubilerskiego spadki były nieco mniejsze. Sprzedaż spadła o 51,8 proc. z 25,7 mln zł do 12,4 mln zł.
Marża Grupy spadła z 49,5 proc, do 42,5 proc., czyli o 7 pp. Z kolei powierzchnia sklepów spadła o 2 proc. z 54 do 52,9 tys. mkw.