Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

[WYWIAD] Maciej Podwojski, Primark Polska: będziemy dostosowywać się do nowej normalności

Żyjemy w bezprecedensowych czasach i bez wątpienia sytuacja nie zmieni się jeszcze przez jakiś czas. Cieszymy się, że od otwarcia sklepu w Warszawie w sierpniu 2020 r. powitaliśmy w nim tak wielu klientów. Kiedy sklep był otwarty, nasza moda cieszyła się naprawdę dużym zainteresowaniem wśród polskich klientów i mamy nadzieję, że teraz to zainteresowanie utrzyma się na podobnym poziomie – mówi w rozmowie z redakcją retailnet.pl / SCF News Maciej Podwojski, Area Manager w Primark na Polskę, Słowenię oraz Czechy.

Z początkiem lutego ruszył handel po trzecim lockdownie. Jak Primark jest przygotowany do działania w reżimie sanitarnym?

Maciej Podwojski: Nic nie ma dla nas większego znaczenia niż bezpieczeństwo i zdrowie naszych pracowników i klientów. Ciężko pracowaliśmy nad zapewnieniem bezpiecznej przestrzeni zakupowej i z przyjemnością ponownie otworzyliśmy drzwi naszego warszawskiego sklepu dla naszych klientów od 1 lutego. Zgodnie z wytycznymi rządowymi, obowiązuje limit klientów mogących przebywać na terenie sklepu w tym samym czasie, a nasi pracownicy zadbają o to, aby ich liczba była odpowiednia. Zatrudniliśmy również dodatkowych pracowników ochrony, którzy pomogą klientom zachować dystans społeczny podczas oczekiwania w kolejce do Primark. Przy wejściu oraz na terenie sklepu do użytku klientów dostępne są środki do dezynfekcji rąk, a wszyscy nasi pracownicy zostali wyposażeni w niezbędny sprzęt ochronny. Ponadto, od otwarcia sklepu w sierpniu 2020 r., w strefie kas znajdują się ekrany Perspex. Duży wysiłek wkładamy także w bardzo częste czyszczenie powierzchni wspólnych.

Rekalma Apsys
r e k l a m a

Rząd poluzował lockdown, ale wielu najemców obawia się czy i jak szybko retail „wróci na swoje tory”. Jak Pan ocenia tę sytuację?

MP: Sytuacja epidemiczna jest bardzo dynamiczna, więc trudno przewidzieć, czy sektor handlu będzie radził sobie lepiej niż w zeszłym roku. Jest to niezbadane terytorium dla branży detalicznej i nie mamy pewności, kiedy handel „wróci na właściwe tory”. Na chwilę obecną będziemy nadal dostosowywać się do nowej normalności, stawiając na pierwszym miejscu bezpieczeństwo i dobre samopoczucie naszych pracowników i klientów.

Debiut marki Primark zbiegł się z okresem pandemii i przyszło Wam otwierać się już w utrudnionych warunkach. Ciężko mówić zatem w Państwa przypadku o powrocie do normalności, ale ile czasu może zająć budowa obrotów i odwiedzalności, by dojść do zaplanowanych celów i założeń?

MP: Żyjemy w bezprecedensowych czasach i bez wątpienia sytuacja nie zmieni się jeszcze przez jakiś czas. Będziemy więc nadal ciężko pracować, zapewniając bezpieczne środowisko zakupowe.

Primark, Galeria Młociny

Teraz przed najemcami i wynajmującymi powierzchnie handlowe duże wyzwanie związane z odbudową trafficu. Co powinny robić galerie, by przyciągnąć klientów?

MP: Wierzymy, że zdrowie i bezpieczeństwo klientów oraz pracowników sklepów są teraz najważniejsze. Dlatego też dołożyliśmy wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczną przestrzeń w sklepach Primark dla obu tych grup. To samo powinno dotyczyć centrów handlowych.

Jakie działania podejmie Primark by odbudować footfall?

MP: Cieszymy się, że od otwarcia sklepu w Warszawie w sierpniu 2020 r. powitaliśmy w nim tak wielu klientów. Kiedy sklep był otwarty, nasza niesamowita moda w niesamowitych cenach cieszyła się naprawdę dużym zainteresowaniem wśród polskich klientów i mamy nadzieję, że teraz to zainteresowanie utrzyma się na podobnym poziomie.

 

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz