Mamy 26 sklepów stacjonarnych w Europie, z czego 10 w Polsce. Są one ważnym elementem naszej strategii omnichannel. Dzięki nim możemy budować silniejsze relacje z naszymi klientami i partnerami – mówi w rozmowie z redakcją retailnet.pl / SCF News Jérôme Poussin, international and retail director w Notino.
Niedawno Notino otworzyło swój 10., a zarazem największy sklep stacjonarny w Polsce. Czy to znak, że możemy spodziewać się kolejnych?
Otwarcie sklepu Notino w Westfield Arkadia to z pewnością duże osiągnięcie dla naszej marki i kolejny krok ku temu, żeby być jak najbliżej naszych klientów. Nowy koncept sklepu spotyka się z bardzo pozytywnymi opiniami, zarówno jeżeli chodzi o reakcje samych klientów, jak również współpracujących z nami marek. To z pewnością skłania nas do rozważenie dalszej ekspansji we wszystkich największych miastach Polski.
Jakich lokalizacji będziecie szukali?
Należy podkreślić, że strategia naszej firmy opiera się na rozwoju w formule omnichannelowej. To oznacza dwie rzeczy. Po pierwsze w perfumeriach stacjonarnych nie tylko prezentujemy szeroką gamę produktów, ale także oferujemy dodatkowe usługi.
PARTNER PORTALU
Nasze salony stanowią równocześnie punkt odbioru zamówień internetowych, a także umożliwiają przetestowanie kosmetyków przy zastosowaniu nowoczesnych technologii (chodzi m.in. o technologie Youth Finder i Shade Finder firmy Lancôme czy fragrance finder AirParfum). Biorąc pod uwagę te kwestie, szukamy atrakcyjnych lokalizacji z doskonałym połączeniem jeżeli chodzi o transport publiczny.
Jakiej powierzchni w takim razie potrzebujecie?
Nasza standardowa perfumeria ma ok. 300 mkw. powierzchni.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Mówił Pan, że w salonach zlokalizowane są również punkty do odbioru e-zamówień. Jak dużym zainteresowaniem cieszy się ta usługa?
Mogę powiedzieć, że odbiór e-zamówień stanowi około 20 do 30 proc. dziennego ruchu w naszych sklepach.
Jaka część przychodów Notino generowana jest w sklepach stacjonarnych?
Ubiegły rok był dla nas wszystkich bardzo specyficzny. Sklepy stacjonarne ucierpiały z powodu silnych ograniczeń w handlu. Generalnie ok. 10 proc. sprzedaży realizowanych jest w handlu tradycyjnym, pozostała część w e-commerce. Uważam jednak, że oba kanały mają duży potencjał wzrostu.
Jesteście obecni w kilkudziesięciu krajach w Europie. Ile sklepów stacjonarnych posiadacie łącznie?
Mamy 26 sklepów stacjonarnych. Są one ważnym elementem naszej strategii omnichannel. Dzięki nim możemy budować silniejsze relacje z naszymi klientami i partnerami.
Myśli Pan, że z powodu panującej obecnie pandemii, zwyczaje zakupowe klientów ulegną stałej zmianie?
Nadal nie wiemy, jak zakończy się pandemia i jaki wpływ będzie miała na zachowanie klientów. Ale wiemy już, że wielu klientów, którzy zaczęli kupować online, prawdopodobnie będzie to robić nadal. Równocześnie chcemy dostarczyć klientom wiele argumentów przemawiających za odwiedzeniem naszych sklepów. Wszystko co robimy jest oparte o analizy i opinie ekspertów. Walka o klienta toczy się na poziomie customer experience. Z pewnością profesjonalna obsługa w sklepie jest ważnym elementem całego doświadczenie zakupowego.
Rozmawiał: Łukasz Izakowski