Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

ALDI planuje w tym roku otwarcie około 45 sklepów w Polsce

ALDI przyspiesza tempo rozwoju i planuje kolejne otwarcia w całej Polsce. Do końca 2021 roku, sklepy sieci będą dostępne w większości województw w Polsce. ALDI planuje w tym roku otwarcie około 45 sklepów oraz inwestycje w zieloną energię. Wszystkie nowo otwierane sklepy będą posiadały technologie przyjazne środowisku, a na kilkunastu obiektach pojawią się panele fotowoltaiczne.

Aktualnie sieć posiada 168 sklepów w całej Polsce. W 2021 roku ALDI przyspieszy tempo rozwoju w stosunku do ubiegłego roku i otworzy około 45 nowych sklepów o łącznej powierzchni porównywalnej z niemal 9 boiskami piłkarskimi tj. 63 tys. mkw. Duży nacisk sieć kładzie na województwo pomorskie, gdzie od ubiegłorocznych otwarć cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. ALDI stawia również na dalszy rozwój w województwie mazowieckim i wielkopolskim, sklepy pojawią się także w lubelskim, warmińsko-mazurskim czy podlaskim. Dzięki planom ekspansji z końcem 2021 roku marka będzie dostępna dla klientów niemal w każdym województwie. Sieć planuje także liczne modernizacje oraz rozbudowy istniejących obiektów celem dostosowania do standardów oraz poprawy komfortu zakupów. W związku z rozwojem wzrośnie zapotrzebowanie na pracowników. Sieć planuje zatrudnić około 600 osób w 2021 roku.

Ekspansja sieci ALDI

Głównym założeniem ALDI na rok 2020 był dalszy rozwój sieci zarówno w obszarze komunikacji marketingowej, jak i powstania nowych sklepów w oparciu o precyzyjnie dobierane lokalizacje. Dotychczas marka obecna była głównie w miastach południowej, centralnej i zachodniej Polski, gdzie została dobrze przyjęta przez klientów. Sieć od początku 2020 r. swoją ekspansję prowadziła praktycznie na terenie całej Polski. Do końca grudnia pojawiły się 24 nowe sklepy ALDI. Wszystkie przygotowane zgodnie z nowym konceptem wizualnym marki.

– Sukcesywnie będziemy zwiększać liczbę otwieranych sklepów do około50 rocznie. Minione dziesięciolecie stworzyło doskonałe podwaliny do tego kroku dlatego przyspieszamy tempo rozwoju. Jeszcze w tym roku chcemy być dostępni dla klientów w każdym województwie, by zwiększać rozpoznawalność marki. Wiemy, że lokalizacja to główny czynnik wyboru sklepu na codzienne zakupy. Szczególną uwagę przykładamy również do społecznej odpowiedzialności biznesu, zrównoważonej i odpowiedzialnej działalności, dlatego między innymi będziemy rozwijać instalacje fotowoltaiczne w naszych sklepach, czy energooszczędną technologię– podsumowuje Tomasz Gawlik, Dyrektor Obszaru Nieruchomości i Ekspansji sieci ALDI w Polsce.

Inwestycje w zieloną energię

ALDI zapowiada, że do końca 2021 roku wykorzystywać będzie więcej zielonej energii. Zwiększona zostanie liczba sklepów wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne. Już teraz dzięki wdrożonym rozwiązaniom na dachach sklepów sieci w całej grupie ALDI Nord wytwarzanych jest 52 400 mwh energii elektrycznej – czyli tyle, ile wystarczy, aby zaspokoić roczne zapotrzebowanie na elektryczność 13 000 gospodarstw domowych. Do końca 2021 cała Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord ograniczy także o 40% emisję gazów cieplarnianych w porównaniu z rokiem 2015.Wszystkie nowe sklepy będą posiadały technologie odzyskujące ciepło z systemów chłodniczych. W latach 2018 i 2019 Grupa ALDINord zredukowała emisję związaną ze stratami środków chłodniczych o około 8% do około 85 000 ton CO2.

ALDI jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie, według  raportu Global Powers of Retailing  2019 firmy Deloitte utrzymuje też swoją pozycję jednego z 10 największych detalistów na świecie. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Strategia ALDI to wyselekcjonowany asortyment wysokiej jakości w dobrej cenie. ALDI jest sklepem ulubionych produktów, świeżych, wyjątkowych i na każdą kieszeń. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników