Super-Pharm zwiększa udział w sprzedaży online

Sieć Super-Pharm dynamicznie rozwija kanał sprzedaży online, który w 2020 r. odnotował wzrost 500 proc. względem roku 2019, a co za tym idzie, znacząco zwiększył się udział rynkowy superpharm.pl

– Ogromny wzrost udziału w rynku to efekt transformacji, którą zapoczątkowaliśmy jeszcze w 2019 r., kiedy mocno postawiliśmy na rozwój naszego sklepu internetowego. Klienci docenili szeroki asortyment oraz prosty i bezpieczny dostęp do naszej oferty – mówi Remigiusz Chrzanowski, Członek Zarządu Super-Pharm Poland. Dzięki ciągłemu rozwojowi kanału e-commerce, w ostatnim roku rośliśmy 10 razy szybciej od rynku. Tym samym zwiększyliśmy również niezależność naszej działalności od sytuacji zewnętrznej – takiej jak np. pandemia. Dodatkowo wprowadziliśmy m.in. rozproszony łańcuch dostaw – dodaje.

W ostatnim roku strony Super-Pharm zanotowały silny wzrost i stały się jednymi z najczęściej wybieranych sklepów internetowych z branży. Wśród najpopularniejszych segmentów były produkty pielęgnacyjne, w tym dermokosmetyki (tzw. PEC – 4-krotny wzrost udziału rynkowego), a najwyższy wzrost odnotował segment Nutricion (m.in. suplementy, odżywki), w których Super-Pharm zwiększył udział rynkowy aż 20 razy. Segmenty produktów higieny osobistej (PAC) oraz leków dostępnych bez recepty (OTC) również skokowo zwiększyły poziom udziału, rosnąc odpowiednio 14- i 7-krotnie.

– Rok 2020 był świetny dla rynku e-commerce, także w farmacji. Polacy zaczęli częściej kupować leki OTC i inne produkty w Internecie, przenosząc swoje zakupy do e-aptek i e-drogerii. Wartościowy wzrost sprzedaży na tym rynku wyniósł aż 44 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Wynik ten wpisuje się w globalny trend przyspieszonej adaptacji klientów do e-commerce, a Polska dodatkowo jest jednym z najszybciej rosnących rynków w tym obszarze w Europie. Już teraz sprzedaż produktów bez recepty przez Internet stanowi w Polsce około 7 proc. ich całkowitej sprzedaży. To dwa razy więcej niż 2 lata temu. Do najszybciej rozwijających się e-drogerii i e-aptek na rynku możemy w 2020 roku zaliczyć SuperPharm.pl – mówi Marcin Gawroński, Associate Director, Supplier Relations & Services w firmie IQVIA.

Wyraźny trend wzrostu widać również w 2021 r. Tylko w dwóch pierwszych miesiącach Super-Pharm odnotowała 300 proc. wzrostu rok do roku.

Super-Pharm planuje zmianę aplikacji mobilnej

W 2021 r. na klientów będzie czekało wiele niespodzianek, zaplanowana jest bowiem zmiana aplikacji mobilnej, która oznacza szereg nowych funkcjonalności i wiele usprawnień.

– Planujemy również wiele działań związanych z personalizacją oferty. Dużo z nich jest skierowanych do użytkowników aplikacji, której liczba pobrań zbliża się już do 500 tys. – komentuje Adam Kołodziejczyk, Prezes Zarządu Super–Pharm Poland.

Koncepcja marki Super-Pharm opiera się na unikalnym połączeniu trzech działów: apteki, drogerii i perfumerii w jednym miejscu. W kilkunastu punkach dopełnieniem oferty są w pełni wyposażone salony optyczne Super-Pharm Optic. To miejsce dla Ciebie, Twojego zdrowia, urody i przede wszystkim wygody. W sklepach Super-Pharm zawsze możesz liczyć na pomoc i doradztwo. Doświadczeni konsultanci oferują profesjonalne porady w zakresie zdrowia, urody, makijażu i pielęgnacji. Eksperckie doradztwo to znak firmowy Super-Pharm. Super-Pharm to sklep, który posiada szeroki wybór markowych kosmetyków i dermokosmetyków do kompleksowej pielęgnacji twarzy i ciała oraz specjalistycznych kosmetyków dla dzieci i niemowląt. W drogeriach Super-Pharm można znaleźć produkty i kosmetyki niedostępne w innych sklepach i sieciach handlowych sygnowane marką Life.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych