ALDI otwiera pierwszy na Śląsku sklep według nowego konceptu

17 marca swoje progi dla klientów otworzy sklep ALDI w Piekarach Śląskich. Na jego dachu sieć posadzi rośliny. Mieszkańcy zyskają czystsze powietrze, a ALDI zmniejszy zapotrzebowanie na energię. W 2021 roku wszystkie nowo otwierane sklepy będą posiadały technologie przyjazne środowisku, a na kilkunastu obiektach pojawią się panele fotowoltaiczne.

– Od sklepów po centra dystrybucji i biura administracyjne, tam, gdzie prowadzimy działalność naszym celem jest stopniowe zmniejszanie ilości zużywanej energii i zasobów naturalnych. Koncentrujemy się na obniżeniu emisji CO2 i prowadzimy szereg działań, które mają przyczynić się do zmniejszenia naszego oddziaływania na środowisko. Dbając o środowisko, dbamy nie tylko o siebie i swoich najbliższych, ale także o przyszłe pokolenia – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.

Dbałość o środowisko i społeczna odpowiedzialność biznesu są wpisane w DNA marki ALDI, która od lat podejmuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, w tym także takie, które przyczyniają się do zmniejszenia oddziaływania na klimat. Jedno z takich rozwiązań zastosowano w nowym sklepie w Piekarach Śląskich, który na wiosnę zyska 250 mkw. zielonego dachu. Dzięki obsadzeniu dachu roślinami, mieszkańcy otrzymają czystsze powietrze, a sieć zmniejszy zapotrzebowanie na energię. Rośliny redukują gazy cieplarniane powodujące efekt cieplarniany w miastach, obniżają temperaturę otoczenia, gromadzą wodę deszczową i oczyszczają powietrze. Dodatkowo mają wpływ na wydajność energetyczną budynku, regulując temperaturę wewnątrz budynku, co przekłada się na oszczędność energii.

To nie pierwszy zielony dach ALDI w Polsce. Takie rozwiązanie zastosowano już w sześciu innych lokalizacjach między innymi w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Świebodzicach. Sieć dodaje, iż wszystkie nowo otwierane sklepy będą posiadały technologie przyjazne środowisku, a na kilkunastu obiektach pojawią się panele fotowoltaiczne. ALDI wierzy, że wcielając takie inicjatywy w życie, przyczynia się do kształtowania postaw i przyjaznego otoczenia dla przyszłych pokoleń.

Cele Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord w zakresie polityki klimatycznej zawarte zostały w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju za rok 2019. Głównym celem publikacji raportu zrównoważonego rozwoju jest transparentność działalności ALDI pod kątem społecznym, ekologicznym i ekonomicznym. Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord zapowiada, że do końca 2021 roku wykorzystywać będzie więcej zielonej energii. Zwiększona zostanie liczba sklepów wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne. Już teraz dzięki wdrożonym rozwiązaniom na dachach sklepów sieci w całej grupie ALDI Nord wytwarzanych jest 52 400 mwh energii elektrycznej – czyli tyle, ile wystarczy, aby zaspokoić roczne zapotrzebowanie na elektryczność 13 tys. gospodarstw domowych. Do końca 2021 cała Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord ograniczy także o 40 proc. emisję gazów cieplarnianych w porównaniu z rokiem 2015. Wszystkie nowe sklepy będą posiadały technologie odzyskujące ciepło z systemów chłodniczych. W latach 2018 i 2019 Grupa ALDI Nord zredukowała emisję związaną ze stratami środków chłodniczych o około 8 proc. do około 85 000 ton CO2.

ALDI planuje otwarcie około 45 nowych sklepów w 2021 roku

W 2021 roku sieć przyspiesza tempo rozwoju i planuje otwarcie około 45 nowych sklepów o łącznej powierzchni około 63 tys.mkw. Dzięki planom ekspansji z końcem 2021 roku marka będzie dostępna dla klientów niemal w każdym województwie. Sieć planuje także liczne modernizacje oraz rozbudowy istniejących obiektów celem dostosowania do standardów oraz poprawy komfortu zakupów.

ALDI w Polsce posiada 168 sklepów i zatrudnia blisko 3500 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca. ALDI Polska jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 77 tys. pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.