Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Vistula z nowym sklepem internetowym i sprzedażową aplikacją mobilną

Największa marka odzieżowa Grupy VRG uruchomiła właśnie nowy sklep online i niebawem ruszy ze sprzedażową aplikację mobilną. Nowy silnik, będący bazą dla obu rozwiązań, został stworzony od zera na potrzeby Vistuli.

Twórcy aplikacji skupili się na zapewnieniu jak najlepszego doświadczenia zakupowego dla konsumentów – od sposobu prezentacji produktów, po proces obsługi zamówień. Inwestycja w infrastrukturę kanału e-commerce to element realizacji strategicznego planu VRG na 2021 rok. Grupa chce pobić w tym roku rekord przychodów w kanale online.

Vistula to druga z marek odzieżowych VRG, która przenosi sklep online na nowe silniki. Pod koniec 2020 roku analogiczną transformację przeszła Wólczanka – największa marka internetowa Grupy. Jak podkreśla Ernest Podgórski, członek zarządu VRG odpowiedzialny za e-commerce i IT, to nie koniec zmian w infrastrukturze odzieżowo-jubilerskiej grupy z Krakowa. Do końca 2021 roku VRG chce udostępnić mobilne aplikacje sprzedażowe w kolejnych markach. Do grupy należą oprócz Vistuli i Wólczanki marki Bytom i Deni Cler Milano, oraz najstarsza polska marka jubilerska W.KRUK.

VRG zmierza w kierunku omnichannel

– Bieżący rok będzie dla nas ważny ze względu na e-commerce. W trakcie pandemii zrobiliśmy ogromne postępy w tym obszarze. Sprzedaż przenosiła się do internetu, za czym podążyły inwestycje w procesy, które poprawiają doświadczenie zakupowe klientów. Wyniki wszystkich naszych marek ilustrują pozytywne efekty tych inwestycji – mówi Ernest Podgórski.

– Chcemy budować na tym pozytywnym trendzie. Naszym celem jest ciągłe usprawnianie obsługi klienta we wszystkich kanałach obsługi i rozwój w kierunku omnichannel, rozumianego jako umożliwienie klientowi łączenia w procesie zakupowym informacji i funkcji transakcyjnych pomiędzy różnymi kanałami, na dowolnym etapie procesu zakupowego – podkreśla Radosław  Jakociuk, wiceprezes VRG odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek.

Na koniec grudnia 2020 roku, udział internetu w sprzedaży grupy VRG wynosił ok. 25 proc.

Sprawniejsza obsługa zamówień

Co oznacza wdrożenie nowej aplikacji dla klientów Vistuli? Zakupy w sklepie online są obecnie wygodniejsze, a obsługa zwrotów sprawniejsza. Skutkuje to m.in., krótszymi terminami dostaw i zwrotu środków w przypadku odesłania towarów. Inwestycja w infrastrukturę sklepów i optymalizację procesu logistycznego oraz obsługi zwrotów pozwali VRG odważniej inwestować również w ruch.

Infrastruktura sklepów internetowych Vistula i Wólczanka oparta jest o autorski silnik, wykorzystujący prywatną chmurę OVH. Dzięki temu są one w stanie obsługiwać większy ruch klientów na stronie. Nowy silnik umożliwia też automatyzację wielu procesów związanych z obsługą zamówień. Dzięki temu, że VRG tworzyła go od początku pod swoje specyficzne potrzeby, grupa mogła wykorzystać doświadczenia zgromadzonego w ostatnich latach – a w szczególności w okresie pandemii.

– Mamy za sobą prawdziwe stress testy, w okresach administracyjnych zamknięć sieci stacjonarnych, jak również najlepszy możliwy sprawdzian wydolności systemu: Black Friday 2020 roku. Wólczanka pobiła wtedy swój historyczny rekord obsłużonych zamówień. Notowaliśmy też rekordowy współczynnik konwersji. Nowy silnik bez problemów obsługiwał ruch klientów – podkreśla Aneta Kazanowska, dyrektor sklepów internetowych VRG.

Rozwój wszystkich e-sklepów VRG

Jak deklaruje Ernest Podgórski, VRG przygląda się kolejnym innowacjom, które łączyłyby możliwości online i offline w procesie zakupowym.  – Planujemy rozwój wszystkich naszych e-sklepów. Będziemy inwestować w nowe funkcjonalności i doskonalenie logistyki zamówień. Tempo i zakres kolejnych wdrożeń będzie jednak w dużym stopniu zależało od tego, w jakiej sytuacji epidemicznej będziemy w kraju, a co za tym idzie, jaka będzie sytuacja gospodarki i samej spółki – podkreśla.