Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Libero Katowice wspiera najemców i realizuje akcje CSR

W obliczu kolejnego lockdownu Libero Katowice wprowadza aktywne formy wsparcia najemców. Konsekwentnie realizuje również akcje CSR i działania promocyjne. 

Tuż przed Wielkanocą na ulice Katowic po raz kolejny wyruszył dobrze znany mieszkańcom food truck – Citroën HY z 1974 roku, który od czasów pandemii jest jednym z kluczowych narzędzi strategii marketingowej Libero. Tym razem furgonetka rozdawała słodkie prezenty i vouchery do strefy gastronomicznej. Galeria wspiera także medyków ze śląskich szpitali, którzy zmagają się ze szczytem zachorowań.

Pandemia to szczególne wyzwanie dla galerii handlowych. Z jednej strony konieczna jest umiejętność elastycznego dostosowania się do stale zmieniającej się rzeczywistości. Z drugiej – ważne jest utrzymanie lojalności i aktywności klientów. Kluczem do sukcesu w tym trudnym czasie jest efektywna strategia marketingowa z wykorzystaniem nieszablonowych narzędzi. 

Libero Katowice od roku z powodzeniem realizuje działania promocyjne, m.in. wyjeżdżając w miasto kultową furgonetką do zadań specjalnych. W ten sposób wspiera zarówno najemców, jak i mieszkańców oraz niesie pomoc potrzebującym.

W minionym tygodniu, z okazji Wielkanocy, fioletowy food truck Libero po raz kolejny odwiedzał różne dzielnice Katowic. Tym razem do mieszkańców trafiło ponad 1000 świątecznych babek w zestawie z czekoladowymi jajkami. Wraz ze słodkimi upominkami rozdawane były także vouchery o wartości 15 zł do strefy gastronomicznej, które miały zachęcić klientów do skorzystania z oferty dań na wynos i tym samym realnie wesprzeć najemców. Galeria zachęcała także do przekazania dobrowolnych datków na rzecz katowickiej fundacji „Index do Przyszłości”, która pomaga dzieciom, młodzieży oraz osobom starszym. W ramach akcji Libero Katowice wspomogło także medyków, którzy bezustannie podejmują heroiczną walkę z pandemią. Prawie 300 dodatkowych, świątecznych zestawów trafiło w piątek do Szpitala Wojewódzkiego „Megrez” w Tychach i Górnośląskiego Centrum Medycznego w Katowicach – Szpitala w Ochojcu, które jest placówką patronacką Szpitala Tymczasowego na lotnisku w Pyrzowicach.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat
Fact White Cat

– Po raz kolejny chcieliśmy pokazać, że pamiętamy o mieszkańcach i jesteśmy blisko. To kluczowe wartości naszych działań. Jednocześnie wspieramy także naszych najemców – do świątecznych prezentów dodawaliśmy vouchery, które można zrealizować do końca kwietnia w ramach oferty na wynos restauracji i kawiarni Libero. Co więcej, dostarczając babki z małej, tradycyjnej piekarni wspieraliśmy także lokalnych przedsiębiorców. W odpowiedzi na dzisiejsze czasy, postanowiliśmy w geście solidarności z medykami przekazać im także słodkie upominki. Trwająca od ponad roku pandemia wymaga od nich niezwykłego wysiłku. Mamy nadzieję, że w ten symboliczny sposób nieco umililiśmy im ten czas – mówi Aleksander Poltier, marketing manager Libero Katowice.

Libero jako priorytet traktuje także działania CSR i wspiera organizacje, które niosą pomoc innym. W najbliższych dniach, odpowiadając na prośbę Górnośląskiego Centrum Medycznego, galeria przekaże na rzecz Szpitala Tymczasowego przy Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” w Pyrzowicach ponad pół tysiąca produktów do higieny osobistej. Żele pod prysznic i szampony w poręcznych opakowaniach trafią do Pacjentów z COVID-19 hospitalizowanych w tymczasowej placówce.

Food truck jednym z filarów strategii marketingowej

Citroën HY – kultowy wóz Libero Katowice waży prawie trzy tony, przemierzył już setki tysięcy kilometrów, a w tym roku obchodzi 47. urodziny. Gdy mknie przez miasto, jego fioletowe barwy i charakterystyczna maska przyciągają wzrok każdego – nie tylko miłośników motoryzacji. Pojazd wcześniej służył tylko do sprzedaży przekąsek, ale w 2020 roku stał się jednym z narzędzi spójnej strategii marketingowej galerii. Okazało się, że food truck, wbrew nazwie, może stać się wozem do zadań specjalnych i służyć efektywnym działaniom w zakresie umacniania marki. Ostatnio rozdawał mieszkańcom wielkanocne upominki pełniąc rolę food trucka. Wcześniej jednak miał już kilka innych funkcji.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

– Pandemia znacząco przeformatowała plany promocyjne na 2020 rok. Szybko jednak zaadaptowaliśmy nasze działania, wprowadziliśmy nieszablonowe pomysły i już w pierwszych jej tygodniach odwiedziliśmy mieszkańców. Podczas pierwszej akcji rozdaliśmy ponad 10 tys. maseczek ochronnych, jesienią z kolei przygotowaliśmy dla mieszkańców aż 1500 obiadów, kolejno rozdaliśmy ponad 1700 gier planszowych. Każda z unikatowych akcji z wykorzystaniem wozu Libero spotyka się z ogromnym zainteresowaniem. Pozwala także być blisko mieszkańców oraz wspiera naszych najemców – mówi Urszula Łatka-Styrkowiec, Asset Manager Echo Investment i dodaje: – Doskonale przemyślana i spójna strategia Libero zaowocowała w minionym roku wzrostem obrotów – w szczytowym momencie w sierpniu było to nawet 12 % rok do roku.

Rok temu maseczkowóz wyruszył na ulice w przeddzień wprowadzenia nakazu zakrywania twarzy w przestrzeni publicznej. Działania te doskonale zgrały się także z ogólnokrajowym przekazem niesienia wzajemnej pomocy i ukazały społeczną odpowiedzialność biznesu Libero. Z kolei, gdy w maju zakończono pierwszy lockdown, a galerie i gastronomia zostały otwarte, food truck stał się elementem wakacyjnej akcji prosprzedażowej. Klienci za zakupy mogli odebrać z food trucka stojącego na zlokalizowanym przed Libero Placu do Radości, bezpłatną lemoniadę lub zakręconą fioletową watę cukrową. Furgonetka wraz z innymi atrakcjami i popularnymi akcjami pro-sale miała za zadanie zachęcić klientów do odwiedzin i stymulować obrót najemców po okresie lockdownu.

Fioletowa ciężarówka z posiłkami dla branży gastro i wsparcie najemców

Jesienny lockdown znów zatrzymał wracające do życia galerie handlowe, w tym gastronomię, która musiała wrócić do sprzedaży na wynos. W trosce o najemców Libero, z posiłkami – dosłownie i w przenośni, wyruszyła fioletowa furgonetka. W ramach prospołecznej akcji „Obiady Po Sąsiedzku”, Libero skupowało pełnowartościowe dania od najemców gastronomicznych, które następnie były sprzedawane w różnych miejscach mieszkańcom Katowic za symboliczną kwotę pięciu złotych. Galeria, w geście wsparcia najemców, dopłacała 80% regularnej ceny. Już od pierwszych dni akcja okazała się prawdziwym hitem, zarówno wśród mieszkańców, jak i mediów. Efektem było blisko 250 tys. zł AVE (ekwiwalentu reklamowego) i publikacje w ogólnopolskich, branżowych i lokalnych mediach. Dodatkowo część posiłków przekazana została dla organizacji charytatywnych. „Obiady Po Sąsiedzku” pokazały, jak w umiejętny i nietuzinkowy sposób można połączyć interesy wielu stron: pomoc dla gastronomii, działania wspierające i wzmacniające markę oraz pomoc potrzebującym.

– W naszych działaniach łączymy kilka najważniejszych dla nas wartości: skuteczna i ścisła współpraca z najemcami oraz ich pełne wsparcie, stała obecność wśród mieszkańców i działania na rzecz lokalnej społeczności. Te cele realizujemy m.in. poprzez nietypowe akcje z food truckiem. Ponadto w czasie lockdownu wspieramy zarówno najemców prowadzących wyłącznie sprzedaż online, jak i tych nadal otwartych. Klientów tych pierwszych nagradzamy kartą podarunkową o wartości 30 zł i umożliwiamy im osobisty odbiór zakupów na terenie Libero. Z kolei poprzez naszą platformę lojalnościową, za zakupy w otwartych sklepach oferujemy nawet 20 % zwrotu – mówi Urszula Łatka-Styrkowiec, Asset Manager Echo Investment.

Rozpoznawalny symbol Libero

Fioletowa furgonetka na stałe wpisuje się już w działania Libero. Poświąteczny lockdown w styczniu był także okazją do powtórnego wyjazdu w miasto. Tym razem wóz serwował mieszkańcom Katowic rozrywkę. Rozdano prawie 1700 bestsellerowych gier planszowych firmy Trefl za symboliczną złotówkę. Akcja stanowiła odpowiedź na nietypowe ferie zimowe i skierowana była przede wszystkim do dzieci i młodzieży, ale zachęcić miała całe rodziny do kreatywnej rozrywki w domu. Cały dochód z akcji przekazany został na rzecz organizacji charytatywnych.

Stała obecność Libero wśród mieszkańców jest skutecznym i efektywnym działaniem. Potwierdza to dynamika, z jaką odbudowywany jest poziom odwiedzalności galerii po każdym kolejnym lockdownie. Okazuje się, że zwykły ludzki gest ze strony galerii handlowej stanowi wartoś w obecnych czasach. Z kolei sama furgonetka Libero przerodziła się już w rozpoznawalny i uwielbiany przez mieszkańców symbol. Mobilność, praktyczność i charakterystyczny wygląd przyciągający uwagę sprawiły, że food truck stał się uniwersalnym, a jednocześnie oryginalnym narzędziem marketingu bezpośredniego. Pozwala również budowa i utrzymywać więzi z klientem. A to tylko część z wachlarzu możliwości, jakie daje ten blisko 50-letni, kultowy Citroën HY.