Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Maxi Zoo ma 50 sklepów w Polsce. Planuje kolejne otwarcia w tym roku

Pod koniec marca Maxi Zoo otworzyło 50. sklep w Polsce. Zaszczytny numer przypadł placówce w gdańskiej Galerii Zaspa. To jednocześnie pierwszy sklep w Gdańsku i drugi w Trójmieście. Aktualnie Maxi Zoo jest największą siecią stacjonarną z produktami dla zwierząt na naszym rynku. Do końca roku firma planuje otwarcie kolejnych 15 sklepów.

Marka Maxi Zoo zadebiutowała w Polsce w 2012 roku i od tej pory jest najszybciej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2019 roku firma po raz piąty zdobyła tytuł: „Najlepszy Sklep Stacjonarny” w konkursie Top For Dog stając się numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt i umacniając tym samym pozycję lidera. Pod koniec marca 2021 roku marka otworzyła swoją 50. placówkę – sklep w gdańskiej Galerii Zaspa. Najnowsze Maxi Zoo to około 400 mkw. powierzchni z wyjątkową ofertą dla wszystkich miłośników zwierząt.

Maxi Zoo kontynuuje rozwój sieci

50 działających sklepów i 9 lat doświadczeń na rodzimym rynku to doskonała okazja do podsumowań, przeglądu trendów i prognoz dotyczących branży w najbliższym czasie.

R E K L A M A
Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska i Jessie

– W Polsce działamy prawie 9 lat. Wydaje się, że nie jest to szczególnie długo, jednak różnica pomiędzy kondycją branży zoologicznej w 2012 roku i w 2021 roku jest znacząca. Przez ten czas zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków, preferencje. – uważa Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.

– Oczywiście nadal bardzo istotna jest cena produktów, ale widać też, że klienci oczekują jakości i są w stanie coraz więcej zapłacić, by ją otrzymać. Z naszych danych wynika, że Polacy są świadomymi opiekunami zwierząt. Od kilku lat wyraźnie rośnie udział kategorii value for money i premium. Wiemy już, że dobra, wartościowa karma to dłuższe i lepsze życie naszych pupili. – podkreśla Wojciech Kamiński.

Na tle wszystkich wydatków udział sprzedaży produktów dla psów wciąż jest największy. Na kolejnych miejscach plasują się wydatki na koty i pozostałe popularne gatunki zwierząt domowych. Proporcje te są względnie stałe – nadal wydajemy więcej na psy (o około 24%), zapewne dlatego, że jest ich więcej w gospodarstwach domowych w Polsce. W 2020 roku ich populację szacowano na nieco ponad 7,8 mln*. Maxi Zoo podaje również, że Polacy coraz więcej środków przeznaczają na wsparcie dla dzikich zwierząt. Kategoria tego typu produktów zyskała na popularności aż o 716% w porównaniu do okresu 2014 – 2020.

Sklep dostosowany do obostrzeń sanitarnych 

Otwarcie 50. sklepu sieć postanowiła uczcić specjalnymi ofertami skierowanymi do klientów. W warunkach pandemii dostosowano plany do możliwości i ograniczeń sanitarnych.

– Z tej szczególnej okazji, jaką jest otwarcie 50. sklepu, przygotowaliśmy wiele niespodzianek dla naszych klientów – podkreśla Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska. – Niestety w dobie pandemii musieliśmy zrezygnować z wielu atrakcji na miejscu, które zawsze towarzyszą otwarciom nowych placówek. Klienci nadal, pomimo obostrzeń, mogą nas odwiedzać ze swoimi pupilami. Zawsze z chęcią im doradzimy w zakresie doboru diety, dbania o zdrowie czy odpowiedniej pielęgnacji zwierząt. Mam nadzieję, że oferta cenowa i promocje obowiązujące od 7 kwietnia do końca miesiąca w całej sieci Maxi Zoo spotkają się z uznaniem i zainteresowaniem ze strony naszych klientów. Już dzisiaj zapraszam do wspólnego celebrowania – dodaje Wojciech Kamiński.