Wrocław Fashion Outlet: zrównoważony rozwój to dla nas nie hasło, ale konkretne działania

Centrum outletowe Wrocław Fashion Outlet podsumowało akcję CSR-ową. Jej efektem było zasadzenie 6 tys. drzew i zasilenie nowo powstającego lasu w stolicy Dolnego Śląska.

– Zrównoważony rozwój to dla nas nie hasło, ale konkretne działania. W naszej codziennej pracy, jak i w pozostałych, regularnie podejmowanych aktywnościach, dokładamy wszelkich starań, aby uwzględniać zasady zrównoważonego rozwoju wpływając tym samym korzystnie na otaczające nas środowisko naturalne, a co za tym idzie – na społeczność lokalną – mówi Aleksandra Perz, dyrektor Wrocław Fashion Outlet.

Jednym z takich projektów CSR jest akcja „Zasadź z nami las”. Przez cały wrzesień 2020 r. za zakupy dokonywane przez klientów w ramach programu lojalnościowego Wrocław Fashion Club, zarządca centrum zobowiązał się zasadzić drzewa w ilości równej ilości transakcji.

– Powodzenie akcji wśród naszych klientów bardzo nas ucieszyło. Tym bardziej cieszymy się dziś, w Dzień Ziemi, kiedy spełniamy obietnicę i właśnie kończymy nasadzenia aż 6 tys. sadzonek klonów, wiązów, lip i dębów. Za kilkanaście lat stworzą one piękną zieloną przestrzeń na wrocławskich Osobowicach – mówi Katarzyna Warzecha, marketing manager i koordynatorka akcji „Zasadź z nami las” we Wrocław Fashion Outlet. – Pierwotnie do wspólnej akcji nasadzenia mieliśmy zaprosić naszych klientów, jednak z powodu obostrzeń nie było to możliwe. Jako że chodzi o zielone płuca dla Wrocławia, zdecydowaliśmy się nie przekładać akcji na jesień, aby drzewa mogły już rosnąć.

6 tys. drzew od klientów wrocławskiego outletu

PARTNER PORTALU

Kaufland

6 tys. drzew od klientów wrocławskiego outletu wytworzy tlen niezbędny do życia dla 3 tys. osób, przefiltruje do 168 tys. kilogramów zanieczyszczeń i pochłonie nawet 40 tys. kilogramów dwutlenku węgla. Tyle drzew może ochłodzić powietrze z mocą podobną do 30 000 klimatyzatorów. Taki efekt dadzą nasadzenia, które odbywają się w pobliżu skrzyżowania ulic Ćwiczebnej i Ślazowej we Wrocławiu. Za około 20 lat będą miały od 1,5 do nawet 4 metrów. Wtedy stworzona przestrzeń będzie mogła zyskać także bardziej rekreacyjne oblicze. Partnerem akcji „Zasadź z nami las” jest start-up społeczny dotlenieni.org.

Dbałość o środowisko i lokalną społeczność przejawia się w codziennych aspektach funkcjonowania Wrocław Fashion Outlet. To przede wszystkim optymalizacja zużycia mediów oraz wykorzystywanie energooszczędnych rozwiązań. Z kolei bogata oferta sportowa najemców stwarza możliwość propagowania zdrowego stylu życia. Od lat Wrocław Fashion Outlet jest partnerem wielu wydarzeń sportowych, np. H20 Wrocław Fashion Outlet Półmaratonu. W tym roku lockdown i ograniczenie działalności centrów handlowych przerwało akcję „WROwerowy serwis”, którą przygotowano z intencją promowania korzystania z ekologicznych środków transportu. Bezpłatny serwis rowerowy dla klientów outletu powróci po zniesieniu obostrzeń. Co istotne, centrum prowadząc tego typu działania nawiązuje lokalne partnerstwa z inicjatywami społecznymi, kooperatywami, czy organizacjami pozarządowymi. Wrocław Fashion Outlet outlet wspiera również przedsięwzięcia kulturalne, m.in. od lat Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty, także w pełnym wyzwań roku 2020.

Zrównoważony rozwój w różnych wymiarach

Ze względu na istotę swojej działalności centrum z entuzjazmem wspiera najemców, którym również bliska jest idea zrównoważonego rozwoju, np. promując ekologicznie wyprodukowane kolekcje w dedykowanych strefach na pasażu – Obszar zrównoważonego rozwoju to jeden z fundamentów naszej strategii biznesowej. Tym samym wpisujemy się w politykę odpowiedzialnego biznesu realizowaną we wszystkich outletach w portfolio VIA Outlets. Zdajemy sobie sprawę, że wspólnie, codziennymi działaniami możemy realnie wpływać na to, jak będzie funkcjonowała nasza społeczność dziś i jutro – dodaje Aleksandra Perz.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz