Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Pepco zamierza złożyć wniosek o dopuszczenie oraz wprowadzenie akcji zwykłych spółki do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Oferta będzie obejmowała sprzedaż istniejących akcji przez obecnych akcjonariuszy.
Pepco – wiodąca sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych w Europie, oferująca zróżnicowane produkty, obsługująca ponad 50 milionów klientów miesięcznie w ponad 3,2 tys. sklepach w 16 krajach – ogłasza zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej akcji, która zostanie skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych, w tym oferty publicznej akcji w Polsce oraz oferty skierowanej do wybranych inwestorów instytucjonalnych z oraz spoza Stanów Zjednoczonych Ameryki (na podstawie wyjątków od obowiązku rejestracyjnego).
Komentując dzisiejszą informację Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) powiedział:
“Dzisiejsze ogłoszenie zamiaru przeprowadzenia oferty publicznej oraz dopuszczenia i wprowadzenia akcji Pepco do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie wyznacza istotny etap dla Grupy. Nasza pozycja zapewnia nam silne podstawy dla długoterminowego rozwoju, biorąc pod uwagę naszą wiodącą na rynku ofertę dla klientów w najbardziej atrakcyjnym sektorze handlu detalicznego, skalę możliwości rynkowych jakie otwierają się przed nami wraz z ekspansją w całej Europie, a także dokonane przez nas w ostatnich latach inwestycje mające na celu poprawę naszej infrastruktury.
Nasze wyniki za ostatnie trzy lata potwierdzają, że konsekwentnie osiągaliśmy wiodący na rynku wzrost sprzedaży i zysku, co było możliwe dzięki konsekwentnej i codziennej koncentracji na oferowaniu klientom najniższych cen za towary powszechnego użytku w kategoriach odzieży, wyrobów przemysłowych z naciskiem na produkty dla domu oraz produktów szybkozbywalnych (FMCG).
Każda z naszych sieci posiada jasno zdefiniowaną strategię kontynuacji swojego rozwoju. W ramach marki PEPCO co roku otwieranych jest ponad 300 sklepów i otwierany nowy kraj sprzedaży. Po sukcesach we Włoszech i w Serbii oraz planowanym na wiosnę tego roku wejściu na rynek w Hiszpanii, sieć PEPCO będzie miała szansę kierować swój rozwój na kolejne kraje w całej Europie, co pozwoliłoby na osiągnięcie wyższego wzrostu i zapewniło większą skalę działalności. Sieci Poundland i Dealz także weszły już na ścieżkę rozwoju i planujemy otwierać około 100 sklepów rocznie, początkowo głównie w Hiszpanii i Polsce.
Nasz biznes jest dziś jeszcze silniejszy niż rok temu, między innymi dzięki poprawie możliwości Pepco Group Sourcing (PGS), naszej spółki zależnej, odpowiedzialnej za pozyskiwanie towarów do naszych sklepów oraz dzięki znaczącemu usprawnieniu zasad zarządzania kapitałem obrotowym, uzgodnionych z naszymi kluczowymi dostawcami. Nieustannie też podnosimy standardy w zakresie ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ESG), które są stosowane w całej Grupie.
W celu dodatkowego wzmocnienia naszej kadry zarządzającej i ładu korporacyjnego, w związku z planowanym notowaniem akcji Pepco i wprowadzeniem do obrotu na giełdzie, powołamy do naszej Rady Dyrektorów pięciu nowych dyrektorów niewykonawczych, w tym Richarda Burrowsa jako jej przewodniczącego. Ich połączone doświadczenie, wiedza i znajomość́ zagadnień́ i mechanizmów finansowych, operacyjnych i strukturalnych będą̨ dla nas nieocenione w naszych staraniach zaspokojenia ambicji osiągniecia przez nas pozycji wiodącej sieci dyskontów wielobranżowych w Europie.
Dzisiaj, wraz z wszystkimi koleżankami i kolegami, możemy być dumni z naszych osiągnięć. Chcę podziękować Wam wszystkim za pasję z jaką tworzycie nasze marki, ciężką pracę i zaangażowanie. Planowane dopuszczenie i wprowadzenie akcji Pepco na giełdzie w Warszawie, w Polsce, która jest podstawowym rynkiem marki PEPCO od 2004 r. i największym rynkiem działalności Grupy, jest naturalnym krokiem w naszym rozwoju. Nie mogę się już doczekać dalszej skutecznej realizacji naszej strategii rozwoju.”
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Grupa posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, obejmującą 3246 sklepów w 16 krajach, według stanu na 31 marca 2021 r. Sklepy Grupy działają lokalnie, są łatwo dostępne dla klientów. Oferują ubrania, artykuły detaliczne, produkty pierwszej potrzeby, zabawki i produkty sezonowe w konkurencyjnych cenach.
W okresie trzech lat, do 30 września 2020 r., PEPCO otwierało ponad 300 sklepów netto rocznie. Biorąc pod uwagę sukces Dealz w Polsce i Hiszpanii, począwszy od roku obrotowego 2021 Grupa będzie otwierać co najmniej 70 sklepów tej marki rocznie. Grupa ma jasną, charakteryzującą się niskim poziomem ryzyka strategię ekspansji sieci sklepów i zamierza w średnim terminie jeszcze ją przyspieszyć, zarówno na rynkach, na których jest już obecna, jak też i w nowych regionach. Sukces, jaki przyniosło wejście na rynki Włoch i Serbii potwierdza, że model działalności obrany przez Grupę jest właściwy.
Tak dynamiczny rozwój Grupy był możliwy dzięki zaangażowaniu zespołu menedżerów posiadających istotne doświadczenie w handlu detalicznym (łącznie 200 lat doświadczenia), którzy sprawują kluczowe stanowiska w całej Grupie, kierowanego przez Andyego Bonda, dyrektora generalnego Grupy (CEO) oraz Nicka Whartona dyrektora finansowego Grupy (CFO).
Pepco uważa, że Oferta i Dopuszczenie to naturalny krok na obecnym etapie rozwoju Grupy (biorąc pod uwagę wzrost i stopień dojrzałości biznesu), dający dostęp do szerokiego spektrum możliwości pozyskiwania kapitału, z których Grupa będzie mogła skorzystać w przyszłości. Grupa zamierza także zdywersyfikować strukturę akcjonariatu i w większym stopniu wyodrębnić się z grupy Steinhoff, wzmocnić możliwości Grupy do pozyskiwania talentów, utrzymania i motywowania kluczowych menedżerów i pracowników, a także stworzyć płynny rynek obrotu Akcji dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy.
Oferta pozwoli także akcjonariuszom sprzedającym częściowo spieniężyć ich udziały w Pepco, w tym spółce Pepco Holdco Limited, która po zakończeniu reorganizacji przed Dopuszczeniem, będzie posiadała większość Akcji na moment Dopuszczenia, („Główny Akcjonariusz Sprzedający”). Będzie to zgodne z publicznie komunikowanymi intencjami Steinhoff International Holdings N.V.
Ściśle określoną misją Grupy jest zaspokajanie potrzeb jej kluczowych klientów, którzy stanowią jednolitą grupę we wszystkich segmentach działalności Spółki, w zakresie ich regularnych potrzeb zakupowych, po najniższych cenach, pod względem odzieży, produktów ogólnego przeznaczenia ze szczególnym uwzględnieniem produktów wyposażenia wnętrz i towarów szybkozbywalnych.
Ambicją Grupy jest stać się wiodącą w Europie siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych. Celem jest osiągnięcie w ciągu 5-7 lat wyniku EBITDA przekraczającego 1 miliard euro 1. Jest to możliwe dzięki dalszemu wzmocnieniu wiodącej na rynku oferty dla klientów i planowanemu ponad trzykrotnemu powiększeniu liczby sklepów, wchodzących obecnie w skład Grupy.
Połączenie efektu pierwszeństwa na rynku i skali stanowi znaczącą barierę dla konkurencji
Wciąż dostępne są znaczące rynki o atrakcyjnych fundamentach makroekonomicznych
Potwierdzona dotychczasowymi sukcesami zdolność rozwoju i najlepsze w swojej kategorii zwroty na inwestycjach i spłaty zainwestowanego kapitału
Sprawdzona strategia rozwoju PEPCO we Włoszech i w Serbii
Istniejące i priorytetowe nowe rynki zapewniają PEPCO i Dealz wzrost w horyzoncie 20 lat
Wyjątkowy profil finansowy i znakomite dotychczasowe osiągnięcia
Bieżące wyniki
W okresie sześciu miesięcy do 31 marca 2021 r. wzrost przychodów Grupy wyniósł 4,4%, co było efektem otwarcia 225 nowych sklepów netto w pierwszym półroczu, w tym 129 pod marką PEPCO, 27 Dealz oraz 69 pod szyldem Poundland (wliczając w to sieć Fultons Foods przejętą w październiku 2020 r.).
Wzrost jaki został wygenerowany przez zwiększenie liczby sklepów został zneutralizowany przez krótkotrwały efekt pandemii COVID-19 w postaci zamknięcia sklepów, opisany powyżej. Wzrost LFL sklepów działających3 osiągnął około 5% na przestrzeni pół roku w każdym z segmentów, gdzie liderem było PEPCO, w której to sieci sklepy szybko wracały do normalnych poziomów sprzedaży po ponownym otwarciu.
W przypadku podjęcia decyzji o przeprowadzeniu Oferty przez Grupę oczekuje się, że będzie ona przeprowadzona w następującej strukturze:
1 Podstawowa EBITDA obliczana jest bez uwzględniania zmian w MSSF
[1][1] Definiowana jako średni zysk sklepu nie licząc kosztów centralnych, nieprzypisanych bezpośrednio do sklepu, deprecjacji, amortyzacji, odsetek od kredytów i podatków.
2 Podstawowa EBITDA obliczana jest nie uwzględniając zmian w MSSF
3 Sklepy działające to sklepy (i) otwarte dłużej niż 12 miesięcy na początku okresu porównawczego i (ii) prowadzące sprzedaż w czasie każdego tygodnia finansowego lub odpowiadającego mu okresu, bez względu na inne restrykcje takie jak zamknięcia na część tygodnia, ograniczenia w liczbie klientów, mogących wchodzić do sklepu i ograniczenie oferty dla klientów.