[WYWIAD] Marcin Langowski, Dealz: nie zwalniamy tempa i planujemy dalsze inwestycje

Nasz koncept najlepiej funkcjonuje w największych galeriach handlowych, ale bardzo dobrze sprawdza się również w retail parkach oraz na głównych ulicach handlowych (high streets) – w wywiadzie dla SCF News | Retailnet.pl mówi Marcin Langowski, Dyrektor Generalny Dealz Poland
Ostatnio pojawiły się informacje o zmianach strategicznych w Grupie Pepco, w tym o możliwej sprzedaży sieci Dealz. Jakie jest Pańskie stanowisko w tej sprawie? Czy może Pan również podsumować wyniki Dealz za zeszły rok?
Rzeczywiście, Grupa Pepco ogłosiła plany skoncentrowania się na marce Pepco jako głównym formacie sklepów. Chciałbym jednak podkreślić, że Dealz w Polsce działa niezależnie i rozwija się zgodnie z przyjętą strategią. Co więcej, nasza sieć w Polsce odnotowuje bardzo dobre wyniki. W 2024 roku otworzyliśmy kilkadziesiąt nowych sklepów, przekraczając 340 lokalizacji. Sprzedaż porównywalna (LFL) wzrosła o 6,4%, co jest wyraźnym dowodem na rosnące zainteresowanie ofertą Dealz. Wyniki te pokazują, że klienci cenią nasz model biznesowy i chętnie wracają po kolejne zakupy.
Czy w związku z tym planujecie dalszą ekspansję na polskim rynku? W jakich lokalizacjach chcecie się otwierać i jakie powierzchnie lokali są dla Was optymalne?
Oczywiście. Polska jest dla nas kluczowym rynkiem, w którym widzimy duży potencjał wzrostu. Planujemy kontynuować otwieranie nowych sklepów w strategicznych lokalizacjach, aby być bliżej naszych klientów i jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby. Stale analizujemy rynek i dostosowujemy naszą ofertę tak, aby jak najlepiej dopasować się do oczekiwań polskich konsumentów.
Jeśli chodzi o powierzchnię lokali, standardowo poszukujemy miejsc o metrażu między 400 a 500 mkw., jednak jesteśmy elastyczni i rozważymy również mniejsze lub większe powierzchnie, jeśli lokalizacja jest atrakcyjna. Nasz koncept najlepiej funkcjonuje w największych, dominujących galeriach handlowych, ale bardzo dobrze sprawdza się również w retail parkach oraz na głównych ulicach handlowych (high streets).
Pod względem lokalizacji preferujemy miasta liczące około 30 000 mieszkańców, ale każdą ofertę rozpatrujemy indywidualnie i jesteśmy otwarci na mniejsze miejscowości, jeśli wykazują one duży potencjał rozwojowy.
Jak wygląda struktura zarządzania siecią Dealz w Polsce?
Dealz Polska działa jako samodzielna jednostka biznesowa, posiadając własne struktury operacyjne, logistyczne i marketingowe. Oznacza to, że podejmujemy decyzje strategiczne niezależnie, mając na uwadze lokalną specyfikę rynku. Dzięki temu możemy szybko reagować na zmieniające się potrzeby klientów i dostosowywać ofertę do ich oczekiwań. Ponadto mamy bardzo doświadczony i zaangażowany zespół, który codziennie pracuje nad dalszym rozwojem naszej marki w Polsce.
Jakie są kluczowe czynniki sukcesu sieci Dealz na polskim rynku?
Naszym największym atutem jest unikalna oferta – szeroki wybór produktów w atrakcyjnych cenach. W Dealz można znaleźć produkty znanych, cenionych marek, często niedostępne w innych sklepach na polskim rynku. To sprawia, że klienci chętnie do nas wracają. Stawiamy także na wysoką jakość obsługi oraz łatwy dostęp do naszych sklepów. Dzięki dużej rotacji asortymentu, w naszych placówkach zawsze można znaleźć coś nowego, co dodatkowo przyciąga klientów.
Czy zmiany w strategii Grupy Pepco wpłyną na działalność Dealz w Polsce?
Naszym priorytetem jest dalszy rozwój i umacnianie pozycji Dealz w Polsce. Obecne zmiany strategiczne w Grupie Pepco nie wpływają na codzienne funkcjonowanie naszej sieci. Jesteśmy w pełni samodzielni, mamy własne struktury zarządzania i niezależnie realizujemy naszą strategię.
Ponadto, wyniki Dealz są bardzo dobre – co sam Stephan Borchert, CEO Pepco Group, podkreślał w swoich wypowiedziach. Widzimy duże zainteresowanie naszą ofertą, a liczba klientów stale rośnie. To dla nas wyraźny sygnał, że obrany kierunek rozwoju jest właściwy. Planujemy dalsze inwestycje i nie zwalniamy tempa.
Dealz na SCF 2025 Spring
W wiosennej edycji targów SCF, które odbędą się już w dniach 8-9 kwietnia na stadionie Legii Warszawa weźmie udział 2 przedstawicieli sieci Dealz Poland: Karolina Skrzypczak, Senior Lease Management Manager oraz Dominik Pekowski, Coordinator for property acquisition and contract negotiations.
Ponad 340 lokalizacji
Dealz to międzynarodowa sieć sklepów będąca częścią Pepco Group. Pierwszy sklep w Polsce został otwarty w lutym 2018 roku w Swarzędzu k. Poznania. Dziś jest już ponad 340 lokalizacji.
Szeroki asortyment ponad 3000 produktów znanych marek zapewnia wyjątkowy wybór artykułów: spożywczych, drogeryjnych, do dekoracji i wyposażenia domu, zabawek, narzędzi i produktów dla zwierząt.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter