Zniesienie części restrykcji dla gastronomii, która od prawie 8 miesięcy mierzy się z ogromnymi trudnościami to duży krok naprzód. W Libero już od kilku tygodni przygotowywaliśmy się na możliwe łagodzenie obowiązujących przepisów, m. in. w kontekście udostępnienia przestrzeni na świeżym powietrzu dla gości restauracji i kawiarni Libero – komentuje dla redakcji retailnet.pl Urszula Łatka-Styrkowiec Head of Asset Echo Investment.
Planujemy także inne przedsięwzięcia, w których konsekwentnie, tak jak do tej pory, będziemy wspierać najemców gastronomicznych. Propozycja PRCH jest działaniem zmierzającym w dobrym kierunku, gdyż branża gastronomiczna jest jednym z sektorów, który najdotkliwiej dotknęły pandemiczne ograniczenia.
Libero udostępnia przestrzeń zewnętrzną
W Libero mamy wyjątkowo komfortową sytuację. Dysponujemy bowiem Placem do Radości zlokalizowanym przed galerią. To miejsce rozrywki, dobrej zabawy i relaksu, które jest lubiane i doceniane przez mieszkańców. Dowodem tego jest przyznany w 2020 roku tytuł Najlepszej Przestrzeni Publicznej w Katowicach w konkursie Województwa Śląskiego, w którym głosowali sami mieszkańcy. W miniony weekend uruchomiliśmy już na nim pierwsze, letnie atrakcje – to m.in. tor wyścigowy, ping-pong i strefa chilloutu. Na najbliższy weekend zaplanowaliśmy kolejne niespodzianki dla klientów. Jedną z nich jest duża strefa gastronomiczna na świeżym powietrzu, gdzie każdy klient będzie mógł zjeść posiłek zakupiony w restauracji lub kawiarni Libero. Strefa będzie odpowiednio zaaranżowana, a do dyspozycji gości będą nie tylko tradycyjne stoliki, ale także wygodne leżaki i hamaki. Wieczorami rozbłysną klimatyczne lampiony, które oświetlą strefę i dodadzą jej wakacyjnego klimatu.
Ponadto, oprócz strefy zlokalizowanej na Placu do Radości od 15 maja otwieramy także dla klientów restauracji i kawiarni taras na poziomie +2. Wejście na taras prowadzi bezpośrednio z food cortu. Co najważniejsze, zarówno przestrzeń na Placu do Radości, jak i taras będzie funkcjonować z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego obowiązujących dla ogródków restauracyjnych.
PARTNER PORTALU
Najemcy gastronomiczni czekają na powrót do normalności
Najemcy gastronomiczni z niecierpliwością czekają na zniesienie restrykcji i przynajmniej częściowy powrót do normalnego funkcjonowania. Podobnie zresztą jak goście restauracji i kawiarni, którzy są także zmęczeni zamawianiem jedzenia na wynos. Utworzenie strefy na świeżym powietrzu, gdzie klienci w przyjemnej atmosferze będą mogli zjeść posiłek jest dla najemców gastronomicznych bardzo atrakcyjnym i pożądanym rozwiązaniem. Niejako wyjście „na zewnątrz” i możliwość konsumpcji w bliskiej lokalizacji restauracji zachęci także większą liczbę gości do skorzystania z oferty gastronomicznej Libero.
Zdajemy sobie sprawę z trudności z jakimi do tej pory zmagała się branża gastronomiczna. Przez cały okres ograniczonej działalności najemców gastronomicznych Libero, staramy się ściśle z nimi współpracować. Diagnozujemy ich potrzeby i prowadzimy dedykowane działania pro sprzedażowe, które stanowią dla nich realną pomoc, a klientów motywują do kolejnych wizyt w Libero. Działania wspierające gastronomię rozpoczęliśmy już w październiku, kiedy zorganizowaliśmy akcję Weekend na widelcu. Za zakupy weekendowe wręczaliśmy klientom vouchery o wartości 20 zł, które mogli zrealizować u wszystkich najemców gastronomicznych Libero. Podobne inicjatywy realizowaliśmy jeszcze kilkukrotnie w ciągu ostatnich miesięcy, m.in. w ramach akcji Apetyt na Libero i przy okazji Świąt Wielkanocnych. Do klientów trafiały bony o wartości 15 zł do wykorzystania w restauracjach i kawiarniach Libero. Z kolei po wprowadzeniu restrykcji, w których branża gastronomiczna mogła oferować tylko dania na wynos, postanowiliśmy wyruszyć naszym kultowym food truckiem z posiłkami w miasto, docierając bezpośrednio do mieszkańców. W geście wsparcia skupowaliśmy od najemców pełnowartościowe dania, dopłacając 80% regularnej ceny, a następnie sprzedawaliśmy je mieszkańcom za symboliczne 5 zł. W tej głośnej, prospołecznej akcji Obiady Po Sąsiedzku do mieszkańców trafiło ponad 1500 obiadów, a ponad 150 dań przekazaliśmy organizacjom charytatywnym. Z kolei od marca do pierwszych dni maja poprzez naszą unikatową platformę lojalnościową za wszystkie zakupy w otwartych kawiarniach i restauracjach klienci otrzymywali aż 20% zwrotu w Programie Libero. Następnie, zgodnie z zasadami programu, wartość ta jest przeliczana na Libero Złotówki, które można wymienić na karty podarunkowe na kolejne zakupy.
W planach mamy także kolejne przedsięwzięcia, które wystartują wraz z częściowym otwarciem gastronomii. Od 15 do 29 maja organizujemy akcję, w której każdego dnia rozdawać będziemy aż 400 voucherów o wartości 7 zł do wykorzystania w strefie gastronomicznej. To nasza szczęśliwa siódemka, którą dedykujemy najemcom gastronomicznym. Co ważne, realizacja vouchera będzie możliwa tylko w dniu jego otrzymania. W ten sposób będziemy stymulować ruch klientów, zachęcać ich do skorzystania z oferty gastronomicznej i zjedzenia zamówionego posiłku w strefie na Placu do Radości lub na tarasie. W tych też miejscach, dostępne będzie menu z każdej restauracji i kawiarni Libero. Co więcej, na każdego klienta, który z zamówionym jedzeniem przyjdzie na Plac do Radości, czekać będzie darmowa, orzeźwiająca lemoniada z kultowego food trucka Libro.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Z kolei od 29 maja planujemy rozbudowanie strefy gastronomicznej na Placu do Radości. Nie będzie to już tylko miejsce zjedzenia posiłku, ale także przestrzeń w której bezpośrednio serwowane będą specjały barbeque i inne, letnie przekąski. Strefa ta będzie miała szczególne znaczenie w kontekście zbliżających się Mistrzostw Europy w piłce nożnej i planowanych na Placu do Radości z tej okazji atrakcji. Obecnie prowadzimy na ten temat rozmowy z naszymi najemcami gastronomicznymi.
Autorem komentarza jest Urszula Łatka-Styrkowiec Head of Asset Manager Echo Investment