Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Bez finału trzeci przetarg na łódzką „Sukcesję”

Fiaskiem zakończył się trzeci przetarg na sprzedaż spółki Fabryka Biznesu, która jest właścicielem galerii “Sukcesja”. Pomimo obniżenia ceny o prawie jedną trzecią, w stosunku do pierwszej ceny wywoławczej, nadal nie ma chętnego na przejęcie łódzkiego centrum. 

W pierwszym przetargu cena wywoławcza wynosiła 126 mln zł. W drugim cena spadła do 120 mln zł, a w trzecim do 99 milionów. Jak będzie cena w kolejnym, czwartym przetargu? 

Otwarta w 2015 roku Sukcesja jest najnowszym centrum handlowym w Łodzi.  Całkowita powierzchnia to 128 tys. mkw. z czego około 45 tys. mkw. stanowiła powierzchnia najmu.  Od samego początku Sukcesja miała jednak problem z komercjalizacją, w konsekwencji czego na początku 2019 r. złożono wniosek o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego, które zostało jednak umorzone 31 października 2019 r. Powodem umorzenia był brak porozumienia z  konsorcjum banków. 

Fabryka Biznesu, czyli inwestor Sukcesji, próbowała ratować projekt znajdując inwestora zewnętrznego. Ostatecznie o losie Sukcesji zdecydował jednak COVID. W czasie pierwszego lockdownu Sukcesja jako jedna z pierwszych wprowadziła abolicję czynszową dla swoich najemców. Kryzys wywołany pandemią miał jednak katastrofalny wpływ na ten projekt.  Od kwietnia ubiegłego roku Sukcesja była w stanie upadłości. Po 5 latach działalności, 30 czerwca 2020 roku, galeria została zamknięta.