Pasaż Łódzki: ekologiczny plac zabaw zero waste już wystartował

Innowacyjne przedsięwzięcie Pasażu Łódzkiego już czeka na odwiedzających. Nowy plac zabaw stworzony z używanych przedmiotów od piątku działa przed budynkiem galerii. Akcja budowy ekologicznego placu zabaw to pierwsza i jedyna taka inicjatywa w Łodzi oraz w Polsce.

Wydarzenie, jak podkreśla zarządca obiektu, ma na celu edukację oraz uświadamianie, jak w prosty sposób wykorzystać wyobraźnię oraz kreatywność, tworząc miejsca zabaw zgodnie z ideą zero waste. Dzięki pomocy mieszkańców Łodzi, instytucji edukacyjnych i specjalistów, w Pasażu Łódzkim skonstruowana została wyjątkowa przestrzeń łącząca dobrą zabawę dla najmłodszych z rozważnym korzystaniem z już dostępnych przedmiotów.

Nowe miejsce rozrywki w Pasażu Łódzkim

Do tworzenia miejsca rozrywki dla dzieci odwiedzających galerię zostały wykorzystane przedmioty, które już spełniły swoją pierwotną funkcję. Teraz miały szansę zyskać nowe życie, a kreatywność klientów Pasażu oraz wiedza specjalistów, pozwoliły w bezpieczny sposób zaaranżować przestrzeń dla najmłodszych. Unikatowy plac zabaw składa się z potencjalnie zbędnych materiałów, które dzięki odpowiedniej aranżacji przemieniły się w miejsce rozrywki, ale też rozwoju. Badania dowodzą, że właściwie skonstruowane narzędzia dla zapewnienia dzieciom doznań sensorycznych mają doskonały wpływ na ich rozwój – przy jednoczesnym zagwarantowaniu świetnej zabawy. Podczas wcześniejszej akcji udało się pozyskać różnorakie materiały – plastikowe butelki typu
PET, zakrętki, akcesoria kuchenne, puszki, zużyte zabawki, palety, a nawet opony! Ścianka sensoryczna, ściana muzyczna, samochód z recyclingu, kuchnia z palet czy uprawa kwiatów – to tylko kilka z elementów tego wydarzenia. Nie do pominięcia jest fakt, że to wydarzenie jest współtworzone przez lokalną społeczność – wszyscy mieli możliwość dostarczenia niepotrzebnych przedmiotów, pomogły również przedszkola – i to właśnie przedszkolaki były pierwszymi gośćmi placu zabaw.

pasaz-lodzki
Pasaż Łódzki

Do współpracy zostali zaproszeni specjaliści z dziedziny ekologii, architektury krajobrazu oraz rozwoju dzieci. Partnerzy merytoryczni tego wydarzenia, którzy brali udział w powstaniu tego projektu to: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Łódzkiego, Gabinet Sensoriko – Akademia Dobrej Postawy w Łodzi oraz Studio Hałucha – pracownia architektury krajobrazu w Łodzi. Wydarzenie zostało objęte patronatem medialnym przez – MiastoDzieci.pl, plasterlodzki.pl oraz Radio SuperNova. Prezydent Miasta Łodzi Pani Hanna Zdanowska oraz Wydział Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Łódzkiego – to Patroni Honorowi tego wyjątkowego wydarzenia.

– Ekologiczny Plac Zabaw zero waste to przedsięwzięcie, na które wszyscy czekaliśmy. Obserwowaliśmy zbiórkę materiałów, a później wysiłek wolontariuszy, którzy z niepotrzebnych, szarych przedmiotów stworzyli kolorową, bajkową krainę. Wynik ich działania przerósł nasze oczekiwania! Podczas otwarcia odwiedziły nas dzieci z jednego z miejskich przedszkoli – ich radości i uśmiechów na twarzach nie da się zapomnieć. Mam nadzieję, że przestrzeń, która powstała przed Pasażem Łódzkim zainspiruje dorosłych do wykorzystania zużytych przedmiotów i nadania im drugiego życia. Gorąco zapraszamy wszystkich łodzian do odwiedzin Placu Zabaw Zero Waste – mówi Anna Mrzewa, Dyrektor CH Pasaż Łódzki.

Oferta handlowa Pasażu Łódzkiego

Pasaż Łódzki został otwarty 11 października 2000 roku. Do dyspozycji klientów jest 57 butików, w tym kilkanaście punktów usługowych oraz 6 punktów gastronomicznych, Decathlon, Norauto i hipermarket Auchan. Pasaż Łódzki stawia na znane i cenione marki takie jak TK Maxx, Toys‘R’Us, Empik, Jysk, Rossmann, Hebe czy Decathlon, dzięki którym zjednuje sobie stałych klientów. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów Pasaż Łódzki stale rozwija swoją ofertę. Główne zalety Centrum to łatwo dostępna lokalizacja, rodzinna atmosfera, duży wygodny parking oraz ciekawa oferta handlowa. Pasaż Łódzki oferuje szereg udogodnień zarówno dla rodziców z dziećmi, jak i dla osób z niepełnosprawnością.

Właścicielem Centrum Handlowego Pasaż Łódzki jest fundusz Pradera Central & Eastern Fund, a zarządcą firma Apsys. Apsys jest jednym z wiodących operatorów branży centrów handlowych w Polsce i we Francji. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. Apsys Polska zarządza obecnie ok. 1 100 000 mkw. GLA w 24 centrach handlowych zlokalizowanych w 17 największych miastach w Polsce.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz