Rituals: w roku 2027 chcemy mieć 100 sklepów

W 2021 roku Rituals Cosmetics otwiera swoje pierwsze sklepy w Polsce. Już na początku sierpnia pierwszych klientów zaprosi sklep w Warszawie. Kolejny sklep powstanie również w stolicy, a zaraz potem dwa w Gdańsku. O planach rozwoju sieci w Polsce SCF News/ retailnet.pl rozmawiał z (na zdjęciu od lewej) Małgorzatą Strycką, Agatą Witkowską, Dorotą Prat-Carrabin, Agnieszką Kossakowską i Anną Siewierą. 

Marka Rituals jest od kilku lat dostępna dla polskich konsumentów, zarówno w sieciach perfumeryjnych jak i w sklepie internetowym. Co skłoniło Rituals do decyzji o otwarciu pierwszych niezależnych sklepów, w tak szczególnym czasie, będącym sporym wyzwaniem biznesowych dla wszystkich firm? 

Najpierw partnerzy teraz sklepy własne

Rituals Cosmetics to globalna firma, która mimo pandemii, bardzo dynamicznie rozwija się na rynkach międzynarodowych docierając terytorialnie do coraz szerszego grona konsumentów.  Na rynku polskim produkty Rituals są obecne od kilku lat dzięki kluczowym partnerom, czyli perfumeriom Sephora oraz Douglas.

“Stawiamy na zrównoważony rozwój, zarówno w kontekście globalnych działań firmy – wprowadzając zmiany dotyczące procesu produkcyjnego, zmiany opakowań, coraz szerszej oferty produktów uzupełniających tzw. refill  jak i  biznesowy – otwierając stopniowo i świadomie sklepy w Polsce. Zwracamy  szczególną uwagę na lokalizację, potencjał danego miejsca, wszystko po to, aby stworzyć jak najlepsze warunki do prezentacji pełnej oferty produktów Rituals. Niezależnie czy w Polsce, w Holandii, Szwecji czy innym miejscu na ziemi, dla nas najważniejszy jest klient i jego doświadczenia z marką. Głęboko wierzymy, że wraz z naszymi pierwszymi sklepami w Polsce uda nam się zaoferować konsumentom niepowtarzalne doświadczenia: zaczynając od profesjonalnej obsługi w sklepie, zrozumienia potrzeb klienta i zaoferowania produktów, dzięki którym nawet codzienne czynności nabiorą wyjątkowego znaczenia “ – mówi Dorota Prat-Carrabin, Country Director Eastern Europe

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

Standard czyli 150 mkw

 Przedstawiciele marki podkreślają, że decyzje o otwarciu sklepów własnych są zawsze decyzjami bardzo dokładnie przemyślanymi, Rituals stawia mocno na lokalizację. Jest to słowo-klucz. Lokalizacja galerii i lokalizacja w tejże galerii stanowią o przyszłym sukcesie marki. Dlatego też bardzo ostrożnie wybierane są miejsca, w których będą otwarcia.  

“Proces akceptacji danej lokalizacji zależy w dużej mierze od naszych lokalnych rekomendacji, opartych na znajomości rynku. Oczywiście duże znaczenie mają też warunki stawiane przez Wynajmujących. W dzisiejszych czasach, zwłaszcza w dobie Covid i post-Covid, liczymy na obustronną współpracę na linii Rituals-Wynajmujący. Większość z nich zna Rituals z innych rynków, wiedzą zatem czego oczekujemy, jeśli chodzi o lokalizację.  Nasz standardowy format na chwilę obecną to około 150m2. Aranżacja sklepów jest wykonana tak, aby nasi klienci, dosłownie, mogli w nich poczuć przesłanie Rituals: zwolnij, znajdź chwilę tylko dla siebie “ – mówi  mówi Agata Witkowska, Real Estate Manager Eastern Europe.

100 sklepów w 7 lat

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Pierwsze otwarcie nastąpi już 4 sierpnia w Arkadii, kolejne w Sadybie, następnie Galeria Bałtycka i Forum w Gdańsku.  Strategia rozwoju zakłada otwarcie do 100 sklepów Rituals na przestrzeni 7 lat. W pierwszym etapie rozwoju Rituals chce umocnić swoją pozycję w dużych miastach, następnie skoncentruje się na mniejszych aglomeracjach. 

“ Cieszymy się, że wiadomość o naszej ekspansji spotyka się z tak entuzjastycznym przyjęciem. Liczymy na dalszą, owocną współpracę z galeriami” mówi Agata Witkowska, Real Estate Manager Eastern Europe. 

Nadal w dwóch formatach

Marka Rituals została wprowadzona na polski rynek we współpracy z sieciami perfumerii Douglas oraz Sephora, którzy przez lata z sukcesem budowali  świadomość marki w Polsce. 

“Dzisiaj to ponad 230 punktów sprzedaży, w których klienci mogą odkrywać na co dzień kolekcje pielęgnacyjne Rituals. To również sklepy internetowe partnerów odwiedzane przez miliony klientów.   W perspektywie otwarcia własnej sieci sklepów kanał perfumeryjny nadal będzie odgrywać strategiczną rolę w rozwoju brandu. Doświadczenie z innych rynków pokazuje, że oba formaty z sukcesem równolegle funkcjonują dając efekt synergii. Sklepy Rituals oferują unikalny customer experience i szerokie portfolio produktowe, podczas gdy Sephora i Douglas umożliwiają szybkie i wygodne zakupy w koncepcie multimarkowym dla klientów ceniących różnorodność oferty i kompleksowość zakupów” – mówi Małgorzata Strycka, Head of Wholesale Eastern Europe

Celebracja każdej chwili

Osoby zarządzające Rituals podkreślają, że tworzą nie tylko wyjątkowe sklepy, ale także  wyjątkowe miejsca pracy. 

“Każdy z członków zespołu Rituals pracuje z pasją i zaangażowaniem – tego będziemy szukać zapraszając kolejne osoby do współpracy. Wielu umiejętności można się nauczyć, często podkreślamy jak ważne jest to, aby uczyć się przez doświadczenie. Dlatego kluczowe są dla nas postawy: entuzjazm, zamiłowanie do pracy z pasją, sympatia do marki i do innych ludzi. Wiedzę i miłość do Rituals przekazujemy w procesie on-boardingu. Rituals dostarcza klientom niezwykłych doświadczeń- chodzi o emocje, o celebrację każdej chwili. I jesteśmy w tym świetni, a zawdzięczamy to naszym zespołom” – mówi Anna Siewiera HR Manager Eastern Europe

Jej zdaniem to co dla pracowników jest ogromnie cenne to możliwość współpracy w międzynarodowym środowisku i rozwój kompetencji. 

Marka na trudne czasy

Rituals zachęca do tego, by odnajdywać szczęście nawet w drobnych rzeczach – o tym mówi filozofia marki. Na stronie Rituals można znaleźć dużo treści (artykuły, filmiki narzędzia), jak wprowadzać małe zmiany, które potrafią przynieść duże efekty. Od treningów jogi, wyciszających medytacji, po zdrowe przepisy lub techniki świadomego oddechu. “Kiedy jestem zapytana czym jest dla mnie Rituals, to nie odpowiem, że to tylko produkty. Dla mnie to marka, która sprawia, że „moje momenty są bardziej moje”. Mam nadzieję, że każdy z konsumentów, który będzie miał okazję doświadczyć marki, będzie miał podobną, ale jednocześnie swoją, wyjątkową odpowiedź. Tych dobrych momentów dnia codziennego każdemu życzę” – mówi Agnieszka Kossakowska, Head of Marketing Eastern Europe. 

Jej zdaniem ma to szczególne znaczenie właśnie w obecnych czasach. “Ostatnie dwa lata mocno odcisnęły ślad w naszym życiu, świat na chwilę się zatrzymał. Dla nas, żyjących w pędzie, był to moment skłaniający do refleksji, często o tym co dla nas ważne, jak żyjemy, jak wygląda, wyglądała nasza codzienność. Rituals w dużej mierze właśnie o tych aspektach naszego życia mówi: zachęca, by na chwilę zwolnić, łapać momenty, pocieszyć się nim. 10 minut z rana pod prysznicem może minąć tak, że nasza głowa ich nie zarejestruje, albo może to być 10 minut świadomie „naszych”- mówi Agnieszka Kossakowska.

Ponad 20 lat na rynku

Rituals to marka, która powstała w 2000 roku w Holandii i jako pierwsza połączyła kosmetyki do ciała wraz z wprowadzeniem zapachowych produktów do domu. Filozofią marki jest zmienianie codziennych czynności w wyjątkowe momenty, odnajdywanie szczęścia w drobnych rzeczach. Marka posiada szeroki asortyment produktów obejmujących kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy, pielęgnację przeciwsłoneczną, akcesoria do domu takie jak świece zapachowe, patyczki zapachowe, a także zapachy do samochodu oraz kolekcję ubrań Soulwear.  Rituals obecne jest w 33 krajach, w 2650 sklepach (format shop-in-shop) i posiada ponad 850 sklepów niezależnych. Jest także dostępna w kanale Travel Retail: 140 promach i statkach rejsowych, 12 sklepach lotniskowych, a także w ponad 2500 luksusowych hotelach butikowych.  W 2020 w Amsterdamie powstał pierwszy niestandardowy format sklepu: The House of Rituals, a maju 2021 roku otworzyły się w nim dwa nowe piętra z pierwszym na świecie konceptem Body Spa i Mind Spa.