Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Przychody VRG wzrosły w czerwcu o ponad 26 proc.

Grupa VRG ma za sobą dwa mocne sprzedażowo miesiące (po otwarciu sieci stacjonarnej). Wyniki sprzedaży w czerwcu potwierdzają obserwowany w maju wzrost popytu. Sprzedaż VRG osiągnęła w ubiegłym miesiącu wartość 104,9 mln zł, o 26,1 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2020 r.

Co ważne, pomimo niższego o ok 20 proc. ruchu klientów w salonach, sprzedaż Grupy przekroczyła w czerwcu wynik z 2019 roku. Narastająco w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku szacunkowe wyniki sprzedaży osiągnęły wartość 415, 9 mln zł (wzrost o 11,7 proc. w porównaniu z 2020 rokiem).

Wzrost w obu segmentach

Notowany w czerwcu wzrost sprzedaży miał miejsce w obu segmentach – zarówno odzieżowym, jak i jubilerskim. Rok do roku sprzedaż w segmencie odzieżowym była wyższa o 22,7 proc., w segmencie jubilerskim o 31,9 proc.

– Jesteśmy zadowoleni z czerwca i szerzej z obu miesięcy od momentu otwarcia od 4 maja salonów po lockdownie. Szczególnie cieszy nas wysoka konwersja i wyższa niż w 2020 roku średnia cena. Notujemy wyższą niż rok temu sprzedaż, zarówno pod kątem wartości, jak i sztukowo. Ważne, że trend ten utrzymał się, co wskazuje na to, że efekt odłożonego popytu nie był głównym drajwerem sprzedaży w maju. Miał na pewno znaczenie, ale wyraźne ożywienie w sprzedaży odzieży formalnej pokazuje nam, że popyt buduje przede wszystkim powrót do życia społecznego i zwiększanie liczby typowych dla tego okresu uroczystości: komunii i ślubów. Zakładamy, że podobny wpływ w drugim półroczu będzie miało zwiększanie intensywności życia biznesowego, wraz z powrotem nie tylko do biur, ale też targów, kongresów i innych wydarzeń służbowych – komentuje Radosław Jakociuk, Wiceprezes VRG, odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat
Fact White Cat

Online powinien być powyżej 20 proc.

Naturalną konsekwencją powrotu klientów do kanału offline jest wyhamowanie dynamiki sprzedaży online. Trend ten jest zgodny z oczekiwaniami zarządu. VRG zakłada, że w cały roku udział sprzedaży online w całym wolumenie powinien utrzymywać się na poziomie powyżej 20 proc. Jak podkreślają przedstawiciele zarządu obecnie spółka skupia się w e-commerce na rozwoju nowych funkcjonalności (m.in. płatności odroczone i aplikacje sprzedażowe) oraz zwiększaniu obecności marek VRG na platformach e-commerce (np. Zalando). Zgodnie z zasadą omnichannel pod kątem cen spółka zarządza obecnie promocjami jednolicie we wszystkich kanałach – co ma służyć ochronie marży również w e-sklepach.

Marża brutto w górę

Wypracowana marża i dane o konwersji pokazują, że przyjęta przez zarząd strategia zarządzania kolekcjami i cenami przynosi spodziewane efekty. Czerwiec był kolejnym miesiącem, w którym grupa VRG poprawiła marżę brutto na sprzedaży. Wyniosła ona 56,2 proc. niemal 6 p.p. więcej, niż w czerwcu 2020. Narastająco w bieżącym roku spółka poprawiła marże o 4,1 p.p. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

– Pomimo, że półroczne zaczęliśmy serią lockdownów sieci stacjonarnej, w momencie powrotu do sprzedaży w offline łapiemy wyraźnie oddech. Przed nami kolejny kwartał, który przebiegał będzie pod wpływem letnich wyprzedaży i przygotowań do sezonu jesień-zima. Mamy mocną pozycję płynnościową, to się nie zmienia i dobre miesiące tą pozycję tylko wzmacniają. Choć nie zakładamy w naszych scenariuszach kolejnych lockdownów w drugiej połowie roku, gdyby do nich doszło będziemy na pewno dobrze przygotowani – tak pod kątem finansowym, jak i operacyjnym – mówi Michał Zimnicki, Wiceprezes Zarządu i CFO VRG.

Na koniec czerwca 2021 VRG operowała na 52,4 tys. m2.