Wyniki sprzedażowe firmy Intwersport Polska S.A. wskazują, że pandemia nie zniechęciła Polaków do uprawiania sportu. Przychody grupy wzrosły od początku kwietnia do końca czerwca o 42,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Co więcej, spółka odnotowała również 80,4 proc. wzrost masy marży w odniesieniu do I kwartału roku obrotowego 2020/2021.
Rosnące znaczenie sprzedaży online powoduje, że marki intensywniej zabiegają o podobny „customer experience” w sferze online oraz offline klienta. Jak radzi sobie w tym zakresie branża sportowa?
W mocnym trendzie omnichannel
Branża sportowa już od dawna przechodzi swoją przemianę, wszystko za sprawą osiągnięć technologicznych, przemian społecznych i kulturowych. Należy założyć, że wkrótce konsumenci będą w pierwszej kolejności korzystać ze sklepów online.
– Obejmując pod koniec marca br. stanowisko Prezesa Zarządu Spółki Intersport Polska S.A. zależało mi m.in. na poprawie modelu biznesowego, który wpisze się w światowy trend omnichanelowego handlu detalicznego – mówi Marek Kaczmarek Prezesa Zarządu Intersport.
PARTNER PORTALU
– Nasze ostatnio opublikowane dane wskazują, że udaje nam się realizować założone cele. Według wstępnych szacunków w pierwszym kwartale roku obrotowego 2021/2022 tj. od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r., łączne przychody netto ze sprzedaży spółki wyniosły 50,3 mln zł i były wyższe o 42,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (35,2 mln zł). Co więcej, osiągnęliśmy wyjątkowy – w skali całego rynku retail – wynik zysku ze sprzedaży produktów. Wzrost ten uplasował się na poziomie ponad 80 proc. Dane te potwierdzają dobrze określone kierunki zmian polityki handlowej, w tym m.in. wdrożenie nowych kategorii produktów poszukiwanych przez Klienta, która skutkuje zdecydowanie podniesieniem marży oraz średniej wartości paragonu – dodaje Kaczmarek.
Znacząca poprawa marży
Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez firmę w I kw. roku obrotowego 2021/2022 pozytywnie wpłynęła również zmiana strategii spółki w zakresie polityki handlowej oraz komunikacji marketingowej.
Głównym czynnikiem sukcesu jest poprawa marży do poziomu 45,3 proc. (wzrost 9,0 proc. p.p. w odniesieniu do I kwartału roku obrotowego 2020/2021) w obu kanałach sprzedaży. Porównując czerwiec r/r Intersport zanotował wzrost obrotów (12%) oraz masy marży (33%). Trend wzrostowy utrzymuje się również w lipcu. Sukces osiągnięto także w obszarze sprzedaży e-commerce.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
– Aby móc jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych konsumentów planujemy w dalszym ciągu rozwijać kanał e-commerce. Zauważyliśmy również potrzebę stawiania na poprawę komunikacji marketingowej, której brakowało przez ostatnie lata – mówi Kaczmarek. I dodaje: Na tym jednak się nie zatrzymamy. We wdrażanych zmianach zależało nam również na odbudowie DNA zespołu w kontekście misji, która wpisuje się w hasło przewodnie THE HEART OF SPORT. Obecnie stawiamy na ludzi, którzy budują naszą firmę. Kierujemy się zasadą: #teamIntersport – Nasi Ludzie Nas Wyróżniają. Co więcej, w najbliższym czasie będzie można u nas obserwować dynamiczny rozwój środowiska informatycznego wspierającego działania operacyjne i logistyczne – podsumowuje szef spółki.
35 sklepów
Intersport Polska S.A. to sieć specjalistycznych sklepów sportowych z markową odzieżą, obuwiem i sprzętem. Większość oferty stanowi asortyment największych światowych marek takich jak: Nike, Adidas, Under Armour, Reebok, Salomon, The North Face, Viking, Uvex, 4F. Kolekcja wzbogacana jest markami uzupełniającymi oraz markami własnymi takimi jak: McKinley, Pro Touch, Energetics, Fire Fly, Tecno Pro. Sezonowo uruchamiany jest profesjonalny serwis: narciarski i rowerowy. Firma prowadzi obecnie sprzedaż w 35 sklepach zlokalizowanych w wiodących centrach handlowych największych miast Polski. Spółka jest wyłącznym w Polsce partnerem biznesowym Grupy Intersport, która posiada łącznie 5.421 punktów sprzedaży w 57 krajach na pięciu kontynentach.