Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Galeria Katowicka stawia na ekologię i odpowiedzialność

W ciągle nowej, zaskakującej rzeczywistości, Galeria Katowicka zweryfikowała plany, zmieniła założenia, ustaliła nowe priorytety i wciąż nie zwalnia tempa. Nadal maksymalnie ważne jest zapewnienie bezpieczeństwa sanitarnego klientom i pracownikom, stąd – obok rygorystycznych zasad reżimu sanitarnego – wprowadzenie procedur daleko wykraczających poza obowiązujące standardy.

Katowicka – mając na uwadze obowiązujące trendy i społeczną odpowiedzialność biznesu – stawia również na bycie ekoodpowiedzialnym, wdrażając kolejne przyjazne środowisku rozwiązania. Stale rosnący footfall i obroty potwierdzają, że nowa strategia sprawdza się i przynosi zamierzone efekty.

Galeria Katowicka: strategia marketingowa – odpowiedź na potrzeby najemców

Przyciągnięcie i aktywizacja klientów oraz wsparcie najemców to główne wyzwania realizowane w obszarze marketingu w roku 2021. Dlatego Katowicka postawiła na cykliczną, całoroczną akcję prosale „Kolekcja Prezentów! Zgarniaj łupy za zakupy!”. Za zakupy na określoną kwotę, co miesiąc, klienci otrzymują dodatkowe upominki z limitowanych serii przygotowanych przez polskich artystów oraz karty podarunkowe. Przeciętna wartość paragonu w akcji jest wyższa o ponad 100% w porównaniu do statystycznego średniego paragonu.

Kolejnym elementem pobudzania sprzedaży jest program lojalnościowy KatoKarta. Ciągle rozbudowywany i wzmacniany dodatkowymi funkcjonalnościami program lojalnościowy Katowickiej może pochwalić się systematycznie rosnącą liczbą aktywnych użytkowników – obecnie jest ich ponad 53 tys.

Ważną częścią strategii, realizowanej z myślą o najemcach, jest również współpraca z jedną z najchętniej słuchanych lokalnych stacji radiowych przy wakacyjnym projekcie „ESKA Summer City”. Dzięki tej inicjatywie najemcy Galerii Katowickiej otrzymują benefity w postaci możliwości bezpłatnej organizacji konkursów antenowych oraz własnej promocji.

Wzmocnienie sektora mody w Katowickiej

Czerwiec przyniósł także wzmocnienie luksusowej oferty Galerii – w salonie Inter Optyk otwarte zostało atelier Chanel ze stylowymi rozwiązaniami modowymi rodem ze światowych wybiegów. Z początkiem 3Q 2021 tenant-mix Galerii Katowickiej wzbogacił także salon duńskiej firmy Ecco oferujący, oprócz flagowego produktu marki – obuwia, akcesoria w postaci torebek, plecaków, portfeli czy etui na telefony.

– Dzięki trafnym decyzjom, elastycznemu dopasowaniu do zmieniającej się sytuacji oraz skutecznym działaniom, wzmacniamy swoją pozycję na lokalnym rynku, a klienci bardzo chętnie uczestniczą w organizowanych aktywnościach marketingowych. Odnotowujemy regularne wzrosty odwiedzalności i obrotów, co pokazuje, że nasza strategia działania jest skuteczna – podkreśla Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej, należącej do Employees Provident Fund of Malaysia reprezentowanego przez Savills Investment Management i zarządzanej przez Apsys Polska.

Rozwiązania dla bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo pracowników i klientów jest i będzie priorytetem w Katowickiej. Od początku pandemii wypracowano skuteczne rozwiązania gwarantujące maksymalne bezpieczeństwo, m.in. nielimitowany dostęp do środków dezynfekujących, maseczek, ozonowanie przestrzeni specjalnych, przestrzeganie limitów, dopracowane procedury dezynfekcji, edukacja. W czerwcu br. Katowicka, jako pierwsze centrum handlowe w regionie, sięgnęła po rozwiązania dalece wykraczające poza standardy. Najbardziej newralgiczne powierzchnie obiektu – ponad 800 hot spotów, stref najczęściej dotykanych – zostały pokryte nowoczesną, antywirusową folią Hexis Purezone Antimicrobial. Wygląda ona jak zwykła przezroczysta folia winylowa – to, czego nie widać, to specjalne, oparte na nanotechnologii powłoki, wykorzystujące połączenie sprawdzonej formuły chemicznej z technologią przeciwbakteryjną i antywirusową. Właśnie dzięki niej folia w 99,9% redukuje ilość osiadających na powierzchni mikrobów i uniemożliwia ich dalsze namnażanie się. Zgodnie z informacją producenta to obecnie jedyna obecnie na świecie folia z udokumentowanym działaniem przeciwko koronawirusom, posiadająca badanie wg ISO 21702.

Ekoodpowiedzialność Galerii Katowickiej

Galeria Katowicka od początku swojej działalności dba o utrzymanie doskonałych relacji z mieszkańcami regionu. W odpowiedzi na ich potrzeby, ale też rosnącą świadomość ekologiczną, wychodzi z inicjatywami wykraczającymi poza oczekiwania związane z ofertą handlowo – rozrywkową. Bardzo istotnym elementem realizowanych aktywności jest ich szeroki wymiar prośrodowiskowy. Dotyczy to zarówno zmian w samym obiekcie związanych z minimalizowaniem śladu węglowego, jak i zaproponowaniu klientom udziału w ekoakcjach.

Galeria sukcesywnie zmniejsza ilość zużywanej energii poprzez zastosowanie systemów do analizy i jej monitorowania, wykorzystuje także ciepło odpadowe (nadwyżki ciepła w układzie pompy ciepła) do ogrzewania bezpośredniego świeżego powietrza w centralach wentylacyjnych przez cały sezon zimowy, zyskując około 30% oszczędności. Galeria Katowicka realizuje także szereg przedsięwzięć o ekologicznym charakterze. W ramach akcji „Ubrania Pełne Mocy”, we współpracy z serwisem UbraniaDoOddania.pl, mieszkańcy regionu zachęcani byli do pozbycia się zalegającej w szafach odzieży i nadania jej drugiego życia. Inicjatywa odniosła spektakularny sukces – łącznie udało się zebrać 9 ton ubrań. Akcja wsparła inicjatywę stworzenia w 2022 roku ekomuralu zlokalizowanego nieopodal Katowickiej, oczyszczającego powietrze w mieście. W czerwcu na placu przed obiektem uruchomiono Miejską Farmę w Katowickiej – ekoprzestrzeń, społeczny ogród urozmaicający miejski krajobraz, wpływający korzystnie na jakość powietrza, doskonałe miejsce na weekendowy spacer. Do stworzenia przestrzeni wykorzystano 30 ton ziemi oraz 63 drewniane skrzynie, aktualnie obsadzone 2300 sadzonkami warzyw i roślin. W wybrane weekendy na farmie organizowane są bezpłatne warsztaty poświęcone tematyce ekologii oraz zero waste, a w ostatni weekend sierpnia odbędzie się tu Plono-branie – do mieszkańców Katowic trafią wszystkie wyhodowane na farmie warzywa i owoce.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników