EPP: 10 lat Galerii Echo w Kielcach w nowej odsłonie

Blisko 95 milionów klientów, 900 wydarzeń, prestiżowe tytuły i nagrody – w ciągu ostatniej dekady Galeria Echo w Kielcach na stałe wpisała się w krajobraz miasta. Po rozbudowie w 2011, która była kamieniem milowym w historii zarówno centrum handlowego, jak i całego regionu, galeria stała się najważniejszym obiektem handlowo-rozrywkowym w województwie świętokrzyskim. Dziś, po prawie 20 latach obecności w życiu lokalnej społeczności, Galeria Echo jest istotnym, miastotwórczym interesariuszem Kielc, docenianym przez lokalne władze i odwiedzających ją gości.

Galeria Echo: zakupy i rozrywka

Galeria Echo powstała w 2002 roku jako pierwsze centrum handlowe nowej generacji w Kielcach. Po przebudowie, która zakończyła się w 2011 roku, Galeria Echo powiększyła swoją powierzchnię najmu do 71,5 tys. mkw, stając się największym tego typu obiektem w regionie. Obecnie inwestycja mieści ok. 250 różnego rodzaju sklepów popularnych polskich i światowych marek, punktów usługowych, studio fitness oraz kręgielnię. Wyróżnikiem oferty Galerii Echo jest również nowoczesne kino Helios z siedmioma klimatyzowanymi salami wyposażonymi w wysokiej jakości sprzęt i dźwięk cyfrowy.

R E K L A M A

– Galeria Echo była pierwszym nowoczesnym centrum handlowym w mieście i miała niekwestionowany wpływ na zmianę świadomości mieszkańców Kielc oraz całego regionu. Stała się wizytówką miasta, motorem napędowym kolejnych zmian i rozwoju województwa świętokrzyskiego, a mimo upływającego czasu, wciąż utrzymuje pozycję lidera. Przebudowa centrum w 2011 roku była kluczowym momentem zarówno w historii obiektu, jak i lokalnej społeczności. Cieszymy się, że już od dekady możemy zapewniać naszym klientom niezapomniane wrażenia i doświadczenia – zarówno podczas zakupów, jak i licznych wydarzeń, które miały miejsce właśnie na terenie Galerii Echo – komentuje Grzegorz Czekaj, dyrektor Galerii Echo.

Galeria Echo dla kielczan

Galeria Echo aktywnie uczestniczy w życiu lokalnej społeczności. Przez ostatnie 10 lat zorganizowano tu ponad 900 różnych wydarzeń i eventów dla dorosłych i najmłodszych kielczan. Od wymiany książek po wydarzenia sportowe, wernisaże, koncerty i warsztaty artystyczne dla różnych grup wiekowych – galeria nieustannie tętni życiem i oferuje ciekawe propozycje na spędzanie wolnego czasu mieszkańcom miasta i okolicy. Jako obiekt promujący najnowsze inspiracje ze świata mody, Galeria Echo stała się Ambasadorem Młodych Projektantów, udostępniając co roku swoją „Czerwoną scenę” organizowanemu w Kielcach Międzynarodowemu Konkursowi dla Projektantów i Entuzjastów Mody Off Fashion.

Ważny element w historii Galerii Echo od zawsze stanowiły także działania charytatywne.
W kilkudziesięciu akcjach dobroczynnych, takich jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Malowana Niedziela, “VIP-y malują bombki” czy Akcja z Aniołem, zebrano około 500 tysięcy złotych na wsparcie najbardziej potrzebujących.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat

Rozbudowa Galerii Echo

W 2011 roku przyszedł czas na rozbudowę Galerii Echo. W weekend otwarcia obiekt odwiedziło ponad 170 tys. osób – statystycznie prawie każdy mieszkaniec Kielc. W kolejnych latach frekwencja systematycznie wzrastała – w rekordowych miesiącach liczba odwiedzających przekraczała milion. Zmiany, jakie zaszły w Galerii Echo, doceniła branża oraz klienci. W 2011 roku obiekt zyskał uznanie na arenie międzynarodowej, zwyciężając w kategorii „Best enlarged retail development” w prestiżowym konkursie MAPIC Awards. Rok później rozbudowa Galerii Echo została doceniona w konkursie Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Kieleckie centrum EPP kilkukrotnie było najwyżej oceniane przez odwiedzających ją gości, zdobywając Laur Klienta (2013, 2014, 2017, 2019) oraz Laur Konsumenta Grand Prix 2018. W latach 2013–2014 oraz 2016 obiekt został doceniony przez najemców, wygrywając w konkursie branżowym Eurobuild Awards.

– O wyjątkowości Galerii Echo świadczą przede wszystkim ludzie – rosnąca frekwencja odwiedzających nas gości, najemcy, którzy zostali z nami przez lata i ci, którzy podpisali niedawno umowy, widząc nasz potencjał, a także osoby, które na co dzień dbają o prawidłowe funkcjonowanie naszego centrum. Z tego miejsca chciałem serdecznie podziękować całemu zespołowi Galerii Echo, który przez wszystkie te lata wkładał mnóstwo zaangażowania i serca w pracę – to dzięki Wam możemy się ciągle rozwijać i umacniać naszą pozycję – dodaje Grzegorz Czekaj.

Dalszy rozwój

Galeria Echo chce nieustająco zapewniać klientom jak najciekawszą ofertę handlową – w ostatnim czasie portfolio kieleckiego centrum handlowego powiększyło się o wiodącą markę nowych technologii – Xiaomi. Salon w Galerii Echo jest pierwszą lokalizacją Xiaomi Store w województwie świętokrzyskim.

– Miarą sukcesu Galerii Echo są również sukcesy naszych najemców. W latach 2011–2019 obroty obecnych u nas marek wzrosły o ponad 50%, a w ostatnich dwóch miesiącach br. – w czerwcu i lipcu –utrzymywały się nawet na wyższym poziomie niż w analogicznym okresie 2019 roku. Oznacza to, że handel tradycyjny wciąż cieszy się dużą popularnością i jest atrakcyjnym kanałem zakupowym – uzupełnia Jakub Ociepka, Asset Manager w EPP.

„Zielona” galeria

W 2019 r. w obiekcie pojawili się niezwykli lokatorzy – na dachu budynku zamieszkały pszczoły. Działając na rzecz zwiększenia populacji tych pożytecznych owadów, Galeria Echo jako pierwsze centrum handlowe w regionie zademonstrowała swoje przywiązanie do świadomych działań na rzecz ochrony środowiska i zamontowała ule. Kolejnym krokiem w tym kierunku było uzyskanie w minionym roku prestiżowego certyfikatu BREEAM In-Use z oceną „Very Good”, który potwierdza m.in. działania i wdrożone procedury w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska.

Galeria Echo oferuje wiele udogodnień dla różnych grup klientów, w tym rodziców z dziećmi, osób niepełnosprawnych, osób wrażliwych na bodźce, właścicieli zwierząt, a także dla klientów poruszających się różnymi środkami transportu. Wizytówką obiektu jest wielopoziomowy parking na blisko 2000 miejsc postojowych. Zastosowano w nim system kierowania pojazdów do wolnych stanowisk oraz specjalną funkcję przypominania o miejscu zaparkowania auta.

– W Galerii Echo nie tylko podążamy na najnowszymi trendami, ale przede wszystkim staramy się tak ulepszać nasze centrum, by było przyjazne dla wszystkich odwiedzających nas gości. Stąd z radością włączyliśmy się w ogólnopolskie akcje EPP: „Godziny Ciszy” dla osób z wysoką wrażliwością na bodźce czy „Psijazność”, promującą naszą galerię jako miejsce, w którym domowe pupile są mile widziane – podsumowuje dyrektor Galerii Echo.

EPP

EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA). Portfel firmy obejmuje 32 projekty (25 handlowych, 6 biurowych oraz jeden wielofunkcyjny w trakcie planowania) o łącznej wartości ponad 2 mld euro i powierzchni najmu wynoszącej ponad milion mkw. Nieruchomości EPP są zlokalizowane w najbardziej atrakcyjnych polskich miastach o największym popycie konsumenckim i potencjale wzrostu.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych