Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Coca-Cola nabyła biznes Costa Express w Polsce

Spółka Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie zawarła umowę dotyczącą zakupu Costa Express, będącego częścią Costa Coffee w Polsce. To kolejny, ważny krok lidera rynku napojowego w realizacji nowej strategii dla marki Costa Coffee.

Costa Coffee ma 50 lat doświadczenia w serwowaniu kawy. W 2020 r. Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie wprowadziła na polski rynek produkty Costa Coffee At Home. Naturalną konsekwencją rozwoju marki w Polsce jest poszerzenie biznesu o Costa Express, który dostępny będzie w kanałach HoReCa oraz w biurach. Costa Express tworzy kawę jakości napoju przygotowanego przez baristę i serwuje ten sam blend Costa Coffee Signature Mocha Italia, który można znaleźć we wszystkich sklepach detalicznych i produktach Costa Coffee przeznaczonych do domowego użytku.

Costa Coffee w Polsce

– Kawa zajmuje coraz ważniejszą pozycję w ofercie 24/7 Coca-Coca HBC i mamy duże ambicje, by wzmacniać nasz udział w tej kategorii. Polska to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków kawy w ramach naszej Grupy i w tej części Europy. Nabycie biznesu Costa Express w Polsce umożliwi naszej firmie oferowanie ulubionej kawy jeszcze szerszej grupie partnerów i konsumentów, a także dalszy rozwój Costa Express, m.in. dzięki wykorzystaniu skali naszej sieci dystrybucji i czołowej pozycji na rynku napojów – mówi Jaak Mikkel, General Manager w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

R E K L A M A

– Widzimy ogromny potencjał w kategorii kawy w Polsce. Ze strony konsumentów widać duże zainteresowanie zróżnicowaną ofertą oraz większą świadomość dotyczącą jakości kawy, różnych możliwości jej przyrządzania oraz okazji do jej picia. Kawa przestała być dla nas jedynie sposobem na pobudzenie, jest już rytuałem, czymś, na co czekamy każdego dnia i co chcemy mieć na wyciągnięcie ręki. Costa Express to kolejna propozycja, która wzmacnia naszą pozycję na rynku napojowym i wpisuje się w nasze dążenie do dalszego rozszerzenia oferty w kategorii kawy w Polsce – dodaje Michał Proszewski, Coffee Business Development Manager w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Współpraca marki Costa Coffee z Coca-Cola HBC to, jak informują przedstawiciel firm, przykład dobrego partnerstwa, w którym wiedza ekspertów Costa Coffee współgra z bogatym doświadczeniem Coca-Cola HBC we wdrażaniu i rozwijaniu produktów na rynku napojowym w Polsce. Nabycie Costa Express to odpowiedź na potrzeby konsumentów, którym zależy, żeby mieć kawę „on the go” odpowiadającą jakości kawy przygotowanej przez baristę, bez względu na to czy są w domu, w pracy, czy w podróży. Transakcja zostanie sfinalizowana w październiku.

System firm Coca‑Cola w Polsce składa się z dwóch spółek: Coca‑Cola Poland Services Sp. z o.o. oraz Coca‑Cola HBC Polska Sp. Z o.o. Coca‑Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca‑Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca‑Cola HBC Polska to oddział Coca‑Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca‑Cola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów.

Costa Coffee to globalna sieć kawiarni, założona w 1971 roku w Londynie. Posiada ponad 3,9 tys. lokali na całym świecie, w tym ponad 2,6 tys. w Wielkiej Brytanii oraz ponad 1,3 tys. w 31 krajach na świecie, a także prowadzi 8 tys. samoobsługowych urządzeń Costa Express. W Polsce firma jest obecna od 2010 roku i prowadzi ok. 130 kawiarni.