Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Radosław Jakociuk, VRG: rozwijamy się w kierunku sprzedaży wielokanałowej

Konsumenci oczekują elastycznej i spersonalizowanej oferty, dlatego tworzymy nowe rozwiązania i dalej rozwijamy się w kierunku sprzedaży wielokanałowej – mówi Radosław Jakociuk, wiceprezes VRG odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek.

Kolejna marka odzieżowa z portfolio Grupy VRG uruchomiła nowy sklep online i niedługo wystartuje ze sprzedażową aplikacją mobilną. Silnik, będący bazą dla obu rozwiązań, został stworzony od zera na potrzeby Bytomia. Inwestycja w infrastrukturę kanału e-commerce to element realizacji strategicznego planu VRG na 2021 rok.

Nowy silnik Bytomia pozwoli na automatyzację i ulepszenie wielu procesów związanych z obsługą zamówień. Z kolei aplikacja sprzedażowa pomoże w udoskonaleniu kompleksowej obsługi klienta i zwiększeniu wygody zakupów: od momentu złożenia zamówienia, poprzez realizację i dostarczenie go do odbiorcy. Bytom jest już trzecią marką z portfolio VRG, która przenosi sklep internetowy na nowe silniki. Wiosną 2021 roku taką zmianę wdrożyła marka Vistula, a wcześniej, pod koniec 2020 roku Wólczanka – największa marka internetowa Grupy.

R E K L A M A

Nowa infrastruktura – efekt strategii omnichannel

– Konsumenci oczekują elastycznej i spersonalizowanej oferty, dlatego tworzymy nowe rozwiązania i dalej rozwijamy się w kierunku sprzedaży wielokanałowej. Naszym celem jest umożliwienie klientowi podjęcia decyzji, jaki sposób dokonania zamówienia lub zwrotu mu najbardziej odpowiada. Dużą popularnością cieszy się opcja Click and Collect: złożenie zamówienia online z możliwością odbioru w salonie – podkreśla Radosław Jakociuk, wiceprezes VRG odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek.

VRG wykorzystuje różne kanały i ścieżki dotarcia do klienta, by zapewnić mu spójne i jednolite doświadczenie zakupowe. Rozwój nowych funkcjonalności i wdrożenie innowacyjnych narzędzi może pomóc lepiej dostosować ofertę do preferencji klientów oraz zwiększyć ich lojalność. Przykładem takiego rozwiązania jest aplikacja Visual Search w sklepie internetowym W.KRUK, pozwalająca na wyszukanie produktu z asortymentu za pomocą obrazu. Po wgraniu dowolnego zdjęcia z zaprezentowaną na nim biżuterią system automatycznie wyszuka podobny produkt dostępny w ofercie W.KRUK. Rozwiązanie Visual Search zostanie niebawem wprowadzone w innych markach z portfolio Grupy VRG.

Dalszy rozwój e-sklepów VRG

Nowa infrastruktura daje możliwość eksperymentowania z nowymi technologiami. Inwestycje w obszar e-commerce są znaczącą częścią realizacji strategii VRG na 2021 rok.

– Dobre wyniki sprzedaży online potwierdzają słuszność naszych planów w kierunku rozwoju e-sklepów, zintegrowania działań e-commerce i wdrożenia nowych technologii. Dane dotyczące ruchu na stronie internetowej pomagają nam lepiej śledzić preferencje naszych klientów. Cały czas obserwujemy warunki rynkowe i w oparciu o nie modyfikujemy podejście – podkreśla Michał Zimnicki, wiceprezes zarządu i CFO VRG.

W najbliższych miesiącach VRG udostępni aplikacje sprzedażowe dla pozostałych marek. Do końca roku Grupa planuje także wprowadzenie wirtualnych przymierzalni.

VRG S.A. (poprzednia nazwa Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r. Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano (DCG S.A.) oraz najstarszej marki jubilerskiej w Polsce W.KRUK (W.KRUK S.A.). Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim). Od 2000 roku podstawą strategii VRG S.A. jest realizacja wizji „Domu Marek” i dystrybutora na rynku detalicznym.