AmRest notuje solidne ożywienie sprzedaży w pierwszym półroczu 2021

Grupa AmRest osiągnęła w pierwszym półroczu 2021 1,9 miliona Euro zysku netto, w porównaniu z 152,3 miliona Euro straty netto w pierwszym półroczu 2020. Skonsolidowane przychody w pierwszym półroczu wzrosły o 23,4% do 844,3 milionów Euro, dzięki skutecznemu wdrożeniu przez AmRest strategii w obszarze digital, delivery i sprzedaży na wynos, co pokazuje dostosowanie firmy do nowych potrzeb gości.
EBITDA Grupy wyniosła w pierwszym półroczu 2021 153,7 miliona Euro, co przełożyło się na marżę EBITDA 18,2%.
– I półrocze 2021 r. nadal stanowiło istotne wyzwanie dla branży restauracyjnej, ale sprawdzony model biznesowy Grupy oraz siła marek AmRest przyczyniły się do znacznego ożywienia sprzedaży i wzrostu skonsolidowanej marży w głównych regionach działalności. Dzięki dużemu zaangażowaniu naszych pracowników, wraz ze stopniowym łagodzeniem ograniczeń i dystansu społecznego, zwiększyliśmy nasze możliwości sprzedażowe zapewniając funkcjonowanie prawie wszystkich restauracji oraz kontynuując plan nowych otwarć. W ciągu ostatnich 12 miesięcy otworzyliśmy 119 nowych restauracji, z czego 57 w pierwszej połowie 2021 roku – komentuje Eduardo Zamarripa, Dyrektor Finansowy AmRest Holdings SE.
Pozytywny trend został także zaobserwowany w liczbie działających restauracji na koniec raportowanego okresu, który wzrósł do 97% w porównaniu z 92% na koniec 2020 roku AmRest Holdings, wiodący multibrandowy operator restauracji franczyzowych w Europie, odnotował w pierwszej połowie 2021 roku, a szczególnie w jego drugim kwartale, silne ożywienie sprzedaży we wszystkich głównych regionach i markach. Zysk netto Grupy przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w pierwszej połowie 2021 roku 1,9 mln Euro, w porównaniu ze stratą netto w wysokości 152,3 miliona Euro odnotowaną w pierwszej połowie 2020 roku. AmRest osiągnął w tym okresie skonsolidowane przychody na poziomie 844,3 miliona Euro, co stanowi wzrost o 23,4% w stosunku do roku poprzedniego. W drugim kwartale tego roku Spółka osiągnęła sprzedaż w wysokości 464 miliona Euro, notując tym samym 70,7% wzrost rok do roku.