Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

[KOMENTARZ] Sławomir Nitek, Action Polska: cały czas się rozwijamy i to w dobrym tempie

W pierwszym półroczu 2021 sieć Action wzbogaciła się o 20 nowych sklepów, a w lipcu i sierpniu o kolejne 10. Marka zadebiutowała w nowych województwach: warmińsko-mazurskim i podlaskim. Jak podkreśla Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska, sieć cały czas się rozwija, a wkrótce nowe sklepy pojawią się m.in. w Gdańsku, Poznaniu i na Śląsku.

Cały czas się rozwijamy i to w dobrym tempie. Umacniamy się w regionach, w których już jesteśmy, a także w dużych miastach. Właśnie otworzyliśmy piąty sklep we Wrocławiu i czwarty w Warszawie – komentuje dla Retailnet Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska.

Planujemy kolejne otwarcia placówek Action w Gdańsku, Poznaniu i aglomeracji śląskiej. Przekroczyliśmy również liczbę 2000 osób zatrudnionych w Action Polska. Utrzymujemy tempo wprowadzania nowych produktów na nasze półki, ich jakość oraz niską cenę. Testujemy również nowe dla nas rozwiązanie, jakim są kasy samoobsługowe. Sklepy Action cieszą się coraz większą popularnością. Zostaliśmy zaakceptowani i polubieni przez klientów.

Powodów popularności sieci dyskontowych, takich jak nasza, jest wiele. Przede wszystkim klienci lubią możliwość wyboru produktów w dobrej jakości i w rozsądnych cenach. Oczekują ciekawych promocji, ale również sprawdzenia, jakie nowe towary znajdą się na półkach. Ważna jest też dobra lokalizacja, która umożliwia klientom łatwy dojazd, zakupy w innych sklepach czy dodatkowe atrakcje. Sklepy Action spełniają te wszystkie warunki i sądzę, że z tego bierze się nasza rosnąca popularność. Pomaga nam oczywiście ciągły rozwój. Jesteśmy bardziej zauważalni i dobrze kojarzeni przez klientów.

Format, w jakim działa Action, doskonale sprawdził się w czasie pandemii

W okresie pandemii, kiedy najbezpieczniej czuliśmy się we własnych domach, popularność zyskały sklepy umożliwiające szybkie, sprawne i przede wszystkim bezpieczne zakupy. Dla konsumenta ważne było szukanie oszczędności ze względu na spowolnienie gospodarcze stąd większe zainteresowanie niskimi cenami. Z tego powodu doskonale sprawdził się format, w jakim działa sieć Action. Wartość koszyka zakupowego klientów Action wzrosła, co jest dowodem na popularność sklepów tego typu. Nie ma powodów, żeby teraz sytuacja się zmieniła. Dalej utrzymujemy niskie ceny, dobrą jakość produktów, a także zapewniamy oszczędność czasu związaną z szybkimi zakupami. Wprowadzamy również efekt niespodzianki, wynikający z tego, że 2/3 asortymentu dynamicznie rotuje. Ponadto w każdym tygodniu na półkach Action pojawia się ponad 150 nowych produktów. Dzięki temu możemy szybko dopasowywać swoją ofertę do zmieniających się potrzeb konsumentów. Udowodniliśmy, że warto robić u nas zakupy, dlatego klienci do nas wracają. Polacy traktują możliwość pójścia do sklepu jako powrót do poczucia normalności, kiedy nie trzeba się bać kontaktu z innymi ludźmi. Oczywiście, w naszych placówkach nadal przestrzegamy zasad bezpieczeństwa – jest to dla nas priorytet zarówno w odniesieniu do klientów, jak i pracowników. Dbamy o to, aby w każdym ze sklepów znajdowały się szerokie alejki, osłony kas i kasjerów.

Action to najemca chętnie widziany w różnego typu obiektach handlowych

Według raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych średnia wartość obrotów obiektów handlowych w maju 2021 wyniosła 95% w porównaniu do maja 2019 roku. Klienci lubią spędzać czas w centrach handlowych. Z tego powodu większość naszych dyskontów mieści się właśnie na ich terenie. Opracowanie „Universe Update” NielsenIQ wskazuje, że popularność zyskują formaty sklepów, które odpowiadają aktualnym potrzebom klientów. Potencjał mają markety dostarczające niezbędnych produktów, które są bezpieczne, ale także przystępne dla coraz bardziej wygodnych i zabieganych ludzi. Dotyczy to również dyskontów niespożywczych, takich jak Action. Oznacza to, że zarządcy centrów handlowych chcą, abyśmy u nich gościli, ponieważ jesteśmy interesujący dla wspólnych klientów. Z drugiej strony centra handlowe to gotowa infrastruktura sklepowa, ale także drogi dojazdowe, parkingi czy stojaki na rowery. Klienci mają możliwość zakupów w różnych sklepach oraz skorzystania z usług, zjedzenia czegoś czy pójścia do kina – wszystko pod jednym dachem.

Action wyróżnia niska cena i dobra jakość

W branży ciągle rozwijają się pomysły umożliwiające zdalne zakupy: handel przez internet, aplikacje i rozwiązania click&collect. Z drugiej strony nie zniknie tradycyjna formuła zakupów – potrzebujemy produktów na teraz, chcemy je obejrzeć przed wydaniem pieniędzy, dotknąć, przetestować lub „upolować” okazję. Myślę, że tego oczekują klienci od sklepów spożywczych, DIY oraz właśnie dyskontów non-food. Niska cena, dobra jakość, oszczędność czasu i element zaskoczenia są argumentami, żeby odwiedzać nasze sklepy. Przypomnę, że w Action dostępne jest ponad 6 tysięcy artykułów z 14 kategorii. Jednocześnie dość częsta rotacja powoduje, że na naszych półkach znajdują się ciągle nowości. Ofertę łączymy z promocjami, co daje klientom jasny sygnał, że za każdym razem znajdą u nas nowe produkty. W połączeniu z ogólnie niskimi cenami jesteśmy atrakcyjni w każdej sytuacji rynkowej. Stąd też nasza wiara w rozwój sieci Action, kolejne liczne otwarcia w nowych miastach oraz w miejscowościach, w których jesteśmy już znani i lubiani.