Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Libero Katowice: wzrost wyników mimo pandemii

Libero Katowice przez ostatnie miesiące wypracowało imponujące wzrosty wyników. Odpowiednie przygotowanie strategiczne, stały kontakt z najemcami i liczne, efektywne działania stymulujące zainteresowanie klientów oraz wspierające sprzedaż, przyniosły oczekiwane efekty. Klientów jest więcej niż przed pandemią, a obrót najemców wzrósł średnio o 60% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku.

Galeria z sukcesem realizuje także dodatkowe działania, angażując się w życie lokalnej społeczności (np. oferujące mieszkańcom atrakcje na Placu do Radości). Pandemiczne restrykcje boleśnie dotknęły wszystkie galerie handlowe w Polsce. Libero Katowice przez cały ten trudny okres przeciwdziałało skutkom kryzysu. W rezultacie, po czwartym lockdownie Libero zanotowało wysokie wyniki działalności – klientów przybyło i urosła wartość ich zakupów. Tegoroczny maj zaowocował mocnym „efektem odbicia”, który przez kolejne miesiące utrzymywał pozytywną dynamikę wzrostu. Już w czerwcu do galerii powróciło o 53% więcej klientów niż w ubiegłym roku kiedy po raz pierwszy „odmrażano” handel. Jednocześnie był to o 15% wyższy wynik w porównaniu z danymi z analogicznego okresu 2019 roku. Ma to tym większe znaczenie, że wówczas rynek odnotował spadek – zgodnie z raportem Polskiej Rady Centrów Handlowych odwiedzalność w czerwcu była o 12% wyższa niż w czerwcu ubiegłego roku oraz o 19% niższa niż w tym samym miesiącu 2019 roku. Z kolei lipcowy footfall wzrósł o 33% w odniesieniu do danych odnotowanych w lipcu 2020 roku i znów był aż o 8% wyższy niż przed pandemią.

Powracający do Libero ruch klientów owocował wysoką konwersją

Łącznie w okresie od maja do lipca osiągnięto rekordową frekwencję – wskaźnik odwiedzalności wzrósł średnio o ponad 60% w stosunku do tych samych miesięcy roku 2020. W odniesieniu do analogicznego okresu 2019 roku był on wyższy średnio o 9%. Wyniki wskazują, że zainteresowanie klientów Libero i frekwencja stale rosną, pomimo wyzwań pandemii. Libero, które jest stosunkowo młodą marką, debiutującą z końcem 2018 roku, zbudowało już mocną pozycję rynkową na handlowej mapie Śląska.

Rekalma Apsys
r e k l a m a

– Libero w swojej działalności w sposób priorytetowy traktuje wsparcie najemców, oferując dodatkowe mechanizmy wzmacniające zainteresowanie klientów. Podczas serii lockdownów nie czekaliśmy z założonymi rękoma, lecz podejmowaliśmy szybkie, precyzyjne i trafne działania. Dlatego cieszą nas osiągnięte w ostatnich miesiącach wyniki, które są potwierdzeniem naszych wysiłków. To również dowód na to, że marka Libero jest już mocno zakorzenia w świadomości mieszkańców. Nie tylko powrócili do nas nasi zaufani klienci, ale także zyskaliśmy nowych. Wyniki finansowe napawają optymizmem, a pierwsze miesiące tuż po lockdownie były okresem dużej konwersji. Warto podkreślić, że Libero jest nie tylko galerią handlową, w której mieszkańcy robią zakupy. Przyciąga ich także oryginalna oferta rozrywkowa i gastronomiczna oraz liczne akcje – wskazuje Urszula Łatka-Styrkowiec, Head of Asset Management Echo Investment.

Powracający do Libero ruch klientów owocował wysoką konwersją. Sprzyjały temu oryginalne akcje typu cross-selling czy pro sale, które zachęcały klientów do zakupów. W maju obroty wzrosły o 105% w stosunku do danych z roku 2020 i o 43% w porównaniu do tego samego okresu sprzed pandemii. Średnia wartość obrotów w okresie od maja do lipca tego roku wzrosła o 60% w ujęciu rok do roku. Z kolei porównując do 2019 roku, wyniki wzrosły o prawie 35%. Ten pozytywny trend prezentujący prężny przyrost oznacza, że klienci kupują znacznie więcej niż przed pandemią i jednocześnie stale rośnie wartość ich koszyka zakupowego.

Rozwój Libero

Libero konsekwentnie rozwija swoją działalność. Z końcem czerwca w galerii otwarty został pierwszy w Katowicach sklep HalfPrice grupy CCC. Salon z kategorii off-price o powierzchni prawie 2 tys. mkw. to także pierwszy na Śląsku dwupoziomowy sklep tej marki, który niewątpliwie wpłynął na atrakcyjność oferty modowej Libero.

– Pomimo trudnej sytuacji w pandemii Libero jest stabilnym, bezpiecznym i atrakcyjnym miejscem dla biznesu. Świadczy o tym zainteresowanie nowych najemców, którzy dostrzegają potencjał galerii do rozwoju swoich marek. Do tej sytuacji przyczyniają się bardzo dobre wyniki i mocna pozycja Libero na rynku. Już niedługo planujemy także kolejne, pozytywne zmiany tenant-mixu, które zostaną wdrożone do końca roku – mówi Tomasz Domoń, Dyrektor Regionalny ds. Wynajmu Libero Katowice.

Ponadto niebawem do grona najemców gastronomicznych dołączy rozpoznawalna przez mieszkańców Górnego Śląska restauracja Zdrowa Krowa, serwująca najwyższej jakości street foodowe jedzenie. Zostanie ona uruchomiona w nowym koncepcie skierowanym tylko do galerii handlowych i jako pierwsza w Polsce pojawi się w Libero. W najbliższych miesiącach uruchomiona zostanie także restauracja Charlie Food & Friends, oferująca polską i europejską kuchnię na wagę. Nowe projekty gastronomiczne rozszerzą i wzbogacą ofertę kulinarną Libero. Dzięki nim klienci otrzymają nie tylko większy wybór różnorodnych dań, ale także dostęp do nowych konceptów restauracyjnych, z których mogą korzystać odwiedzając strefę food court.

Sukces Libero budują stałe, przemyślane i odpowiednio zaplanowane działania wobec klientów. Stanowią one odpowiedź na ich potrzeby i w konsekwencji stymulują zainteresowanie ofertą galerii, przekładając się na rosnące obroty najemców. Libero jest także jedyną galerią w Polsce, która stale oferuje klientom dodatkowe benefity, wykorzystując unikatową w swej formule platformę lojalnościową i nieszablonowe akcje pro-sprzedażowe realizowane z partnerami. Sezon letni Libero rozpoczęło już w maju, organizując wakacyjną loterię, która cieszyła się niebywałym uznaniem i zainteresowaniem klientów. Do wygrania były oryginalne nagrody – tygodniowe podróże kamperem w dowolnie wybranym kierunku, pobyt w luksusowym domku w górach lub nad morzem, czy jedna z setek kart podarunkowych Libero. Prawdziwym hitem minionego lata okazały się jednak działania cross-selling z najstarszym w Polsce, a zarazem największym w regionie parkiem rozrywki – Legendią – Śląskim Wesołym Miasteczkiem. Akcja miała swoją premierę w ubiegłym roku i spotkała się z ogromnym zainteresowaniem klientów, dlatego i w tym roku zdecydowano się ją powtórzyć, zwiększając pulę darmowych zaproszeń do ponad 3 tysięcy. Skutecznie rozpropagowana akcja sprawiła, że mieszkańcy Górnego Śląska i okolic masowo decydowali się na zakupy w Libero, a paragony wymieniali na całodniowe wejściówki do Legendii. Natomiast w połowie sierpnia pojawiła się kolejna akcja pro-sale, tym razem dedykowana uczniom. Aby umilić najmłodszym powrót do szkoły, Libero wspólnie z partnerem akcji – firmą Coolpack – przygotowało megapiórniki z wyposażeniem, które można było odbierać za zrealizowane zakupy.

Plac do Radości przed Libero

Na szczególną uwagę zasługuje również wykorzystanie Placu do Radości przed Libero, jako przestrzeni do rozrywki, relaksu i dobrej zabawy w Katowicach. To miejsce o ogromnym potencjale. Libero w swojej działalności koncentruje się bowiem na budowaniu miejsca wyjątkowego i otwartego dla mieszkańców, które na pierwszym miejscu stawia potrzeby i oczekiwania lokalnej społeczności. Już z początkiem maja na placu pojawiły się pierwsze atrakcje. W kolejnych letnich miesiącach na klientów czekały nowe niespodzianki.

– Plac do Radości przed Libero powstał z myślą o mieszkańcach metropolii, dla których stworzyliśmy otwartą, inspirującą przestrzeń, pełną bezpłatnych atrakcji niezależnie od pory roku. W ten sposób dajemy klientom kolejny argument do odwiedzenia Libero. Tegoroczne lato na Placu do Radości obfitowało w liczne aktywności. Opieraliśmy swoje działania o real-time marketing – m.in. transmitowaliśmy wszystkie sportowe wydarzenia minionego lata i dostarczaliśmy mieszkańcom oryginalne pomysły na spędzanie wakacji w mieście. Warto tu wymienić chociażby warsztaty skimboardingowe, specjalną strefę dla fanów motoryzacji czy rodzinny piknik – wskazuje Aleksander Poltier, Senior Marketing Manager Libero.

Wraz z rozpoczęciem EURO 2020 na Placu do Radości uruchomiona została Strefa Kibica Libero. Fani piłki nożnej mogli oglądać wszystkie rozgrywki, a w przerwach wziąć udział w konkursach z nagrodami. Kibice bardzo polubili strefę Libero, a frekwencja dopisała. Co więcej, media chętnie informowały o Strefie Kibica w Libero – w czerwcu ukazało się ponad 50 publikacji w mediach ogólnopolskich, i lokalnych, m.in.: TVN, Polsat, Fakt, Onet, Gazeta Wyborcza czy Dziennik Zachodni, generując prawie 350 tys. zł ekwiwalentu reklamowego. Wśród licznych atrakcji na Placu do Radości znalazły się: tor do skimboardingu, boisko do street basket, największa w mieście piaskownica, strefa do gry w ping-ponga czy profesjonalny serwis rowerowy. Najmłodsi mogli uczestniczyć w warsztatach plastycznych, a starsi korzystali z uroków letniego relaksu w strefie chilloutu. Specjalnie dla fanów sportu transmitowano Igrzyska Olimpijskie i kolarski wyścig Tour De Pologne. W wakacyjne weekendy na Placu do Radości odbywały się także wydarzenia specjalne, m.in.: Libero Basket 3×3, motoryzacyjny weekend z Profi Auto, a także Piknik Sąsiedzki z muzyką na żywo. Zwieńczeniem wakacyjnej aktywności na Placu do Radości był LIBERO x 71 Skim Silesia Cup 2021. To już druga edycja mistrzostw Śląska w skimboardingu w Libero. Tegoroczny konkurs był częścią i zarazem finałem (TBC) Europejskiego Pucharu Skimboardowego, w którym udział wzięły światowe gwiazdy tego widowiskowego sportu.

Dzięki realizowanej strategii klienci Libero wiedzą, że ich lojalność jest nagradzana unikatowymi bonusami. Ponadto galeria oferuje dostęp do oryginalnej, atrakcyjnej i bezpiecznej rozrywki. Z punktu widzenia najemców, stała obecność Libero wśród mieszkańców generuje ich zainteresowanie, przekładając się na wyższe wyniki działalności.