Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Libero Katowice przez ostatnie miesiące wypracowało imponujące wzrosty wyników. Odpowiednie przygotowanie strategiczne, stały kontakt z najemcami i liczne, efektywne działania stymulujące zainteresowanie klientów oraz wspierające sprzedaż, przyniosły oczekiwane efekty. Klientów jest więcej niż przed pandemią, a obrót najemców wzrósł średnio o 60% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku.
Galeria z sukcesem realizuje także dodatkowe działania, angażując się w życie lokalnej społeczności (np. oferujące mieszkańcom atrakcje na Placu do Radości). Pandemiczne restrykcje boleśnie dotknęły wszystkie galerie handlowe w Polsce. Libero Katowice przez cały ten trudny okres przeciwdziałało skutkom kryzysu. W rezultacie, po czwartym lockdownie Libero zanotowało wysokie wyniki działalności – klientów przybyło i urosła wartość ich zakupów. Tegoroczny maj zaowocował mocnym „efektem odbicia”, który przez kolejne miesiące utrzymywał pozytywną dynamikę wzrostu. Już w czerwcu do galerii powróciło o 53% więcej klientów niż w ubiegłym roku kiedy po raz pierwszy „odmrażano” handel. Jednocześnie był to o 15% wyższy wynik w porównaniu z danymi z analogicznego okresu 2019 roku. Ma to tym większe znaczenie, że wówczas rynek odnotował spadek – zgodnie z raportem Polskiej Rady Centrów Handlowych odwiedzalność w czerwcu była o 12% wyższa niż w czerwcu ubiegłego roku oraz o 19% niższa niż w tym samym miesiącu 2019 roku. Z kolei lipcowy footfall wzrósł o 33% w odniesieniu do danych odnotowanych w lipcu 2020 roku i znów był aż o 8% wyższy niż przed pandemią.
Łącznie w okresie od maja do lipca osiągnięto rekordową frekwencję – wskaźnik odwiedzalności wzrósł średnio o ponad 60% w stosunku do tych samych miesięcy roku 2020. W odniesieniu do analogicznego okresu 2019 roku był on wyższy średnio o 9%. Wyniki wskazują, że zainteresowanie klientów Libero i frekwencja stale rosną, pomimo wyzwań pandemii. Libero, które jest stosunkowo młodą marką, debiutującą z końcem 2018 roku, zbudowało już mocną pozycję rynkową na handlowej mapie Śląska.
– Libero w swojej działalności w sposób priorytetowy traktuje wsparcie najemców, oferując dodatkowe mechanizmy wzmacniające zainteresowanie klientów. Podczas serii lockdownów nie czekaliśmy z założonymi rękoma, lecz podejmowaliśmy szybkie, precyzyjne i trafne działania. Dlatego cieszą nas osiągnięte w ostatnich miesiącach wyniki, które są potwierdzeniem naszych wysiłków. To również dowód na to, że marka Libero jest już mocno zakorzenia w świadomości mieszkańców. Nie tylko powrócili do nas nasi zaufani klienci, ale także zyskaliśmy nowych. Wyniki finansowe napawają optymizmem, a pierwsze miesiące tuż po lockdownie były okresem dużej konwersji. Warto podkreślić, że Libero jest nie tylko galerią handlową, w której mieszkańcy robią zakupy. Przyciąga ich także oryginalna oferta rozrywkowa i gastronomiczna oraz liczne akcje – wskazuje Urszula Łatka-Styrkowiec, Head of Asset Management Echo Investment.
Powracający do Libero ruch klientów owocował wysoką konwersją. Sprzyjały temu oryginalne akcje typu cross-selling czy pro sale, które zachęcały klientów do zakupów. W maju obroty wzrosły o 105% w stosunku do danych z roku 2020 i o 43% w porównaniu do tego samego okresu sprzed pandemii. Średnia wartość obrotów w okresie od maja do lipca tego roku wzrosła o 60% w ujęciu rok do roku. Z kolei porównując do 2019 roku, wyniki wzrosły o prawie 35%. Ten pozytywny trend prezentujący prężny przyrost oznacza, że klienci kupują znacznie więcej niż przed pandemią i jednocześnie stale rośnie wartość ich koszyka zakupowego.
Libero konsekwentnie rozwija swoją działalność. Z końcem czerwca w galerii otwarty został pierwszy w Katowicach sklep HalfPrice grupy CCC. Salon z kategorii off-price o powierzchni prawie 2 tys. mkw. to także pierwszy na Śląsku dwupoziomowy sklep tej marki, który niewątpliwie wpłynął na atrakcyjność oferty modowej Libero.
– Pomimo trudnej sytuacji w pandemii Libero jest stabilnym, bezpiecznym i atrakcyjnym miejscem dla biznesu. Świadczy o tym zainteresowanie nowych najemców, którzy dostrzegają potencjał galerii do rozwoju swoich marek. Do tej sytuacji przyczyniają się bardzo dobre wyniki i mocna pozycja Libero na rynku. Już niedługo planujemy także kolejne, pozytywne zmiany tenant-mixu, które zostaną wdrożone do końca roku – mówi Tomasz Domoń, Dyrektor Regionalny ds. Wynajmu Libero Katowice.
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Ponadto niebawem do grona najemców gastronomicznych dołączy rozpoznawalna przez mieszkańców Górnego Śląska restauracja Zdrowa Krowa, serwująca najwyższej jakości street foodowe jedzenie. Zostanie ona uruchomiona w nowym koncepcie skierowanym tylko do galerii handlowych i jako pierwsza w Polsce pojawi się w Libero. W najbliższych miesiącach uruchomiona zostanie także restauracja Charlie Food & Friends, oferująca polską i europejską kuchnię na wagę. Nowe projekty gastronomiczne rozszerzą i wzbogacą ofertę kulinarną Libero. Dzięki nim klienci otrzymają nie tylko większy wybór różnorodnych dań, ale także dostęp do nowych konceptów restauracyjnych, z których mogą korzystać odwiedzając strefę food court.
Sukces Libero budują stałe, przemyślane i odpowiednio zaplanowane działania wobec klientów. Stanowią one odpowiedź na ich potrzeby i w konsekwencji stymulują zainteresowanie ofertą galerii, przekładając się na rosnące obroty najemców. Libero jest także jedyną galerią w Polsce, która stale oferuje klientom dodatkowe benefity, wykorzystując unikatową w swej formule platformę lojalnościową i nieszablonowe akcje pro-sprzedażowe realizowane z partnerami. Sezon letni Libero rozpoczęło już w maju, organizując wakacyjną loterię, która cieszyła się niebywałym uznaniem i zainteresowaniem klientów. Do wygrania były oryginalne nagrody – tygodniowe podróże kamperem w dowolnie wybranym kierunku, pobyt w luksusowym domku w górach lub nad morzem, czy jedna z setek kart podarunkowych Libero. Prawdziwym hitem minionego lata okazały się jednak działania cross-selling z najstarszym w Polsce, a zarazem największym w regionie parkiem rozrywki – Legendią – Śląskim Wesołym Miasteczkiem. Akcja miała swoją premierę w ubiegłym roku i spotkała się z ogromnym zainteresowaniem klientów, dlatego i w tym roku zdecydowano się ją powtórzyć, zwiększając pulę darmowych zaproszeń do ponad 3 tysięcy. Skutecznie rozpropagowana akcja sprawiła, że mieszkańcy Górnego Śląska i okolic masowo decydowali się na zakupy w Libero, a paragony wymieniali na całodniowe wejściówki do Legendii. Natomiast w połowie sierpnia pojawiła się kolejna akcja pro-sale, tym razem dedykowana uczniom. Aby umilić najmłodszym powrót do szkoły, Libero wspólnie z partnerem akcji – firmą Coolpack – przygotowało megapiórniki z wyposażeniem, które można było odbierać za zrealizowane zakupy.
Na szczególną uwagę zasługuje również wykorzystanie Placu do Radości przed Libero, jako przestrzeni do rozrywki, relaksu i dobrej zabawy w Katowicach. To miejsce o ogromnym potencjale. Libero w swojej działalności koncentruje się bowiem na budowaniu miejsca wyjątkowego i otwartego dla mieszkańców, które na pierwszym miejscu stawia potrzeby i oczekiwania lokalnej społeczności. Już z początkiem maja na placu pojawiły się pierwsze atrakcje. W kolejnych letnich miesiącach na klientów czekały nowe niespodzianki.
– Plac do Radości przed Libero powstał z myślą o mieszkańcach metropolii, dla których stworzyliśmy otwartą, inspirującą przestrzeń, pełną bezpłatnych atrakcji niezależnie od pory roku. W ten sposób dajemy klientom kolejny argument do odwiedzenia Libero. Tegoroczne lato na Placu do Radości obfitowało w liczne aktywności. Opieraliśmy swoje działania o real-time marketing – m.in. transmitowaliśmy wszystkie sportowe wydarzenia minionego lata i dostarczaliśmy mieszkańcom oryginalne pomysły na spędzanie wakacji w mieście. Warto tu wymienić chociażby warsztaty skimboardingowe, specjalną strefę dla fanów motoryzacji czy rodzinny piknik – wskazuje Aleksander Poltier, Senior Marketing Manager Libero.
Wraz z rozpoczęciem EURO 2020 na Placu do Radości uruchomiona została Strefa Kibica Libero. Fani piłki nożnej mogli oglądać wszystkie rozgrywki, a w przerwach wziąć udział w konkursach z nagrodami. Kibice bardzo polubili strefę Libero, a frekwencja dopisała. Co więcej, media chętnie informowały o Strefie Kibica w Libero – w czerwcu ukazało się ponad 50 publikacji w mediach ogólnopolskich, i lokalnych, m.in.: TVN, Polsat, Fakt, Onet, Gazeta Wyborcza czy Dziennik Zachodni, generując prawie 350 tys. zł ekwiwalentu reklamowego. Wśród licznych atrakcji na Placu do Radości znalazły się: tor do skimboardingu, boisko do street basket, największa w mieście piaskownica, strefa do gry w ping-ponga czy profesjonalny serwis rowerowy. Najmłodsi mogli uczestniczyć w warsztatach plastycznych, a starsi korzystali z uroków letniego relaksu w strefie chilloutu. Specjalnie dla fanów sportu transmitowano Igrzyska Olimpijskie i kolarski wyścig Tour De Pologne. W wakacyjne weekendy na Placu do Radości odbywały się także wydarzenia specjalne, m.in.: Libero Basket 3×3, motoryzacyjny weekend z Profi Auto, a także Piknik Sąsiedzki z muzyką na żywo. Zwieńczeniem wakacyjnej aktywności na Placu do Radości był LIBERO x 71 Skim Silesia Cup 2021. To już druga edycja mistrzostw Śląska w skimboardingu w Libero. Tegoroczny konkurs był częścią i zarazem finałem (TBC) Europejskiego Pucharu Skimboardowego, w którym udział wzięły światowe gwiazdy tego widowiskowego sportu.
Dzięki realizowanej strategii klienci Libero wiedzą, że ich lojalność jest nagradzana unikatowymi bonusami. Ponadto galeria oferuje dostęp do oryginalnej, atrakcyjnej i bezpiecznej rozrywki. Z punktu widzenia najemców, stała obecność Libero wśród mieszkańców generuje ich zainteresowanie, przekładając się na wyższe wyniki działalności.