Action rozwija sieć sklepów w województwie śląskim

Województwo śląskie to dla sieci dyskontów niespożywczych Action jeden z głównych obszarów rozwoju w Polsce. Od początku swojej działalności w kraju firma otworzyła tam 29 sklepów. Action widzi duży potencjał w regionie, dlatego 2 i 9 września uruchomił kolejne dwa markety na Śląsku: w Gliwicach i Tychach.

– Otwarcie kolejnych sklepów w najważniejszych miastach Konurbacji Górnośląskiej to dla nas naturalny krok w rozwoju sieci Action. To właśnie na terenie województwa śląskiego, w Katowicach, działa centrala polskiego oddziału firmy. Pracujemy również nad uruchomieniem w pobliżu Tych i Bierunia drugiego centrum dystrybucyjnego w Polsce, co umocni pozycję Action na południu Polski i przyczyni się do dalszej ekspansji marki w kraju – mówi Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska.

R E K L A M A

Action w województwie śląskim

W Katowicach od czterech lat funkcjonuje główne biuro Action Polska. Miasto stało się centrum decyzyjnym firmy, co ułatwiło rozbudowę sieci sklepów nie tylko w Aglomeracji Górnośląsko-Zagłębiowskiej, ale też w innych województwach. Pierwszy market w regionie został otwarty w 2018 roku w Częstochowie. Później przyszedł czas na Dąbrowę Górniczą, Rybnik, Bytom oraz pierwszy sklep w Gliwicach. Teraz marka obecna jest w największych miastach Aglomeracji Śląskiej: łącznie w 29 lokalizacjach na terenie województwa ze 135 działających w Polsce.

Jak informują przedstawiciele sieci, Action cieszy się dużą sympatią klientów, zarówno w województwie śląskim, jak i w innych częściach kraju ze względu na szeroki, często rotujący asortyment artykułów codziennego użytku, atrakcyjne ceny oraz dogodne lokalizacje sklepów – blisko ważnych szlaków komunikacyjnych i osiedli mieszkaniowych. Liczne odwiedziny klientów w marketach Action przełożyły się na otwarcie kolejnych placówek w jednych z większych miast Aglomeracji Górnośląsko-Zagłębiowskiej – Tychach i Gliwicach. Drugi sklep Action w Tychach zajmuje powierzchnię prawie 940 mkw. i znajduje się na parterze nowej części centrum handlowego Gemini Park, gdzie funkcjonuje ponad 130 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych, w tym popularne drogerie, markety obuwnicze, z elektroniką, oraz akcesoriami dla dzieci. Action świetnie uzupełnia zróżnicowaną oferta centrum handlowego.

Wygodne zakupy zapewnia również nowy sklep Action w Gliwicach, który mieści się na parterze parku handlowego Arena i zajmuje powierzchnię 890 mkw. Market doskonale wpisuje się w mix najemców centrum handlowego. Na terenie obiektu można też znaleźć m.in. sklepy spożywcze, odzieżowe, z wyposażeniem domu, a także lokale gastronomiczne.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat

Centrum dystrybucyjne Action w okolicach Tych

Action przygotowuje się do otwarcia nowego centrum dystrybucyjnego, które zlokalizowane będzie na granicy Tych i Bierunia. Aktualnie trwają prace wykończeniowe zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynku. Przekazanie centrum przez wykonawcę jest planowane na koniec września. Wtedy rozpoczną się pierwsze testy operacyjne m.in. w zakresie IT. Następnie centrum dystrybucyjne zostanie wypełnione pierwszymi artykułami z asortymentu Action.

– Ulokowaliśmy centrum dystrybucyjne na granicy Tych i Bierunia, ponieważ zapewnia nam to dostęp do świetnej infrastruktury komunikacyjnej oraz znajduje się niedaleko centrali naszej firmy w Katowicach. Dostawy do sklepów Action będziemy sukcesywnie realizować w ciągu kolejnych miesięcy – mówi Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska.

Action to szybko rozwijająca się międzynarodowa sieć dyskontów niespożywczych z 1800 sklepami w Holandii, Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Austrii, Polsce i w Czechach. We wszystkich krajach zapewnia pracę ponad 50 000 osób, z czego 41 000 jest zatrudnionych bezpośrednio przez Action. W 2020 roku całkowita sprzedaż netto wyniosła 5,6 mld euro. Około jedna trzecia z ponad 6000 produktów w sklepach Action jest częścią standardowego asortymentu. Cała reszta szybko się zmienia, a dodatkowo każdego tygodnia firma wprowadza na półki ponad 150 nowych artykułów. Asortyment obejmuje produkty z 14 kategorii: dekoracje, DIY, zabawki i rozrywka, hobby, multimedia, artykuły gospodarstwa domowego, ogród, pranie i sprzątanie, żywność i napoje, pielęgnacja ciała, zwierzęta domowe, sport, odzież i pościel. Action oferuje wiele różnych marek, zarówno tych znanych, jak i własnych.

Action posiada obecnie 135 sklepów w Polsce i zatrudnia ponad 2000 osób.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych