Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Inditex podsumowuje I półrocze i zapowiada zmiany w portfolio swoich marek

Grupa Inditex – właściciel marek Zara, Stardivarius, Oysho, Massimo Dutti, Uterqüe, Bershka, Pull&Bear podsumowała wyniki sprzedaży w I półroczu roku rozliczeniowego ( 01. 02- 31.07 2021). Spółka odnotowała przychody w wysokości 11,94 miliarda euro, co oznacza wzrost o 49 proc. rok do roku. Zysk netto Grupy w tym czasie wyniósł ponad 1,27 mld euro w porównaniu ze stratą 195 mln euro rok do roku – poinformowano w komunikacie.

Sprzedaż internetowa grupy w I półroczu wzrosła o 36 procent wobec poziomu z pierwszej połowy 2020 r. i o 137 proc. wobec pierwszej połowy 2019 roku. Inditex oczekuje, że sprzedaż internetowa będzie stanowić ponad 25 procent całkowitej sprzedaży w roku obrotowym 2021.

Pandemia odbiła się na liczbie sklepów należących do Grupy Inditex. Aktualnie Inditex ma 6654 sklepów (stan na koniec lipca br.) wobec 7337 rok temu.

Inditex planuje integrację Uterqüe z marką Massimo Dutti

W komunikacie podsumowującym wyniki finansowe zapowiedziano także integrację sieci Uterqüe z marką Massimo Dutti. Co oznacza, że Inditex rezygnuje z otwierania samodzielnych sklepów pod szyldem Uterqüe, a produkty tej marki będą dostępne jedynie w internecie i w wybranych salonach Massimo Dutti. Pełna integracja odbędzie się w ciągu następnego roku.

Pierwszy salon Uterqüe powstał w 2008 roku w Hiszpanii i od tej pory Inditex rozwinął sieć na kilkunastu nowych rynkach w Europie i na świecie. W Polsce marka zadebiutowała jesienią 2016 roku otwierające pierwszy salon w warszawskiej Galerii Mokotów. Obecnie na polskim rynku działa kilka sklepów min. w warszawskiej Arkadii, w poznańskim Starym Browarze, Centrum Handlowym Wroclavia. Lokale mają ok. 200 mkw. powierzchni handlowej.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników