Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

IWG podpisuje pierwszą umowę franczyzową w Polsce

IWG – operator przestrzeni elastycznych i coworkingowych, szukający także lokalizacji w centrach i parkach handlowych, działający m.in. pod takimi markami jak Regus i Spaces, ogłosił swoją pierwszą umowę franczyzową na klaster lokalizacji w Polsce, podpisaną z firmą L&L Club.

W ramach umowy IWG rozszerzy działalność na południowo-wschodnią Warszawę i jej przedmieścia, otwierając 5 nowych centrów pod marką Regus. Jak poinformowano, partnerstwo z L&L Club zostaje nawiązane w momencie, w którym wzrost popularności pracy hybrydowej sprawił, że zapotrzebowanie na przestrzenie typu flexspace zlokalizowane poza centrami miast i blisko domów pracowników stało się priorytetowe dla wielu firm.

Dzięki tej transakcji IWG rozszerzy swoją działalność na obszary, na których wzrasta zapotrzebowanie na tego typu usługi wśród lokalnych firm i przedsiębiorców. Nowe centra będą zlokalizowane w dzielnicach Ursynów i Wilanów oraz w Piasecznie i Konstancinie, popularnych miejscowościach mieszkaniowych na południowo-wschodnich przedmieściach Warszawy. Umowa na klaster obszarowy daje franczyzobiorcy wyłączne prawo do prowadzenia działalności pod marką Regus w wyżej wymienionych lokalizacjach.

– To dla nas naturalny obszar, w którym działamy i po którym poruszamy się od wielu lat. Znamy lokalne środowisko biznesowe, ludzi tu mieszkających i pracujących – jednym słowem mamy dużą wiedzę o tej części Warszawy – mówi Jacek Laskowski, Prezes Zarządu L&L Club.

L&L Club

L&L Club jest firmą prowadzoną przez trzech braci – Jacka, Tomasza i Łukasza Laskowskich. Początkowo skupiali się oni na spełnieniu marzeń ojca o otwarciu klubu tenisowego, który z pojedynczego kortu rozrósł się do jednego z największych tego typu obiektów w mieście pod nazwą Silva Sport, posiadającego 13 profesjonalnych kortów tenisowych oraz największy w Warszawie symulator golfa. Po odniesieniu sukcesu w tym obszarze, firma rozszerzyła swoją działalność o nieruchomości komercyjne i biurowe pod marką Forest Project, a wśród najemców pierwszego budynku przy ul. Puławskiej 543 znalazły się marki takie jak McDonald’s, Sphinx i MSX International. Ponieważ bracia Laskowscy planują dalszą ekspansję na tym polu, zainteresowali się rozwiązaniami IWG flexspace i modelem franczyzowym.

– Początkowo myśleliśmy o otwarciu jednej placówki typu flex office w naszym drugim biurowcu, który planujemy ukończyć w ciągu najbliższego roku. Jednak po rozmowie z zespołem IWG zdaliśmy sobie sprawę, że istnieje znacznie większy potencjał biznesowy i skala, którą możemy osiągnąć. Zdecydowaliśmy się więc na pięć lokalizacji i jak najszybsze rozpoczęcie pracy. Nie braliśmy też w ogóle pod uwagę samodzielnego prowadzenia działalności związanej z elastycznymi biurami. Analizując rozwiązania, które najlepiej pasują do naszych aktualnych projektów, zaczęliśmy szukać firmy, która ma duże doświadczenie, a także kompleksowe rozwiązania i narzędzia. Zdajemy sobie sprawę, że wejście na ten rynek bez wsparcia profesjonalistów byłoby bardzo trudne. Od IWG dostajemy od razu wiedzę, którą musielibyśmy zdobywać latami ucząc się na własnych błędach – podsumowuje Jacek Laskowski.

Współpraca z IWG w oparciu o model franczyzowy

– Model franczyzowy oferuje naszym partnerom unikalną możliwość dokonania atrakcyjnej, wysokodochodowej inwestycji z wykorzystaniem know-how lidera rynku, który mogą połączyć ze swoją lokalną wiedzą. Dzięki przedsiębiorczości i rozległej wiedzy na temat południowo-wschodnich dzielnic Warszawy, L&L Club jest idealnym partnerem do rozwoju marki Regus na tym obszarze – podkreśla Michał Dorszewski, Dyrektor ds. Franczyzy IWG w regionie CEE.

IWG poszukuje kolejnych, zaangażowanych partnerów franczyzowych, aby wykorzystać znaczący popyt na elastyczne miejsca dedykowane pracy w Polsce.

IWG od ponad trzydziestu lat, czyli od momentu założenia firmy w 1989 roku, z powodzeniem zarządza przestrzeniami biurowymi. Jej model operacyjny jest sprawdzony w czasach różnej koniunktury gospodarczej, udokumentowany i może zapewnić partnerom bardzo atrakcyjny zwrot z inwestycji. IWG zapewnia wiele źródeł przychodów, w tym m.in. miesięczne programy członkowskie, prowizje za sprzedaż innych lokalizacji w ramach portfolio marki oraz rezerwacje w aplikacji MyRegus.

W ramach nowego programu IWG oferuje kompleksową infrastrukturę wspierającą franczyzobiorców przez cały cykl życia ich inwestycji. Globalny zespół franczyzowy IWG ściśle współpracuje z franczyzobiorcami, pomagając im w identyfikacji lokalizacji i wyposażeniu centrum, a także w zwiększaniu ich udziału w rynku, korzystając ze światowej klasy wsparcia operacyjnego i marketingowego oraz wysokiej jakości obsługi klienta i infrastruktury IT.