Przychody VRG w październiku wyniosły 82,9 mln zł, co oznacza wzrost o 55,8 proc. rdr. Narastająco od początku roku przychody VRG wyniosły 804,1 mln zł i były wyższe o 19,1 proc. niż w roku ubiegłym.
Pażdziernik był dobrym miesiącem dla obu kanałów sprzedaży VRG.
Fashion i segment jubilerski w górę
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w październiku około 42,1 mln zł i były wyższe rdr o około 51,2 proc. W okresie styczeń-październik w tym segmencie przychody wyniosły około 418,3 mln zł i były wyższe o około 6 proc. rdr.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w październiku około 38 mln zł i były wyższe rdr o około 58,8 proc. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła około 361 mln zł, czyli wzrosła o 39 proc. rdr.
Sprzedaż online ukształtowała się w październiku na poziomie 9,7 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 35,4 proc. Łącznie w okresie styczeń-październik sprzedaż online wyniosła 151,3 mln zł, co oznacza spadek o 4,2 proc. rdr.
Wzrost marży przy mniejszej powierzchni
VRG poinformowało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w październiku wyniosła około 55,1 proc. i była wyższa rdr o około 0,8 pp. Narastająco od początku roku, marża wyniosła 52,5 proc. i była wyższa o 4 pp. rdr.
Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec października wyniosła 52,2 tys. m kw. i była niższa o 1,5 proc. niż rok wcześniej.