scf-news-retailnet-pl-logo-white.svg

VRG chce wchodzić na platformy e-commerce

wolczanka-nowe

Grupa VRG chce nawiązać współpracę z nowymi platformami multibrandowymi i rozszerzyć sprzedaż na kolejne rynki zagraniczne, w tym Rosję. Obecnie marki z portfolio grupy są dostępne dla klientów z kilkudziesięciu rynków europejskich.

VRG zintensyfikowała w tym roku rozwój sprzedaży online poprzez wiodące w branży fashion platformy e-commerce: Zalando, Modivo, Limango, Factcool oraz Peek&Cloppenburg.

Przez Zalando na 24 rynki

Za pośrednictwem Zalando VRG sprzedaje w tej chwili swoje produkty wyłącznie w Polsce, ale poprzez pozostałe platformy oferta marek odzieżowych stała się dostępna dla konsumentów na w sumie 24 rynkach zagranicznych. Grupa sprzedaje dziś swój asortyment w Austrii, Bośnii, Chorwacji, Czechach, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, na Litwie, Łotwie, w Niemczech, Portugalii, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, na Ukrainie, w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i na Węgrzech.

W połowie listopada oferta Wólczanki pojawi się na nowej platformie – Westwing i stanie się dostępna poza Polską w Czechach i na Słowacji. W.Kruk i Picky Pica także planują ekspansję zagraniczną (obecnie asortyment marek na Modivo jest dostępny tylko w Polsce). W niedalekiej przyszłości grupa planuje uruchomić sprzedaż na terenie Rosji – również we współpracy z partnerem.

Cel: 20 proc. w kanale internetowym

– Nasze wyniki sprzedaży z bieżącego roku wyraźnie pokazują, że spółka skutecznie buduje przychody, jeśli mocno stoi na obu dystrybucyjnych nogach – offline i online. Powrót klientów do salonów stacjonarnych daje nam bardzo silny impuls sprzedażowy, ale nie mamy zamiaru tracić impetu, jaki pandemia dała naszemu e-commerce. Stąd kontynuacja inwestycji w kanały własne i korzystanie z nowych możliwości, jakie dają partnerstwa z zewnętrznymi platformami. Wszystko po to, aby jak najszybciej wrócić do poziomów sprzedaży sprzed 2020 roku i budować coraz wyższe wolumeny na przyszłość – mówi Michał Zimnicki, wiceprezes VRG.

– Liczymy, że z czasem sprzedaż w tej odnodze kanału online będzie coraz wyższa. Co dla nas ważne, mimo tego, że konsumenci szukają na platformach okazji zakupowych, dzięki temu że realizujemy transakcje z konsumentem płacącym w euro, udaje nam się utrzymywać zadowalający poziom marż” – mówi wiceprezes Radosław Jakociuk

Cel grupy VRG na ten rok to ponad 20 proc. udział kanału internetowego w sprzedaży. Narastająco, w ciągu 10 miesięcy VRG zrealizowała w internecie 18,8 proc. sprzedaży.

Grupa VRG jest właścicielem 5 marek: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano (DCG) oraz W.Kruk.

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY
PULS RYNKU
SCF DATABASE

Najemcy

vistula-logo1a
odzież męska
Lokalizacji: 144
Polska sieć modowa z ofertą dla mężczyzn. Marka należy do Vistula Group S.A. Vistula Group kontynuuje tradycję krakowskich zakładów odzieżowych…
Baza danych

Firmy

VRG S.A. to spółka powstała z połączenia Vistula Group ze spółką Bytom. Oficjalne przejęcie 100 proc. udziałów spółki Bytom przez…
Baza danych

Codzienny newsletter
SCF News | Retailnet.pl

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych
logo blue SCF News - Retailnet.pl-clear
Codzienny newsletter

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych: najemców, deweloperów i inwestorów.

Subscribe

* indicates required