Grupa VRG chce nawiązać współpracę z nowymi platformami multibrandowymi i rozszerzyć sprzedaż na kolejne rynki zagraniczne, w tym Rosję. Obecnie marki z portfolio grupy są dostępne dla klientów z kilkudziesięciu rynków europejskich.
VRG zintensyfikowała w tym roku rozwój sprzedaży online poprzez wiodące w branży fashion platformy e-commerce: Zalando, Modivo, Limango, Factcool oraz Peek&Cloppenburg.
Przez Zalando na 24 rynki
Za pośrednictwem Zalando VRG sprzedaje w tej chwili swoje produkty wyłącznie w Polsce, ale poprzez pozostałe platformy oferta marek odzieżowych stała się dostępna dla konsumentów na w sumie 24 rynkach zagranicznych. Grupa sprzedaje dziś swój asortyment w Austrii, Bośnii, Chorwacji, Czechach, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, na Litwie, Łotwie, w Niemczech, Portugalii, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, na Ukrainie, w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i na Węgrzech.
W połowie listopada oferta Wólczanki pojawi się na nowej platformie – Westwing i stanie się dostępna poza Polską w Czechach i na Słowacji. W.Kruk i Picky Pica także planują ekspansję zagraniczną (obecnie asortyment marek na Modivo jest dostępny tylko w Polsce). W niedalekiej przyszłości grupa planuje uruchomić sprzedaż na terenie Rosji – również we współpracy z partnerem.
Cel: 20 proc. w kanale internetowym
– Nasze wyniki sprzedaży z bieżącego roku wyraźnie pokazują, że spółka skutecznie buduje przychody, jeśli mocno stoi na obu dystrybucyjnych nogach – offline i online. Powrót klientów do salonów stacjonarnych daje nam bardzo silny impuls sprzedażowy, ale nie mamy zamiaru tracić impetu, jaki pandemia dała naszemu e-commerce. Stąd kontynuacja inwestycji w kanały własne i korzystanie z nowych możliwości, jakie dają partnerstwa z zewnętrznymi platformami. Wszystko po to, aby jak najszybciej wrócić do poziomów sprzedaży sprzed 2020 roku i budować coraz wyższe wolumeny na przyszłość – mówi Michał Zimnicki, wiceprezes VRG.
– Liczymy, że z czasem sprzedaż w tej odnodze kanału online będzie coraz wyższa. Co dla nas ważne, mimo tego, że konsumenci szukają na platformach okazji zakupowych, dzięki temu że realizujemy transakcje z konsumentem płacącym w euro, udaje nam się utrzymywać zadowalający poziom marż” – mówi wiceprezes Radosław Jakociuk
Cel grupy VRG na ten rok to ponad 20 proc. udział kanału internetowego w sprzedaży. Narastająco, w ciągu 10 miesięcy VRG zrealizowała w internecie 18,8 proc. sprzedaży.
Grupa VRG jest właścicielem 5 marek: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano (DCG) oraz W.Kruk.