Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Robert Stachniak, Komfort: niebawem będziemy mieli 200 sklepów

Otwieramy sklepy, które mają od 1 do nawet 4 tysięcy metrów kwadratowych. Aktualnie działa ich blisko 170. Są to zarówno sklepy własne, jak i franczyzowe. Komfort nieustannie się rozwija dlatego niebawem planujemy osiągnąć liczbę 200 placówek. Oczywiście chcemy też tę liczbę przekroczyć – mówi w rozmowie z Retailnet Robert Stachniak, dyrektor ds. rozwoju i zarządzania nieruchomościami, Sklepy Komfort SA

Branża wyposażenia wnętrz pomimo pandemii, albo może właśnie dzięki niej, bardzo dobrze sobie radzi. Jak aktualnie działa sieć Komfort?

Priorytetem dla nas w tej chwili jest pełne zaspokojenie potrzeb klientów w zakresie wykończenia wnętrz zarówno w kwestii produktów jak i usług. W jednym miejscu oferujemy wszystko to, co potrzebne do wyposażenia mieszkań, domów, łazienek, kuchni, sypialni, salonów. Udoskonalamy każdy z elementów, które mają na celu zobrazowanie klientowi, w jaki sposób może wykończyć każde niemal wnętrze. Komfort zaczynał od podłóg, a w tej chwili nie ma kategorii związanej z wyposażeniem wnętrz, której nie obsługujemy. Ponadto pomagamy w aranżacji, inspirujemy, projektujemy, dowozimy, montujemy.

R E K L A M A

Słowem full service

Tak!!! Od płytek, wyposażenia łazienki, przez podłogi drzwi kuchnie do dywanów oświetlenia i dekoracji – wszystko z transportem, wniesieniem i montażem w domu Klienta. Komfort bierze odpowiedzialność nie tylko za produkty ale także za ich finalny montaż i udziela gwarancji. Pełen Full Service.

Komfort to sklepy wielkopowierzchniowe. Czy ten format będzie rozwijany?

Otwieramy sklepy, które mają od 1 do nawet 4 tysięcy metrów kwadratowych. Aktualnie działa ich blisko 170. Są to zarówno sklepy własne, jak i franczyzowe. Komfort nieustannie się rozwija dlatego niebawem planujemy osiągnąć liczbę 200 placówek. Oczywiście chcemy też tę liczbę przekroczyć.

W jakich rejonach Polski będą się pojawiały nowe sklepy Komfort?

Wszystkie rejony naszego kraju są przedmiotem naszych badań, analiz. W zależności od potencjału danego rynku, miasta staramy się dostosować wielkość naszych sklepów przy jednoczesnym utrzymaniu pełnej oferty jaką obecnie oferujemy naszym klientom. Chcemy z naszymi produktami oraz usługami trafiać do jak największego grona osób oferując im pełną gamę naszych produktów oraz usług.

Czy centra handlowe nadal pozostają dla Państwa atrakcyjnym miejscem, biorąc pod uwagę plany inwestycyjne sieci Komfort?

Galeria handlowa w tym klasycznym rozumieniu, czyli obiekt handlowy z kilkoma kondygnacjami bez możliwość zagwarantowania nam niezależnego wejścia z zewnątrz jest dla nas dość trudnym do prowadzenia modelem biznesowym. Nie wykluczamy oczywiście możliwości działania na terenie galerii handlowych ale lokalizacje naszych placówek warunkujemy zapewnieniem nam możliwości swobodnego towarowania sklepu, posiadaniem niezależnego wejścia z zewnątrz oraz co jest bardzo ważne, zagwarantowania odbioru towaru przez naszych klientów.

Czyli Komfort celuje raczej w parki handlowe

Ten model wydaje się nam na tę chwilę najbardziej optymalny spełniający nasze oczekiwania i wychodzący naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Nasze lokale bardzo dobrze współdziałają w sąsiedztwie sklepów z naszej branży oraz obiektów typu DIY, które często są zlokalizowane w Parku Handlowym lub jego najbliższym sąsiedztwie. Klient w jednym miejscu może zapoznać się z pełną ofertą produktową oferowaną przez głównych uczestników rynku.

W takim razie Komfort może przebierać w ofertach powierzchni ponieważ aktualnie budują się tylko tego typu obiekty

Widzimy , że na rynku pojawia coraz więcej projektów oferujących powierzenie handlowe na terenie nowo budowanych lub remontowanych Parków Handlowych. Zauważyliśmy również, że coraz więcej takich obiektów powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie Centr Handlowych. Ten model działalności jak widać cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Widzą to właściciele lokali i starają się zaspokoić potrzeby jakie kształtuje obecnie rynek najmu nieruchomości handlowych.

Pandemia dodała Wam wiatru w żagle?

Oczywiście, nikt nie chce powrotu do tej sytuacji, ale niewątpliwie pandemia wyostrzyła pewne zachowania klientów i w związku z tym wymusiła zmiany na sieciach handlowych, które w jakiś sposób starały się przetrwać, mniej lub bardziej podniosły swoją efektywność sprzedaży, ale też zwróciły uwagę wynajmującym na element, którego przed lockdownem aż tak bardzo nie zauważały, czyli potrzeba posiadania w swojej ofercie sklepów specjalistycznych – takich jak nasza firma, które dadzą klientowi prawo do zakupów materiałów wyposażenia wnętrz bezpośrednio i w coraz większej ilości.

Czyli teraz rozdajcie karty i każdy, kto buduje park handlowy powinien mieć Wasz sklep w swojej ofercie?

Proszę pamiętać, że firma Komfort działa na rynku już prawie 30 lat, więc tam gdzie mogliśmy być, albo gdzie chcieliśmy być, już jesteśmy. Niewątpliwie jednak właściciele nowo budowanych albo rozbudowywanych obiektów chcą abyśmy wspólnie z nimi prowadzili działalność na terenie ich nieruchomości. Dzisiaj nasza firma prowadzi działalność, dla której potrzebna jest powierzchnia nawet kilku tysięcy metrów kwadratowych. Jesteśmy silną, rozpoznawalną i mocno ugruntowaną marką na rynku oferującą coraz większy wachlarz produktów i usług.

Na koniec chciałabym zapytać o działanie w modelu omnichannel. Jak Komfort podchodzi do sprzedaży online?

Pandemia przyspieszyła rozwój firm w tym kierunku. I my także odrobiliśmy lekcje. Całkowicie przebudowaliśmy model obsługi na pełni omnikanałowy. Klient może dzisiaj pójść do sklepu, wejść na komfort.pl lub zadzwonić do naszego Contact Cener. Wszystkie te kanały w pełni się przenikają i to klient wybiera metodę podróży w danym czasie, gdzie konsultuje, projektuje, wybiera i finalizuje swoje transakcje. Całość wspiera najnowocześniejsze rozwiązanie CRM ułatwiające obsługę klienta bez względu na kanał który wybrał. Cały czas rośnie udział kanałów zdalnych w obrotach firmy. Wierzymy, ze docelowo osiągnie on poziom 30-40% w przychodach. Zmienia się w związku z tym rola sklepu – to już nie jest wyłącznie miejsce zakupu, ale również inspiracji, doradztwa, projektu, ale również punkt odbioru zamówień, czy zwrotu zamówień e-com. Jednocześnie kanały zdalne przejmują rolę sklepu – tutaj można zrobić dokładnie to co w sklepie – zaprojektować kuchnię czy łazienkę, umówić montaż produktów, czy doradzić się w zakresie możliwych rozwiązań. To co obserwujemy ma charakter rewolucji w zakresie procesu obsługikKlienta. Dość powiedzieć, że nasze Contact Cener powiększyło się w ciągu roku 5 krotnie – pracują tam konsultanci, projektanci kuchni i łazienek, sprzedawcy czy osoby wspierające procesy montażu produktów w domach naszych klientów.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz