Maxi Zoo działa dla dobra zwierząt

Maxi Zoo Polska to firma, której przyświeca maksyma „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Na niej jest oparty cały koncept biznesowy, a sieć od momentu wejścia na rynek polski w 2012 roku prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Z roku na rok zwiększają się kwoty, które są przekazywane różnego rodzaju organizacjom, fundacjom i schroniskom dla zwierząt.

Maxi Zoo Polska to nie tylko szybko rozwijająca się sieć specjalistycznych sklepów dla zwierząt, ale również ogromna troska o zwierzęta w potrzebie, ponieważ ich dobrostan, szczęście i niesienie pomocy jest najważniejsze. Od samego początku działalności angażuje się w szereg akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom poprzez współpracę ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji wśród swoich klientów oraz współpracę z GOPR.

Ponad 660 tys. zł darowizn

Każdy sklep współpracuje przynajmniej z jedną organizacją pomocową, tak więc każdy nowy sklep to szansa dla kolejnych potrzebujących, by zostać objętym stałym wsparciem. Dzięki temu, pomimo pandemii, firma na początku roku sfinalizowała kolejną wielką akcję przekazywania produktów – w ramach darowizny podopieczni 35 schronisk i organizacji na rzecz zwierząt z całej Polski otrzymali produkty o łącznej wartości ponad 660 000 złotych (rok wcześniej były to produkty na kwotę 450 000 złotych). W przyszłym roku sieć planuje przekazanie kolejnej darowizny produktowej.

– Od momentu, w którym Fressnapf zdecydował się na wprowadzenie sieci Maxi Zoo do Polski, wiedziałem, że działania CSR będą istotną częścią naszej działalności. Ten temat jest mi bardzo bliski również prywatnie. Od dziecka towarzyszą mi zwierzęta, niejednokrotnie znajdki przyniesione przeze mnie z ulicy. Tak więc chęć niesienia pomocy zwierzętom jest dla mnie czymś naturalnym, podobnie jak dla wszystkich pracowników Maxi Zoo, bo mam to szczęście, że ta firma przyciąga ludzi, którzy kochają zwierzęta. Pracownicy firmy mają zagwarantowany na wolontariat jeden dzień wolny w roku i mogą go wykorzystać na dowolne działania – pomoc w schroniskach, fundacjach, poszukiwanie rodzin adopcyjnych. Nasi klienci również aktywnie przyłączają się do tych działań – na przykład zostawiając dary w specjalnych pojemnikach, które znajdują się w każdym z naszych sklepów – powiedział Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.

Pomoc dla GOPR

W ramach działającej od siedmiu lat akcji „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” Maxi Zoo od pięciu lat wspiera psy Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Co roku, na początku października, we wszystkich sklepach sieci pojawiają się bransoletki przyjaźni, z których dochód jest przekazywany na edukację psich ratowników GOPR, na potrzebny sprzęt, a także na włączanie kolejnych czworonogów w szeregi GOPR. W tym roku Maxi Zoo otrzymało nagrodę za tę inicjatywę społeczną w konkursie TOP FOR DOG.

– Ta akcja daje nam wiele radości. Bransoletki są bardzo chętnie kupowane, a klienci doceniają tę formę pomocy. Zdarza się, że przychodzą do sklepu wyłącznie po to, żeby je kupić. Szczególnie pod koniec akcji atmosfera jest gorąca, klientom zdarza się odwiedzać kilka sklepów, wyłącznie po to, by je zdobyć. Ale dzięki temu kwoty, którymi wspieramy psy GOPR, są naprawdę imponujące – przez ostatnie cztery lata zebraliśmy i przekazaliśmy Fundacji GOPR łącznie 411 000 złotych, w tym podczas zeszłorocznej akcji na potrzeby naszych psich ratowników udało się zebrać aż 120 000 złotych – 100 000 złotych ze sprzedaży bransoletek, 20 000 zł dodatkowo przekazało Maxi Zoo – podkreślił Wojciech Kamiński.

Z początkiem grudnia w sklepach Maxi Zoo, w ramach akcji Gwiazdkowa Pomoc Schroniskom, pojawiły się pięknie udekorowane choinki, na których również zawisły kartki z marzeniami zwierząt ze schronisk, fundacji i stowarzyszeń z całej Polski. Wystarczy wybrać zwierzę, któremu chcemy sprawić radość, sprawdzić na kartce, co Mruczek, Reksio czy Miśka potrzebują, kupić wskazane produkty i położyć je pod choinką. Co ważne – na drugiej stronie kartki można napisać życzenia lub kilka słów od siebie, które trafią do wskazanego schroniska.

– Pomaganie jest naszym priorytetem. Poza działaniami dla schronisk, fundacji i psów GOPR wspieraliśmy również Straż dla Zwierząt i Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków. W naszych sklepach można było kupić specjalne produkty z których 10% sprzedaży przekazywaliśmy wymienionym organizacjom. Dzięki rosnącej sieci sklepów podejmujemy coraz więcej działań lokalnych. Z ogromną satysfakcją przekazujemy co roku coraz więcej zwierzętom w potrzebie. Podejmujemy również działania doraźne – tak było w przypadku zwierząt w schronisku w Radysach, którym pomoc była potrzebna natychmiast, przekazaliśmy wtedy 1350 kg karmy dla poszkodowanych psów – podsumował Wojciech Kamiński.

W sieci jest już 61 sklepów

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”. Aktualnie spółka dysponuje 61 sklepami działającymi w kilkunastu miastach, m.in. w: Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Opolu, Sosnowcu, Białymstoku, Wołominie, Piasecznie, Lublinie, Wrocławiu, Bytomiu, Gdyni, Gdańsku, Swarzędzu, Tychach, Krakowie, Łodzi, Milanówku, Zabrzu, Tarnowie, Kaliszu czy Radomiu, Szczecinie i Zielonej Górze. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu ubiegłego roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce – PAYBACK. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo, generując rocznie obroty na poziomie 2 mld euro. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 6000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.

 

 

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych