Maxi Zoo ma w Polsce już 60 sklepów i idzie dalej

W zaledwie dziewięć miesięcy powstało dziesięć nowych sklepów. W marcu Maxi Zoo otworzyło swój 50. sklep, a już na początku grudnia – 60. Łącznie w 2021 roku firma powiększy liczbę sklepów o 16 placówek, w tym ostatnie 2 otworzą się jeszcze do końca grudnia – to najwięcej w ciągu roku od początku działalności w Polsce. To ogromny sukces. O rozwoju sieci opowiada Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.

Maxi Zoo Polska to najpopularniejsza sieć sklepów stacjonarnych z produktami dla zwierząt, należąca do międzynarodowej Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich. Oferta i filozofia firmy skupia się na zaspokojeniu potrzeb naszych pupili. Od momentu swojego debiutu na polskim rynku w 2012 roku Maxi Zoo nieprzerwanie rozwija swoją działalność, zdobywając zaufanie coraz szerszej rzeszy klientów. Dowodem tego jest otrzymany w grudniu po raz siódmy tytuł „Najlepszy Sklep Stacjonarny” w konkursie Top For Dog 2021 – mówi Wojciech Kamiński.

R E K L A M A

Podkreśla on, że w sklepach sieci Maxi Zoo nie sprzedaje się zwierząt. Firma uważa, że choć powierzchnia jej sklepów jest największa wśród sklepów dla zwierząt w Polsce, to jednak nadal jest niewystraczająca aby móc zwierzętom zapewnić warunki odpowiednie do ich gatunku, które byłyby zbliżone do warunków panujących w naturze. Za to do sklepów Maxi Zoo można przyjść na zakupy ze swoim podopiecznym, co szczególnie ułatwia wybór różnego rodzaju wyposażenia. Oferta sklepów jest niebagatelna – można w nich znaleźć ponad 6000 produktów w atrakcyjnych cenach oraz regularnie organizowane są dodatkowe promocje.

Dynamiczny rozwój

Pierwszy sklep Maxi Zoo w Polsce otworzył się 17 października 2012 roku w centrum handlowym przy ulicy Jutrzenki w Warszawie. Była to historyczna data dla wszystkich przyjaciół zwierząt w Polsce. Był to pierwszy tak duży sklep dla zwierząt na teranie naszego kraju (ponad 500 m2). Pod koniec marca 2021 roku sieć otworzyła swoją 50. placówkę – sklep w gdańskiej Galerii Zaspa, a na początku grudnia tego roku – 60. – w Lublinie, w Parku Handlowym obok Kauflandu, położonym zaraz przy Galerii Orkana. To jednak nie koniec – w rok 2022 Maxi Zoo wejdzie z 63 sklepami, umacniając tym samym pozycję lidera.

Przyczyn tak dynamicznego rozwoju Maxi Zoo jest kilka, najważniejsze z nich to precyzyjnie opracowana i konsekwentnie wdrażana strategia rozwoju oraz szeroki asortyment dostępny w sklepach stacjonarnych „od ręki” oraz wiedza pracowników, co buduje grono lojalnych klientów.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat

– Otwarcie sześćdziesiątego sklepu to dla naszej firmy ważna chwila. Rozwój naszej sieci odbywa się zgodnie z planem – nie zahamowała go pandemia i rosnące ceny na rynku budowalnym. Jesteśmy firmą zorientowaną na klienta, dzięki czemu na bieżąco śledzimy ich potrzeby i możemy się do nich dostosowywać. Pomimo, że działamy w świecie VUCA, dajemy naszym pracownikom poczucie bezpieczeństwa – zatrudniamy na umowę o pracę bez okresu próbnego. Obecnie 80 procent naszych sklepów znajduje się w parkach handlowych, a pozostałe w galeriach i na razie nie planujemy zmieniać tych proporcji. Testujemy obecnie mniejsze formaty, położone w centrach lub w pobliżu dużych osiedli mieszkaniowych. Sprawdzamy, jak to rozwiązanie się przyjmie i czy włączymy je do dalszych planów rozwoju naszej sieci – powiedział Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.

Jak szacuje Euromonitor International, całkowita sprzedaż artykułów dla zwierząt wyniesie w 2021 roku 3,9-4,3 miliardów złotych. Od wielu lat sukcesywnie wykazuje ona tendencję wzrostową.  W Polsce około 80 procent wydatków na zwierzęta domowe stanowi podstawowa karma, ale ze względu na coraz częstsze traktowanie zwierząt jak członków rodziny, coraz szybciej wzrasta zainteresowanie akcesoriami i wszelkiego rodzaju usługami (szkoleniowymi, groomerskimi, weterynaryjnymi, ubezpieczeniowymi itd.).

– Choć przez te lata rynek produktów dla zwierząt znacznie się zmienił, to niezmiennie ważna jest jakość i ceny oferowanych przez nas produktów, a także wiedza, którą chętnie dzielą się nasi pracownicy. To co nas wyróżnia, to niezaprzeczalna miłość do zwierząt całego naszego zespołu. Myślę, że nasi klienci to wyczuwają i jest to jeden z czynników, który przyciąga do nas opiekunów zwierząt – podkreślił Wojciech Kamiński.

W dziewiątym roku swojej działalności na polskim rynku, Maxi Zoo jest marką doskonale rozpoznawaną, cenioną i lubianą przez klientów, którzy polecają ją między innymi za bardzo duży wybór asortymentu oraz profesjonalną obsługę. Firma zamierza nadal rosnąć w dynamicznym tempie, tyle, że jeszcze bardziej ekspansywnie, bo omnichannelowo.

9 lat na rynku

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”. Aktualnie spółka dysponuje 61 sklepami działającymi w kilkunastu miastach, m.in. w: Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Opolu, Sosnowcu, Białymstoku, Wołominie, Piasecznie, Lublinie, Wrocławiu, Bytomiu, Gdyni, Gdańsku, Swarzędzu, Tychach, Krakowie, Łodzi, Milanówku, Zabrzu, Tarnowie, Kaliszu czy Radomiu, Szczecinie i Zielonej Górze. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu ubiegłego roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce – PAYBACK. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo, generując rocznie obroty na poziomie 2 mld euro. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 6000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych