Stary Browar finalizuje remodelling strefy codziennych zakupów

W poznańskim Starym Browarze poziom -1 skrzydła Atrium to strefa codziennych zakupów. W tej przestrzeni zakończono w tym roku ważne projekty: generalny remont powierzchni i zmiana operatora spożywczego na Carrefour Market, otwarcie sklepu zoologicznego Maxi Zoo oraz powiększenie drogerii Rossmann. Zlokalizowane na tym piętrze sklepy i punkty usługowe tworzą obecnie kompleksową, nowoczesną ofertę dedykowaną potrzebom lokalnej społeczności i stałych klientów centrum.

Proces przebudowy oferty tego piętra rozpoczął się w okresie pierwszych lockdownów. W trzecim kwartale 2020 roku rozszerzono ofertę healthy food, adresując rosnące zainteresowanie klientów zdrową żywnością oraz potrzeby osób na dietach specjalistycznych z wykluczeniami. Nowe marki – Zakwasownia oraz Biogo – wspólnie ze sklepem Organic Farma Zdrowia stworzyły dopełniający się hub z szerokim asortymentem produktów bio i eko. Największą zmianę w przestrzeni tego piętra Atrium, związaną z wejściem nowego operatora spożywczego, zrealizowano w sierpniu 2021 roku (wcześniej w sąsiednim lokalu przez kilka miesięcy funkcjonował sklep tymczasowy). Nowy Carrefour Market w Starym Browarze zajął powierzchnię blisko 2.500 m2. W strefie codziennych zakupów funkcjonują także punkty usługowe, salon RTV Euro AGD oraz sklepy polskich marek Organique i Karmello. 

Czwarty kwartał 2021 to okres finalizacji kolejnych istotnych projektów. W listopadzie do grona najemców poznańskiego centrum dołączyło Maxi Zoo. Sklep zoologiczny zajął lokal o powierzchni 400 m2. 2021 rok jest w Starym Browarze rekordowy pod względem projektów metamorfoz istniejących sklepów. Do takich należy prawie dwukrotne powiększenie powierzchni Rossmanna. Drogerię w najnowszym koncepcie otwarto w pierwszym tygodniu grudnia. Do powiększenia przygotowuje się także sąsiadujące z Carrefour Market Five O’Clock. W 1. kwartale 2022 roku sklep czeka remont i dwukrotne zwiększenie metrażu. Częścią nowego konceptu będzie m.in. Tea & Coffee Bar z ofertą degustacji.

Modelowy mix convenience

Istotnym elementem, decydującym o wyborze destynacji zakupowej, jest komfort i możliwość załatwienia wielu spraw w jednym miejscu. Klienci coraz chętniej robią zakupy blisko domu lub miejsca pracy. Przebudowa oferty piętra -1 Atrium jest odpowiedzią Starego Browaru na trend lokalności, który wzmocnił się w okresie pandemii.

– Udało nam się zbudować modelowy tenant-mix o profilu convenience i nawiązać współpracę z markami z asortymentem, który wcześniej nie był dostępny w Starym Browarze – mówi Renata Gralec, Dyrektor Centrum. Kompleksowa oferta poziomu -1 w Atrium jest naszą odpowiedzią na zmieniające się nawyki i oczekiwania konsumentów. Zaspokaja praktycznie wszystkie codzienne potrzeby naszych klientów, ze szczególnym uwzględnieniem tych mieszkających lub pracujących w pobliżu Starego Browaru. Ta grupa, ze względu na nowe projekty developerskie i biurowe, znacząco powiększyła się w ostatnich latach, a zakończenie kolejnych kilku dużych inwestycji w naszym bezpośrednim sąsiedztwie jeszcze przed nami – podkreśla Gralec.

Ikona centrów handlowych

Stary Browar zlokalizowany jest w centrum Poznania, na trasie łączącej dzielnice Stare Miasto i Wilda. Użytkownikami tej części miasta i klientami Starego Browaru, obok mieszkańców sąsiedztwa, są także pracownicy rozrastającego się kwartału biznesowego. Podaż powierzchni biurowej w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Browaru w ostatnich latach potroiła się i wynosi obecnie 135.000 m2. Po zakończeniu kolejnych etapów inwestycji Nowego Rynku oraz Andersia Silver Tower poznańskie “city” rozwinie się do ponad 200.000 m2 nowoczesnej powierzchni biurowej. W okolicy Starego Browaru powstają także liczne nowe projekty mieszkaniowe.

– Mając na uwadze, że codzienne zakupy często realizowane są zarówno w pobliżu strefy aktywności nocnej, jak i dziennej, naszą ofertą convenience możemy przyciągnąć w najbliższym roku tysiące nowych klientów – mówi Magdalena Kowalak, prezes spółki zarządzającej Starym Browarem. 

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych