Powrót do obrotów z roku 2019 oraz sukcesywna odbudowa frekwencji Klientów sprzed pandemii – z takimi wynikami rok 2021 zakończyły wszystkie 4 obiekty z portfolio CD Locum: Galeria Trzy Korony w Nowym Sączu, Galeria Stara Ujeżdżalnia w Jarosławiu, Galeria Rondo w Bochni oraz Galeria Dębicka.
W obiektach pojawili się nowi najemcy, część lokali przeszło gruntowną przebudowę, uruchomiono nowe strony internetowe oraz w pełni zrealizowano zaplanowany kalendarz marketingowy.
Nowe otwarcia we wszystkich obiektach
Każdy z obiektów ma na koncie kilkanaście podpisanych umów najmu, nie uwzględniając aneksów covidowych, których w perspektywie ostatniego roku były setki.
Największy z obiektów – Galeria Trzy Korony w Nowym Sączu kończy ten rok z wynikiem 11 podpisanych umów na łączną powierzchnię ok. 2 950 mkw. Do grona najemców, dołączyły m. in. takie marki jak TK Maxx (pierwszy salon na Sądecczyźnie) Tommy Hilfiger oraz Calvin Klein.
Z kolei Galeria Stara Ujeżdżalnia w Jarosławiu ma na koncie 8 zawartych umów najmu na łącznie 1 020 mkw wynajętej powierzchni. W ciągu tego roku swoje lokale otworzyli: pierwszy w powiecie jarosławskim market TEDi, kawiarnia So Coffee, sklep zoologiczny AleAnimale, butik Magnifiue, a Vision Express powiększył swój dotychczasowy salon.
Galeria Rondo w Bochni podpisała aż 15 umów najmu, na łączną powierzchnię ponad 5 305 mkw, stawiając przy tym na nowe koncepty, do tej pory niedostępne w Bochni m.in. Netto, HalfPrice oraz Dealz. Powiększono także istniejące lokale m.in. Sinsay do ok 700 mkw oraz sklep zoologiczny AleAnimale (z 25 do 60 mkw).
Galeria Dębicka nie pozostaje w tyle, odnotowując łącznie 10 zawartych oraz przedłużonych w tym roku umów najmu, na łączną powierzchnię ponad 2 060 mkw. Dwa ostatnie obiekty mogą też pochwalić się nowymi, przejrzystymi i w pełni responsywnymi stronami internetowymi.
– Działania podjęte w 2021 mają na celu jeszcze bardziej umocnić pozycje każdego z centrum w swoim regionie, a także stanowią odpowiedź na zmieniające się trendy na rynku nieruchomości handlowych oraz rosnące potrzeby i oczekiwania konsumentów – mówi Agnieszka Kalano, dział marketingu CD Locum.
Najciekawsze akcje marketingowe
– Podstawą efektywnych działań marketingowych podejmowanych przez nas w 2021, było połączenie kluczowych kwestii: bezpieczeństwa, oczekiwań klientów oraz wsparcia sprzedaży najemców. W naszych obiektach stawialiśmy przede wszystkim na cykliczne akcja paragonowe, konkursy w Social Mediach oraz dni tematyczne, przygotowywane przy wsparciu lokalnych instytucji, organizując m.in. takie akcje jak „Powrót do Szkoły – Rozdajemy Deski” (łącznie rozdano ponad 400 deskorolek i hulajnóg), „Dzień Dziecka w Galerii – odbierz kartę podarunkową o wartości 50 pln do jednego z naszych sklepów” (rozdano blisko 600 kart podarunkowych), „Napisz List do św. Mikołaja” (rozdano nagrody o łącznej wartości 16 000 zł), czy „Zabierz do Domu Pachnącą Choinkę”(rozdano ponad 5,5 tyś drzewek). Głównym celem wszystkich akcji było zachęcenie klientów do zrobienia zakupów w naszych obiektach, a tym samym wsparcie naszych najemców, dzięki czemu mogli zarejestrować swoje paragony w punktach obsługi akcji i otrzymać atrakcyjne nagrody. Wszystkim wydarzeniom, szczególnie tym, skierowanym do najmłodszych, towarzyszył szereg animacji i atrakcji dostosowanych do obowiązujących norm higieny i bezpieczeństwa – mówi Agnieszka Kolano.
Pomimo występujących obostrzeń i ograniczeń, wszystkie akcje spotkały się z bardzo dobrym odbiorem ze strony klientów i najemców, co potwierdza tezę, że potrzeba angażowania się centrów handlowych w życie lokalnej społeczności nie ustąpiła i galerie nadal stanowią bardzo ważny element krwioobiegu swoich miast. W okresach wzmożonych restrykcji i lockdownów, część aktywności marketingowych przeniosła się do Internetu, dzięki czemu obiekty pozostawały w bieżącym kontakcie klientami, wspierając jednocześnie działalność najemców gastronomicznych, czy rozrywkowych nagradzając bonami biorących udział w naszych konkursach.
– Naszym zdaniem ścisła współpraca marketingowa wynajmujących i najemców jest obecnie kluczem do osiągnięcia sukcesu w postaci skutecznej promocji oferty handlowej i usługowej obiektów handlowych” – dodaje Agnieszka Kolano.
Plany na kolejny rok
Rok 2022 zapowiada się równie aktywnie. CD Locum ma ambitne plany dotyczące rekomercjalizacji części swoich obiektów, obejmujące zarówno skład najemców, jak i odświeżenie powierzchni wspólnych oraz części gastronomicznych. Uchylając rąbka tajemnicy, planowane jest pojawienie się kilkudziesięciu nowych najemców w skali całego portfela, obejmujących ok 13 500 mkw powierzchni.