Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Pracowity rok dla Grupy CD Locum – podsumowanie wyników dla 4 obiektów

Powrót do obrotów z roku 2019 oraz sukcesywna odbudowa frekwencji Klientów sprzed pandemii – z takimi wynikami rok 2021 zakończyły wszystkie 4 obiekty z portfolio CD Locum: Galeria Trzy Korony w Nowym Sączu, Galeria Stara Ujeżdżalnia w Jarosławiu, Galeria Rondo w Bochni oraz Galeria Dębicka.

W obiektach pojawili się nowi najemcy, część lokali przeszło gruntowną przebudowę, uruchomiono nowe strony internetowe oraz w pełni zrealizowano zaplanowany kalendarz marketingowy.

Nowe otwarcia we wszystkich obiektach

Każdy z obiektów ma na koncie kilkanaście podpisanych umów najmu, nie uwzględniając aneksów covidowych, których w perspektywie ostatniego roku były setki.

Największy z obiektów – Galeria Trzy Korony w Nowym Sączu kończy ten rok z wynikiem 11 podpisanych umów na łączną powierzchnię ok. 2 950 mkw. Do grona najemców, dołączyły m. in. takie marki jak TK Maxx (pierwszy salon na Sądecczyźnie) Tommy Hilfiger oraz Calvin Klein.

Z kolei Galeria Stara Ujeżdżalnia w Jarosławiu ma na koncie 8 zawartych umów najmu na łącznie 1 020 mkw wynajętej powierzchni. W ciągu tego roku swoje lokale otworzyli: pierwszy w powiecie jarosławskim market TEDi, kawiarnia So Coffee, sklep zoologiczny AleAnimale, butik Magnifiue, a Vision Express powiększył swój dotychczasowy salon.

Galeria Rondo w Bochni podpisała aż 15 umów najmu, na łączną powierzchnię ponad 5 305 mkw, stawiając przy tym na nowe koncepty, do tej pory niedostępne w Bochni m.in. Netto, HalfPrice oraz Dealz. Powiększono także istniejące lokale m.in. Sinsay do ok 700 mkw oraz sklep zoologiczny AleAnimale (z 25 do 60 mkw).

Rondo, Bochnia

Galeria Dębicka nie pozostaje w tyle, odnotowując łącznie 10 zawartych oraz przedłużonych w tym roku umów najmu, na łączną powierzchnię ponad 2 060 mkw. Dwa ostatnie obiekty mogą też pochwalić się nowymi, przejrzystymi i w pełni responsywnymi stronami internetowymi.

galeria-debicka

– Działania podjęte w 2021 mają na celu jeszcze bardziej umocnić pozycje każdego z centrum w swoim regionie, a także stanowią odpowiedź na zmieniające się trendy na rynku nieruchomości handlowych oraz rosnące potrzeby i oczekiwania konsumentów – mówi Agnieszka Kalano, dział marketingu CD Locum.

Najciekawsze akcje marketingowe

– Podstawą efektywnych działań marketingowych podejmowanych przez nas w 2021, było połączenie kluczowych kwestii: bezpieczeństwa, oczekiwań klientów oraz wsparcia sprzedaży najemców. W naszych obiektach stawialiśmy przede wszystkim na cykliczne akcja paragonowe, konkursy w Social Mediach oraz dni tematyczne, przygotowywane przy wsparciu lokalnych instytucji, organizując m.in. takie akcje jak „Powrót do Szkoły – Rozdajemy Deski” (łącznie rozdano ponad 400 deskorolek i hulajnóg), „Dzień Dziecka w Galerii – odbierz kartę podarunkową o wartości 50 pln do jednego z naszych sklepów” (rozdano blisko 600 kart podarunkowych), „Napisz List do św. Mikołaja” (rozdano nagrody o łącznej wartości 16 000 zł), czy „Zabierz do Domu Pachnącą Choinkę”(rozdano ponad 5,5 tyś drzewek). Głównym celem wszystkich akcji było zachęcenie klientów do zrobienia zakupów w naszych obiektach, a tym samym wsparcie naszych najemców, dzięki czemu mogli zarejestrować swoje paragony w punktach obsługi akcji i otrzymać atrakcyjne nagrody. Wszystkim wydarzeniom, szczególnie tym, skierowanym do najmłodszych, towarzyszył szereg animacji i atrakcji dostosowanych do obowiązujących norm higieny i bezpieczeństwa – mówi Agnieszka Kolano.

Pomimo występujących obostrzeń i ograniczeń, wszystkie akcje spotkały się z bardzo dobrym odbiorem ze strony klientów i najemców, co potwierdza tezę, że potrzeba angażowania się centrów handlowych w życie lokalnej społeczności nie ustąpiła i galerie nadal stanowią bardzo ważny element krwioobiegu swoich miast. W okresach wzmożonych restrykcji i lockdownów, część aktywności marketingowych przeniosła się do Internetu, dzięki czemu obiekty pozostawały w bieżącym kontakcie klientami, wspierając jednocześnie działalność najemców gastronomicznych, czy rozrywkowych nagradzając bonami biorących udział w naszych konkursach.

– Naszym zdaniem ścisła współpraca marketingowa wynajmujących i najemców jest obecnie kluczem do osiągnięcia sukcesu w postaci skutecznej promocji oferty handlowej i usługowej obiektów handlowych” – dodaje Agnieszka Kolano.

Plany na kolejny rok

Rok 2022 zapowiada się równie aktywnie. CD Locum ma ambitne plany dotyczące rekomercjalizacji części swoich obiektów, obejmujące zarówno skład najemców, jak i odświeżenie powierzchni wspólnych oraz części gastronomicznych. Uchylając rąbka tajemnicy, planowane jest pojawienie się kilkudziesięciu nowych najemców w skali całego portfela, obejmujących ok 13 500 mkw powierzchni.