Dobre wyniki VRG w grudniu i w całym roku 2021

Skonsolidowane przychody VRG w grudniu 2021 roku wyniosły 173,8 mln zł, co oznacza wzrost o 32,6 proc. rdr – poinformowała spółka w komunikacie. Narastająco w 2021 roku przychody VRG wyniosły 1.070,6 mln zł i były wyższe rdr o 25,4 proc.

Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w grudniu 74,8 mln zł i były wyższe rdr o 31,2 proc. W okresie styczeń-grudzień w tym segmencie przychody wyniosły około 543,4 mln zł i były wyższe o 13,2 proc. rdr.

Segment jubilerski jeszcze wyżej

Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w grudniu 96,1 mln zł i były wyższe rdr o 34,5 proc. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła 496,9 mln zł, czyli wzrosła o 42,5 proc. rdr.

Niewielki spadek online

Sprzedaż online ukształtowała się w grudniu na poziomie 25,5 mln zł, co oznacza spadek rdr o 2,8 proc. Łącznie w okresie styczeń-grudzień sprzedaż online wyniosła 194,4 mln zł, co oznacza spadek o 6,1 proc. rdr.

Wzrost marży

VRG poinformowało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w grudniu wyniosła 55,5 proc. i była wyższa rdr o 4,7 pp. Narastająco od początku roku marża wyniosła 53,2 proc. i była wyższa o 4,3 pp. rdr.

Redukcja powierzchni

Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec grudnia wyniosła 52,3 tys. m kw. i była niższa o 1,4 proc. niż rok wcześniej.