Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Galeria Modlińska: dobry przykład parku handlowego w dużym mieście

Spółka Galeria M Sp. z o.o. rusza w kolejnym roku z nowymi inwestycjami handlowymi. Już w pierwszym kwartale 2022 roku deweloper rozpocznie rozbudowę parku handlowego działającego pod szyldem Galeria Modlińska w Warszawie. – Parki handlowe to formaty, które wyjątkowo dobrze poradziły sobie w czasie pandemii. Dotychczas były realizowane głównie w miastach średnich i małych, obecnie doskonale funkcjonują również w dużych aglomeracjach – mówi dla Retailnet Robert Krupski, pełnomocnik ds. komercjalizacji Galerii Modlińskiej. 

Inwestycja w dzielnicy Białołęka to centrum typu convenience wpisujące się w trend wygodnych zakupów blisko domu, z dogodnym dojazdem i dużym parkingiem.

– Parki handlowe to formaty, które wyjątkowo dobrze poradziły sobie w czasie pandemii. Dotychczas były realizowane głównie w miastach średnich i małych, obecnie doskonale funkcjonują również w dużych aglomeracjach. Dlatego inwestor zdecydował się na realizację projektu w Warszawie, w której jest miejsce nie tylko na wielopoziomowe wielkie galerie handlowe, a która powoli otwiera się również na inne obiekty, m.in. parki handlowe. Obiekty w tej formule nie tylko wpisują się w trend robienia szybkich zakupów na lokalnym rynku, ale także są w stanie zaspokoić najważniejsze potrzeby zakupowe w bezpieczny sposób w bliskiej odległości od miejsca zamieszkania – podkreśla Robert Krupski.

Lokalizacja i tenant mix Galerii Modlińskiej

Najważniejszymi atutami tego typu inwestycji są dogodna lokalizacja, położenie przy głównych arteriach komunikacyjnych miasta, bliskość osiedli mieszkaniowych, obszerny parking i możliwość wejścia do każdego sklepu z poziomu parkingu i osobnym wejściem, a także oferta, te cechy posiada park handlowy Galeria Modlińska.

– Projekt w Warszawie nieco wyróżnia się na tle parków handlowych w mniejszych miastach, w których dominują głównie najemcy wielkopowierzchniowi. W pierwszym etapie Galerii Modlińskiej ulokowane zostały znane międzynarodowe marki dyskontowe, świetnie wpisujące się w projekty większości parków handlowych, takie jak Pepco i Action. W Warszawie tenant-mix został uzupełniony sieciowymi mniejszymi powierzchniowo sklepami działającymi na rynku polskim lub lokalnie: biuro podróży Exim, Inmedio Trendy, Żabka, piekarnia Gorąco Polecam czy Galeria Okularów. Bardzo ważne jest również lokowanie obiektów razem z renomowanymi marketami spożywczymi, inwestor dla Warszawy wybrał ofertę dyskontu Aldi. Inwestycja realizowane przez spółkę Galeria M to także gwarancja najwyższego standardu każdego z obiektów. Projekty wykonywane są zgodnie ze sprawdzonymi zachodnimi standardami. Lokale najemców w naszych parkach handlowych mają wysokie ponad czterometrowe doskonale widoczne i oświetlone witryny, wygodny parking, oświetlenie ledowe i wiele innych udogodnień zarówno dla najemców i klientów. Na uwagę zasługuje dodatkowo fakt doskonałego oznaczenia najemców z dwóch stron budynku, wielkoformatowymi szyldami – dodaje Robert Krupski.

Galeria Modlińska znajduje się w Warszawie przy głównej arterii komunikacyjnej miasta – ul. Modlińskiej, ma bezpośredni zjazd z ulicy Modlińskiej, poprzez ulicę Kowalczyka (prawoskręt) i powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie osiedli, w których zamieszkuje blisko 20 tys. mieszkańców.

– Najbliższe wielopoziomowe galerie handlowe znajdują się w odległości kilku kilometrów, dlatego oferta parku handlowego jestem miejscem codziennych i wygodnych zakupów dla okolicznych mieszkańców i osób przemieszczających się ulicą Modlińską. Poza mieszkańcami Białołęki, są to również mieszkańcy Jabłonnej, Legionowa, Zegrza czy Nieporętu, wracający po południu ze stolicy do swoich mieszkań. To głównie świetna lokalizacja i sukces pierwszego etapu inwestycji zadecydowały o rozpoczęciu rozbudowy obiektu, już kilka miesięcy po otwarciu pierwszego etapu inwestycji – wyjaśnia pełnomocnik ds. komercjalizacji Galerii Modlińskiej.

Plany rozbudowy Galerii Modlińskiej

Pierwszy etap Parku Handlowego Galeria Modlińska oddano do użytku w IV Q 2021. Aktualnie obiekt jest w 100 proc. skomercjalizowany. Budowa drugiego etapu inwestycji rozpocznie się w I kwartale 2022 i zakończy w tym samym roku. Galerii Modlińskiej przybędzie 3,2 tys. mkw. dodatkowej powierzchni handlowej na której swoje sklepy otworzą m.in. takie uznane na polskim i międzynarodowym rynku marki – Hebe i Dealz oraz inne. Obecnie trwa proces komercjalizacji inwestycji, kolejne kontrakty są w podpisie lub w trakcie negocjacji. Planowane branże, które uzupełnią ofertę pierwszego etapu, to nie tylko drogeria i kolejne sklepy dyskontowe, ale również: salon RTV AGD, sklep zoologiczny, salon multimedia/książki, sklep z artykułami dla dzieci, salon sportowy, renomowana kawiarnia, usługi pocztowe i inne. Razem, na powierzchni ponad 6 tys. mkw., będzie ponad 20 sklepów i punktów usługowych.

Galeria-Modlińska będzie kolejnym obiektem realizowanym przy współpracy z Grupą Saller. Dotychczasowe realizacje to m.in. obiekty w Braniewie, Jarocinie, Gryficach, Zduńskiej Woli, Radomsku, Malborku i dwa obiekty w Radzyniu Podlaskim.