Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Wojciech Kamiński, Maxi Zoo: w 2022 chcemy otworzyć 25 sklepów

– Rok 2022 rozpoczynamy z 63 sklepami. W planach na najbliższe 12 miesięcy mamy otwarcie kolejnych 25 placówek, a każda z nich to nowe miejsca pracy. Nasza ekspansja nabiera rozpędu – z roku na rok powstaje coraz więcej sklepów w dogodnych lokalizacjach, w których opiekunowie zwierząt mogą szybko i bezpiecznie zrobić zakupy dla swoich pupili – mówi Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska. 

– Rok 2022 będzie dla Maxi Zoo wyjątkowy, ponieważ właśnie teraz rozpoczyna się dziesiąty rok obecności firmy na rynku polskim. Pierwszy sklep Maxi Zoo w Polsce otworzył się 17 października 2012 roku w centrum handlowym przy ulicy Jutrzenki w Warszawie. Był to pierwszy tak duży obiekt handlowy z produktami dla zwierząt na terenie naszego kraju – ponad 500 m2.  Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo

– W ofercie mamy ponad 6000 produktów w atrakcyjnych cenach. To przyciąga klientów, a tym samym jest motorem do dalszego rozwoju. Co prawda dopiero w październiku minie równo 10 lat od otwarcia pierwszej placówki, ale cały 2022 rok upłynie nam pod znakiem świętowania tego jubileuszu – powiedział Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska. – W ten rok wchodzimy ze zoptymalizowanymi procesami wewnątrz firmy, a także wprowadzonymi programami do planowania zadań czy składania zamówień, które ułatwiają pracę zespołom sklepowym, co zapewnia nam lepszy start do osiągania nowych założeń i celów. Wszystkie te zmiany to naturalny ruch w rozwoju firmy, który pozwala na dalsze wzmacnianie omnichannelowego ekosystemu produktów i usług, poprzez rozwijanie sieci sklepów stacjonarnych i rozwój e-commerce, tak by zapewnić klientom jak najlepszy dostęp do oferty.

R E K L A M A

Orientacja na klienta

Niezmiennie ważna jest dla Maxi Zoo orientacja na klienta. Dzięki wsłuchiwaniu się w ich opinie, firma może budować taką sieć sklepów dla zwierząt, jaka jest najbardziej im potrzebna i jakiej oczekują.

– Klientocentryczność jest standardem realizowanym na każdym poziomie zatrudnienia. Z klientami rozmawiają pracownicy w sklepach, kierownicy, również ja, gdy odwiedzam nasze placówki. Stąd między innymi wzięła się decyzja o utrzymaniu gazetek papierowych, a nie przejście wyłącznie do informacji online. Okazało się, że nasi klienci lubią taką formę komunikowania oferty. Nasi sprzedawcy są prawdziwymi doradcami – przechodzą szereg szkoleń związanych z opieką nad zwierzętami, co doceniają odwiedzający nasze sklepy, ponieważ wiedzą, że w razie wątpliwości mają zagwarantowaną pomoc. Prawdziwą kopalnią wiedzy są dla nas media społecznościowe. Cenię je za trafne komentarze i konkretne uwagi. To doskonałe medium pomagające w budowaniu orientacji na klienta – podkreślił Wojciech Kamiński.

Bonusy dla lojalnych klientów

W przyszłym roku firma będzie kontynuować rozpoczęte w 2020 roku uczestnictwo w PAYBACK, największym multipatnerskim bonusowym programie lojalnościowym w Polsce. Maxi Zoo jest pierwszym i jedynym stacjonarnym sklepem dla zwierząt w gronie partnerów programu.

– Naszym klientom uczestnictwo w PAYBACK przynosi szereg korzyści. Przede wszystkim umożliwia szybsze zbieranie punktów, które później można wymienić na atrakcyjne nagrody. Podczas zakupów w naszych sklepach stacjonarnych lub sklepie internetowym można zapłacić zebranymi punktami, co obniża kwotę rachunku. Dodatkowo zebrane punkty można przekazać w formie darowizny na projekty charytatywne PAYBACK. Dla nas istotne jest to, że współpraca z programem PAYBACK pozwala nam jeszcze lepiej dopasować oferty do potrzeb klientów – stwierdził Wojciech Kamiński.

Rozwój logistyki

Aby zapewnić swoim klientom najwyższy poziom obsługi i jak najszybciej realizować dostawy produktów zakupionych w e-sklepie, Maxi Zoo zdecydowało się na podpisanie długoletniego kontraktu z FM Logistic na składowanie towarów oraz obsługę logistyczną.

– Sprzedaż internetowa rozwija się coraz szybciej – odnotowujemy wzrost rok do roku o 80%. Dotychczas nasze dostawy do klientów indywidualnych były realizowane z magazynu centralnego w Niemczech, jednak nałożenie się na wzrost sprzedaży e-commerce ograniczeń pandemicznych, które niejednokrotnie opóźniały dostawy, spowodowało decyzję o stworzeniu magazynu w Polsce. Zakładamy, że FM Logistic obsłuży nawet 4 miliony zamówień w 2023 roku – dla klientów w Polsce, jak i Niemczech. Inwestycja pozwoli rozwinąć segment sprzedaży online Grupy Fressnapf – podsumował Wojciech Kamiński.

W 2022 roku Maxi Zoo będzie w dalszym ciągu rozwijać swoją działalność charytatywną. Jesień przyniesie kolejną odsłonę akcji „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”, a darowizny przekazywane organizacjom prozwierzęcym pozwolą na stabilne funkcjonowanie wielu z nich przez cały rok. To, co nie zmienia się od początku istnienia firmy, to myśl, która przyświeca Maxi Zoo – „Happier Pets, Happier People”. Jest to wspólny mianownik wszystkich planów, które spółka ma na kolejne lata.