Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Primark zwiększa ekspansję w Polsce

Międzynarodowy detalista planuje otwarcia dwóch nowych sklepów – w Łodzi i Wrocławiu, dzięki czemu do końca 2023 r. liczba salonów marki w Polsce wzrośnie do co najmniej sześciu.

Primark ogłosił plany związane z otwarciem dwóch nowych sklepów w Polsce. Dla detalisty jest to kolejny przełomowy krok w nieustającej ekspansji w Europie oraz Stanach Zjednoczonych.
Otwarcie nowych sklepów, zlokalizowanych w galerii handlowej Magnolia Park we Wrocławiu oraz w Manufakturze w Łodzi zaplanowano na koniec 2023 r. Dołączą one do ogłoszonych wcześniej salonów w Krakowie i Katowicach, zwiększając tym samym liczbę zapowiedzianych otwarć sklepów Primark w Polsce do czterech.

Primark zachwycony reakcją klientów

Sukces poprzednich otwarć, po wejściu sieci na polski rynek w 2020 r., pokazał, że unikalna formuła Primark, a w tym moda, artykuły gospodarstwa domowego oraz kosmetyki w korzystnych, niskich cenach trafiają w gusta polskich klientów.
– Wiemy, że mamy wielu fanów Primark w Polsce od momentu, kiedy otworzyliśmy sklep w Warszawie w 2020 r. i byliśmy zachwyceni reakcją klientów na otwarcie naszego sklepu w Poznaniu w zeszłym roku. Nowe umowy najmu stanowią ważne uzupełnienie naszego portfolio i cieszymy się, że będziemy mogli dalej się rozwijać i oferować unikalną ofertę Primark jeszcze większej liczbie klientów.- mówi Maciej Podwojski, Lead w Primark na Polskę, Słowenię oraz Czech.

Dalszy rozwój w regionie CEE

Primark_Posnania_02 (1)

Nowe umowy odzwierciedlają plany rozwoju firmy na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Primark niedawno potwierdził wejście na rynek rumuński, ogłaszając otwarcie nowego sklepu w Bukareszcie, które planowane jest jeszcze w tym roku. Ponadto, detalista zapowiedział także otwarcie pierwszego sklepu na Słowacji, w Bratysławie, na początku 2023 r., a kraj ten będzie 16. rynkiem działalności marki.

Po udanym otwarciu 15 salonów w ostatnim roku finansowym, dalszy rozwój portfolio sklepów w Europie Środkowo-Wschodniej stanowi element nieustannej szerszej ekspansji grupy Primark. W ubiegłym roku firma ogłosiła plany przyspieszenia jej tempa na rynku amerykańskim, bazując na wysokich obrotach i rosnącej świadomości marki, z zamiarem osiągnięcia poziomu około 60 sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat. Primark zamierza również wzmocnić swoją obecność we Francji, Włoszech i na Półwyspie Iberyjskim, aby w ciągu pięciu lat zwiększyć łączną liczbę sklepów sieci do 530.

400 sklepów w 14 krajach

Primark to międzynarodowy detalista, oferujący klientom najnowsze trendy w modzie, a także kosmetyki i artykuły wyposażenia domu w korzystnych cenach. Firma powstała w 1969 r. w Irlandii pod nazwą Penneys, a obecnie posiada ponad 400 sklepów w 14 krajach w Europie i Ameryce Północnej i zatrudnia ponad 70.000 osób. Primark chce, by odzież produkowana w bardziej zrównoważony sposób była dostępna dla każdego i skupia się na przedłużaniu trwałości ubrań, ochronie życia na Ziemi i poprawie życia ludzi tworzących produkty marki. W ramach tych działań, firma ogłosiła szereg zobowiązań, które zamierza zrealizować do 2030 r. Obejmują one wytwarzanie wszystkich ubrań marki z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych w sposób bardziej zrównoważony, projektowanie odzieży w sposób umożliwiający jej późniejszy recykling, zmniejszenie śladu węglowego o połowę w całym łańcuchu wartości, rezygnację z wyrobów plastikowych jednorazowego użytku oraz dążenie do zapewnienia pracownikom łańcucha dostaw godziwej płacy. Więcej na temat zobowiązań Primark oraz dodatkowe informacje znaleźć można tutaj.