Galeria Młociny wzmacnia tenant mix o 10 brandów

Miniony rok upłynął warszawskiej Galerii Młociny na poszerzaniu oferty handlowo-gastronomicznej. Do centrum wprowadziło się 10 nowych najemców, którzy zajęli blisko 1200 mkw. Strefa food court wzbogaciła się o propozycje dań kuchni bliskowschodniej, azjatyckiej oraz tureckiej. Należące do EPP i Echo Investment centrum handlowe nawiązało też współpracę z klubem sportowym Hutnik Warszawa, organizowało szereg wydarzeń kulturalnych oraz chętnie angażowało się w akcje dobroczynne na rzecz lokalnych społeczności.
Wśród marek debiutujących w Galerii Młociny w 2021 roku znalazły się m.in.: Tezenis, BaFaS, Sterntaler, Amercian Candle, Strefa Rozrywki oraz galeria sztuki współczesnej ToTuart. Strefa gastronomiczna zyskała lokale Tel Aviv Street Food by Malka, Silver Dragon, Crazy Bubble – Bubble TEA oraz otwarte na nowo punkty Express Oriental i Sevi Kebab.
Zróżnicowany dobór najemców
– Warszawa to rynek, na którym nasycenie powierzchnią handlową jest dość wysokie. Centra handlowe, szczególnie w obliczu zmieniających się oczekiwań i preferencji konsumentów, muszą podążać za najnowszymi trendami i tak urozmaicać swój tenant-mix, by utrzymać klientów i przyciągać nowe grupy odbiorców. Część lokali w Galerii Młociny w 2021 roku została otwarta w formule pop-up store, co gwarantuje dynamikę i różnorodność oferty oraz daje możliwość jej stosunkowo szybkiej aktualizacji. Dzięki temu, odwiedzający bielańskie centrum handlowe, będą mogli odkrywać propozycje nowych najemców przy okazji kolejnych wizyt – komentuje Michał Pękala, Asset Manager w EPP.
– Zeszły rok udowodnił, że Galeria Młociny to jedno z ulubionych miejsc warszawiaków do spędzania wolnego czasu i robienia zakupów. Siła tego miejsca opiera się na elastycznym podejściu do kształtowania oferty – w tym odpowiedniego doboru najemców, atrakcji kulturalnych i gastronomicznych, które odzwierciedlają obecne priorytety klientów. Tym bardziej cieszy nas, że nasi najemcy nie pozostają obojętni na najnowsze trendy i rozwijają linie przyjazne środowisku, wprowadzają do swoich kolekcji ekologiczne materiały, stawiają na zrównoważoną produkcję, której celem jest ograniczenie śladu węglowego oraz angażują się w działania prospołeczne – mówi Szymon Mińczuk, dyrektor regionalny ds. wynajmu w Echo Investment.
Centrum wydarzeń kulturalno-rozrywkowych
Oprócz nieustannego rozwoju oferty handlowej, w ciągu ostatnich 12 miesięcy Galeria Młociny dbała również o ekscytujące wydarzenia i atrakcje dla całej rodziny. Hucznie obchodzono popularne święta, jak Dzień Babci i Dziadka, Dzień Kobiet czy Walentynki. Przez dwa tygodnie maja świętowano drugie urodziny centrum, które połączono z obchodami Dnia Dziecka.
We współpracy z lokalną grupą „Teatr Pijana Sypialnia” w warszawskiej Galerii Młociny raz w miesiącu odbywały się przedstawienia teatralne – w sezonie letnim na Dechach, a w chłodniejszych miesiącach w Hali Hutnik. Inicjatywa spotkała się z zainteresowaniem klientów – w każdym wydarzeniu udział wzięło około 300 osób.
W wakacje na terenie centrum handlowego odbywał się Młociny Summer Fest – program letnich wydarzeń dla klientów w różnym wieku, obejmujący m.in. wydarzenia kulturalne, koncerty, warsztaty plastyczne czy zawody sportowe. Dodatkowo, wszyscy fani futbolu mogli wspólnie oglądać finały ME w piłce nożnej na wielkim ekranie, w strefie kibica w Galerii Młociny.
Jesienią, wspólnie z Teatrem WAM, jednym z najemców Galerii Młociny, zorganizowano muzyczny pokaz mody, w którym młodzi artyści prezentowali stylizacje wykorzystujące produkty z najnowszych kolekcji marek znajdujących się w centrum handlowym. Wydarzenie kulturalne wspierające najemców okazało się sukcesem – w poszczególnych lokalach wzrósł footfall, a klienci byli zainteresowani kupnem produktów zaprezentowanych podczas przedstawienia.
W 2021 roku Galeria Młociny rozpoczęła współpracę z klubem sportowym Hutnik Warszawa, w ramach której odbył się szereg akcji i eventów skierowanych do kibiców „Dumy Bielan”. W wakacje na Bielańskich Dechach odbył się cykl otwartych warsztatów sportowych dla dzieci i młodzieży z różnych dyscyplin, prowadzonych pod okiem doświadczonych instruktorów i trenerów Hutnika.
Zaangażowanie w rozwój społeczności lokalnych
Przez cały 2021 rok zespół Galerii Młociny aktywnie uczestniczył w życiu codziennym lokalnej społeczności, niosąc pomoc tym, którzy najbardziej jej potrzebowali. Regularnie wspierano podopiecznych Domu Dziecka nr 1 im. Maryny Falskiej, przeprowadzono zbiórkę darów w ramach Szlachetnej Paczki, współpracowano z Fundacją Malwa i odnowiono jej ośrodek dla dorosłych osób z niepełnosprawnościami, a także przekazano aż tonę karmy oraz akcesoria na rzecz podwarszawskich schronisk dla zwierząt. Wiosną, w ramach akcji „Zakupy dla seniora” zespół bielańskiego centrum handlowego wsparł starsze osoby mieszkające w sąsiedztwie, kompletując i dostarczając im do domu zamówione wcześniej przez telefon produkty.
– Chcemy być nie tylko miejscem zakupów, ale także centrum, które jest osadzone w kulturze i tradycji dzielnicy, stąd liczne inicjatywy i akcje wspierające sąsiadów Galerii Młociny. Przez cały miniony rok nasz zespół chętnie angażował się w działania prospołeczne, organizowaliśmy wiele wydarzeń kulturalno-rozrywkowych, skierowanych do różnych grup wiekowych. Wszystko po to, by na stałe zagościć w świadomości mieszkańców Bielan jako centrum handlowe, które jest blisko nich i odpowiada na ich potrzeby. Na nadchodzące miesiące mamy równie ambitne plany, a o ich realizacji na pewno będziemy informować na bieżąco – podsumowuje Kamila Kiersikowska, Dyrektor Galerii Młociny.
Ponad 200 sklepów i 50 restauracji
Unikalny dobór najemców, największa strefa gastronomiczno-rozrywkowa w Polsce i nowatorsko zaprojektowane wnętrza czynią Galerię Młociny wyjątkową destynacją na handlowej mapie Warszawy. Ten wielofunkcyjny obiekt usytuowany na Bielanach, w pobliżu węzła komunikacyjnego obsługującego 24 miliony pasażerów rocznie, oferuje blisko 85 tys. mkw. nowoczesnej, świetnie zaprojektowanej powierzchni, która mieści ponad 200 sklepów i blisko 50 restauracji oraz kawiarni. Jest to też miejsce debiutu wielu marek modowych i konceptów gastronomicznych na rynku polskim.
Galerię Młociny wyróżnia nowatorskie podejście do projektowania miejsc spotkań, rozrywki i gastronomii. Przestrzeń restauracyjna i rozrywkowa – zajmująca cały poziom +2 i połączona z zielonym ogrodem na dachu – została podzielona na różne strefy funkcjonalne. Hala Hutnik to bogata oferta gastronomiczna obejmująca zarówno znane, sieciowe restauracje, jak i lokalne i unikatowe koncepty. Architekci z renomowanego studia Broadway Malyan przenieśli na Bielany atmosferę przytulnych knajpek, ulicznej kuchni i swobodnego jedzenia na mieście, a także posiłków na świeżym powietrzu, wśród zieleni. To pierwszy tego typu koncept w Polsce. Ofertę Galerii Młociny uzupełniają wielosalowe kino wyposażone w fotele VIP, dwupoziomowy klub fitness Zdrofit, kręgielnia, centrum medyczne i miejsca zabaw dla dzieci.
Inwestorami Galerii Młociny są spółki EPP (70 proc. udziałów) i Echo Investment (30 proc. udziałów). Pierwsza zarządza nowo otwartym kompleksem. Druga odpowiadała za proces deweloperski i najem.
EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA). Portfel firmy obejmuje 36 projektów (29 handlowych, 6 biurowych oraz jeden wielofunkcyjny w trakcie planowania) o łącznej wartości ponad 2 mld euro i powierzchni najmu wynoszącej ponad milion mkw. Nieruchomości EPP są zlokalizowane w najbardziej atrakcyjnych polskich miastach o największym popycie konsumenckim i potencjale wzrostu.
Echo Investment jest największym polskim deweloperem, jedynym na rynku z bogatym doświadczeniem w trzech sektorach rynku nieruchomości: mieszkaniowym, handlowo-usługowym oraz biurowym. Jako firma współodpowiedzialna za rozwój miast, Echo Investment angażuje się w duże miastotwórcze projekty łączące różne funkcje, jak Browary Warszawskie czy Fuzja w Łodzi. To miejsca, w których ludzie mogą pracować, mieszkać, bawić się i zaspokajać potrzeby dnia codziennego. Od 1996 roku Echo Investment jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Zrealizowało już blisko 200 projektów o łącznej powierzchni 2 mln mkw. w kilkudziesięciu miastach Polski. Od 2019 roku głównymi akcjonariuszami Echo Investment S.A. są węgierski Wing IHC Zrt oraz partnerzy Griffin Real Estate.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter