ALDI utrzymuje dynamikę wzrostu i zwiększa zatrudnienie

Rok 2022 będzie czasem intensywnego rozwoju ALDI w Polsce. W związku z planami otwarć nowych sklepów oraz drugiego centrum dystrybucji sieć stworzy ponad 800 nowych miejsc pracy. Na ich utworzenie ALDI przeznaczy w tym roku około 30 milionów złotych.

W ostatnich 5 latach ALDI w Polsce osiągnął największą na rynku dynamikę wzrostu – sieć zwiększyła liczbę swoich sklepów o 70%, nieustannie też pracuje nad umacnianiem rozpoznawalności marki i rozwojem polityki zatrudnienia. Już od marca ubiegłego roku wdrożyła nowe zasady zawierania umów o pracę. Bez względu na stanowisko każdy nowy pracownik w ALDI zatrudniany jest z pominięciem okresu  próbnego. Pierwszą umowę ze swoimi pracownikami sieć podpisuje na jeden rok, a kolejna zawierana jest na czas nieokreślony. W 2022 roku ALDI planuje otwarcie około 60 sklepów oraz nowego centrum dystrybucji. Tylko na potrzeby magazynu dyskonter zatrudni około 200 osób, pozostali pracownicy zasilą nowo otwierane sklepy.

R E K L A M A

Wyścig o pracowników

– Sytuacja rynkowa jest dynamiczna i szczególnie wymagająca dla pracodawców. Znalezienie odpowiednich pracowników dla wielu sieci handlowych wciąż jest sporym wyzwaniem, a to oni stanowią fundament naszego biznesu. Dlatego ALDI nieustająco podnosi swoją konkurencyjność rynkową zwiększając wysokość zarobków i atrakcyjność pakietu świadczeń – mówi Anna Goleniowska, Dyrektor Obszaru Zasobów Ludzkich ALDI Polska.

Zaczynający pracę w ALDI sprzedawcy zarobią w tym roku od 3410 zł do 4010 zł brutto miesięcznie. Zarobki osób na stanowisku sprzedawca, posiadających minimum trzyletnie doświadczenie, kształtują się w przedziale 3810 – 4410 zł brutto. Magazynier z najmniejszym stażem będzie mógł liczyć co miesiąc na kwotę  3810. Najwięcej, bo od 5615  do 6415 zł zarobi co miesiąc początkujący kierownik sklepu. Wszystkie stawki są kwotami brutto i wliczona została również do nich wartość karty przedpłaconej. Poza likwidacją okresu próbnego dla nowo zatrudnionych pracowników sieć oferuje dostęp do prywatnej opieki medycznej dla pracowników oraz ich rodzin, jak również ubezpieczenie na życie czy możliwość korzystania z pakietów sportowych i rozrywkowych Medicover Sport. Każda osoba w organizacji ma dostęp do szkoleń adekwatnych do zajmowanego stanowiska oraz obszaru, w jakim pracuje.

– Wiemy, jak ważne dla pracowników są stabilne warunki zatrudnienia i bezpieczeństwo, zwłaszcza w tak niepewnych pandemicznych czasach, dlatego oferujemy im pracę w której znajdą pewność i gwarancję, jaką daje międzynarodowe przedsiębiorstwo oraz możliwość rozwoju. Jednocześnie bardzo ważne dla nas jest to, by pokazać prawdę o pracy w branży retail, która być może nie zawsze jest łatwa, ale dzięki życzliwym ludziom ci, którzy zdecydują się dołączyć do naszego zespołu, znajdą w nim swoje miejsce na dłużej – dodaje Anna Goleniowska.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat

ALDI jest konsekwentne w swoich działaniach – hasło kampanii employerbrandingowej ALDI brzmi: Napędzają nas ludzie, po prostu. – Pokazuje ono, że napędzają nas ci, dla których pracujemy – nasi klienci oraz ci, z którymi współpracujemy na co dzień – nasi pracownicy – komentowała Anna Goleniowska, przy starcie kampanii.

W Polsce Aldi ma już 203 sklepy

ALDI w Polsce posiada 203 sklepy i zatrudnia blisko 3600 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. W najnowszej kampanii hasło marki brzmi: „Raz ALDI, zawsze COŚ ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca i zawsze można znaleźć COŚ w ALDI: coś na obiad, coś słodkiego, coś na deser, czy coś dla domu.

ALDI Polska jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 77 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych