scf-news-retailnet-pl-logo-white.svg

Manufaktura: 15 tysięcy szczepień przeciwko COVID-19 w roku 2021

apsys-manufaktura

Manufaktura, kierując się rekomendacjami Polskiej Rady Centrów Handlowych, jako jedna z pierwszych w Polsce włączyła się w promocję szczepień przeciwko COVID-19. W 2021 roku w 3 punktach w łódzkim kompleksie zaszczepiło się prawie 15 tysięcy osób!

Pandemia koronawirusa okazała się wielkim wyzwaniem dla całej branży retail. 2021 rok przyniósł jednak nadzieję na realną walkę z zagrożeniem, jakim jest koronawirus, w postaci szerokiego i bezpłatnego dostępu do szczepień. Manufaktura, jeszcze przed ogłoszeniem pierwszych obostrzeń, wprowadziła rozwiązania mające na celu zadbanie o bezpieczeństwo Gości i pracowników. Przez dwa lata centrum pracowało w najwyższym reżimie sanitarnym, stosując się do poleceń i rekomendacji władz. Kiedy wreszcie rozpoczął się narodowy program szczepień przeciwko COVID-19, Manufaktura aktywnie włączyła się w jego promocję.

Na początek Enel-Med

Pierwszy punkt otworzył się na początku 2021 roku – przychodnia Enel-Med rozpoczęła szczepienia już pod koniec stycznia.

– Od początku naszej działalności w przychodni zaszczepiło się około 8 tysięcy pacjentów – wylicza Katarzyna Maciejewska-Więckowska, kierownik oddziału  Enel-Med w Manufakturze. – Największą popularnością cieszyła się szczepionka Pfizer – dodaje. Zapisy na szczepienia prowadzone były na miejscu w placówce lub poprzez dedykowaną zakładkę na stronie internetowej przychodni.

W połowie roku, zespół Manufaktury, kierując się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu, podjął współpracę z Wojewódzką Stacją Ratownictwa Medycznego w Łodzi. Wspólnie stworzono weekendowy punkt szczepień w Manufakturze. Łodzianie (i nie tylko) mogli zaszczepić się w nim jednodawkowym preparatem firmy Johnson&Johnson – bez wcześniejszej rejestracji i formalności. Akcja, pomimo spadającego w społeczeństwie zainteresowania szczepionkami, cieszyła się dość dużą popularnością – przez pierwszy weekend w punkcie zaszczepiło się ponad pół tysiąca osób. Ta wyjątkowa inicjatywa zwróciła uwagę mediów lokalnych i ogólnopolskich – opublikowano ponad 460 wzmianek na ten temat, o szacunkowym ekwiwalencie reklamowym blisko 550 tys. złotych. Pod koniec grudnia, po pół roku działalności, Punkt WSRM w Manufakturze może pochwalić się imponującą liczbą zaszczepionych – prawie 6,5 tysiąca! – Na pewno lokalizacja w Manufakturze miała pozytywny wpływ na liczbę chętnych do szczepień. Pacjenci przekazali nam dużo pozytywnych słów – podkreślali, że bardzo wygodna jest dla nich możliwość zaszczepienia się podczas zakupów czy wizyt w restauracjach na rynku Manufaktury – wyjaśnia Adam Stępka, rzecznik Wojewódzkiej Stacji Ratownictwa Medycznego w Łodzi.

W listopadzie na mapie Manufaktury pojawił się kolejny, trzeci już punkt szczepień, tym razem zlokalizowany w aptece Super-Pharm. Szczepienia, prowadzone przez wykwalifikowany personel medyczny, spotkały się z entuzjazmem wśród klientów sieci.

– Pacjenci zwracali uwagę, że możliwość zaszczepienia się w galerii jest dla nich dużym ułatwieniem i udogodnieniem – informuje Wojciech Przepiórka, kierownik apteki Super-Pharm w Manufakturze. Zapisy na szczepienia były możliwe przez Internetowe Konto Pacjenta, przez ogólnopolską infolinię lub e-rejestrację. – Uruchomiliśmy także dedykowaną infolinię Super-Pharm dla chętnych na szczepienie. Chcieliśmy jak najbardziej uprościć całą procedurę – dodaje Przepiórka. Od listopada do końca 2021 roku, w aptece zaszczepiło się ponad 120 osób.

Akcja edukacyjna

Manufaktura wyróżnia się na tle regionalnych centrów handlowych, jeśli chodzi o walkę z pandemią: – Szczególnie ważny dla nas jest aspekt edukacyjny – od początku pandemii inicjujemy lub bierzemy udział w różnych akcjach, mających na celu zwiększanie świadomości o wirusie wśród naszych Gości i pracowników – np. dołączyliśmy do akcji „Maski noszę, nie roznoszę”, a na Dzień Dziecka zamontowaliśmy specjalne dozowniki z żelem antybakteryjnym dla dzieci, tzw. czystozaury. Podajniki, przypominające kolorowe dinozaury, były dostosowane do wzrostu maluchów, a płyn do dezynfekcji miał przyjemny truskawkowy zapach. O zasadach reżimu sanitarnego przypominaliśmy w zabawny lub sentymentalny sposób – np. przed Świętami Bożego Narodzenia to elfy, korzystając z lukrecjowych lasek, wskazywały Gościom odległość dwóch metrów w kolejkach. – wyjaśnia Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.

Obecnie w Manufakturze działają nadal 3 punkty szczepień, w których dostępne są 3 rodzaje szczepionek. W manufakturowych punktach można też przyjąć tzw. dawkę przypominającą, a tym samym wydłużyć okres ważności swojego paszportu covidowego. Działalność punktów szczepień w łódzkim centrum cieszyła się ogromną popularnością zarówno wśród lokalnych, jak i ogólnopolskich mediów. Od czerwca do grudnia 2021 roku ukazało się ponad 2 600 wzmianek na ten temat, o szacunkowym ekwiwalencie reklamowym ponad 2,5 mln złotych. Publikacje ukazały się m.in. w Polsat News, TVN24, Polskim Radiu Program 3, Radiu Złote Przeboje czy TVP 3 Łódź.

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY
PULS RYNKU
SCF DATABASE

Projekty

manufakura-apsys
galeria handlowa
110 000 m2
Manufaktura to największe w regionie centrum handlowe, a także rozrywkowo-kulturalne. Manufaktura to atrakcja turystyczna dla przyjezdnych, miejsce spotkań dla łodzian,…
Baza danych

Firmy

apsys-logo
developer/inwestor
Od 24 lat, Apsys projektuje i zarządza przestrzeniami handlowymi we Francji i w Polsce. Apsys rozwija innowacyjne, „szyte na miarę”…
Baza danych
logo blue SCF News - Retailnet.pl-clear
Codzienny newsletter

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych: najemców, deweloperów i inwestorów.

Subscribe

* indicates required