Kaufland i Lidl przekazują Ukrainie wsparcie o wartości 10 mln euro

Międzynarodowa grupa Kaufland i Lidl z niepokojem śledzi wydarzenia, które dzieją  się w Ukrainie. W tak trudnym czasie szczególnie ważne jest, aby firmy wywiązywały się ze swojej społecznej odpowiedzialności. Szybka pomoc w oparciu o skrócone procedury jest teraz najwyższym priorytetem, dlatego międzynarodowa grupa Kaufland i Lidl podejmuje się działań wspierających.

Wartość wsparcia produktowego, które przeznaczone jest na pomoc obywatelom Ukrainy dotkniętych wojną oraz kryzysem uchodźczym, to aż 10 000 000 euro. Asortyment taki jak: trwała żywność, tekstylia domowe, artykuły higieniczne oraz inne niezbędne produkty będą stanowiły znaczący wkład w zaopatrzenie uchodźców na obszarach przy granicy z Ukrainą.

W odpowiedzi na tragedię, która spotkała mieszkańców Ukrainy, Kaufland Polska niezwłocznie rozpoczął działania pomocowe. Za pośrednictwem organizacji pożytku publicznego sieć przekazuje na rzecz uchodźców produkty o łącznej wartości miliona złotych. Ponadto detalista udzieli organizacjom charytatywnym – Polskiej Akcji Humanitarnej i Caritas Polska – wsparcia finansowego w kwocie 500 000 euro na działania humanitarne związane z kryzysem uchodźczym. Na terenie wielu sklepów Kaufland organizowane są również zbiórki pomocowe. Sieć nie zapomina także o ukraińskich pracownikach i ich rodzinach, którym stara się zapewnić możliwie jak największe wsparcie.

– Jesteśmy głęboko poruszeni aktualnymi wydarzeniami w Ukrainie, dlatego też podjęliśmy zdecydowane działania mające na celu szybkie wsparcie poszkodowanych, którymi są również członkowie naszego zespołu. Każdemu ukraińskiemu pracownikowi, który zdecyduje się tymczasowo wrócić do kraju ojczystego, gwarantujemy możliwość powrotu do pracy. Deklarujemy również pomoc w znalezieniu zakwaterowania pracownikom, którzy zdecydują się ściągnąć do Polski swoich najbliższych. Jesteśmy także otwarci na zatrudnienie uchodźców z Ukrainy, którym pomożemy załatwić wszystkie niezbędne formalności. Dla zatrudnionych w naszej sieci uruchomiliśmy również bezpłatną infolinię z pomocą psychologa, która jest obsługiwana zarówno w języku polskim, jak i ukraińskim – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

 W geście solidarności z narodem ukraińskim, a także w odpowiedzi na oczekiwania klientów, Kaufland wycofał z oferty wszystkie produkty rosyjskie. Sieć pracuje jednocześnie nad zastąpieniem wspomnianego asortymentu artykułami alternatywnymi, które nie pochodzą z tego kraju.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych