Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Galeria Katowicka wspiera ekomodę i otwiera butik cyrkularny

W Galerii Katowickiej otworzył się trzeci w Polsce butik cyrkularny firmy Ubrania do oddania. Projekt promuje odpowiedzialną modę oraz ideę gospodarki obiegu zamkniętego, angażuje i edukuje lokalną społeczność oraz wspiera regionalne NGO’sy. 

Butik cyrkularny, działający w duchu zero waste i slow fashion, to przełomowy koncept polegający na dawaniu odzieży używanej drugiego życia w atrakcyjnej, butikowej formule. Wpisuje się równocześnie i  w  ekoodpowiedzialność, i w otwartość Katowickiej na nowatorskie rozwiązania. 

– Ekologia to dla nas punkt orientacyjny nadający ramy naszej działalności biznesowej. Z satysfakcją wspieramy zatem modę na ekologię i promujemy ją wśród naszych bardzo ekologicznie świadomych klientów. W tę strategię idealnie wpisuje się idea butiku cyrkularnego, który angażuje odbiorców w odzyskiwanie ubrań dla drugiego obiegu i uświadamia konieczne kierunki zmian w branży odzieżowej – mówi Anna Szczerkowska, Marketing Manager Galerii Katowickiej. 

Second handy z misją w centrach hadlowych

– Polski rynek second hand w większości bazuje na odzieży używanej z “zachodu”. Dlatego jako UbraniaDoOddania.pl skutecznie przekonujemy do korzystania z tych second handów, które działają w modelu cyrkularnym, czyli takim, który w drugim obiegu oferuje ubrania kupione na terenie Polski i tutaj zebrane jako odzież używana – mówi Zosia Zochniak, współzałożycielka portalu fundrisingowego Ubrania Do Oddania – Bardzo selektywnie podchodzimy do wyboru partnerów w ramach projektu otwierania butików cyrkularnych. Decydujemy się na współpracę wyłącznie z tymi centrami, które aktywnie działają w kwestiach zrównoważenia swojego wpływu na środowisko, racjonalizują decyzje zakupowe swoich klientów, wdrażają rozwiązania, które ograniczają emisyjność, a co najważniejsze – rozumieją, że branża odzieżowa musi się zmienić i chcą wesprzeć swoich najemców w procesie wchodzenia w realne i wartościowe projekty dodatkowe, których mianownikiem jest idea cyrkularności – dodaje.

Butik w Galerii Katowickiej jest trzecim, po Galerii Mokotów w Warszawie i Vroclawii we Wrocławiu, tego rodzaju second handem w Polsce, prowadzonym w ramach inicjatywy Ubrania Do Oddania. Ulokowanie butików cyrkularnych w centrach handlowych jest działaniem strategicznym – ma przybliżyć ideę odpowiedzialnej mody jak najszerszemu gronu klientów. Doświadczenia Warszawy i Wrocławia pokazują, że zainteresowania butikami cyrkularnymi jest bardzo duże, także dlatego, że za kupowaniem czy oddawaniem ubrań stoi coś więcej – troska o planetę i pomoc fundacjom czy stowarzyszeniom. 

Katowicka dołącza do modowej rewolucji

Butik cyrkularny w Galerii Katowickiej zlokalizowany jest na 1 piętrze, na powierzchni ponad 48 m2.

Klienci Katowickiej mogą przynosić niepotrzebne ubrania, nawet jedną sztukę odzieży czy parę butów, do specjalnego boksu. Ważne, by oddawane rzeczy były w dobrym stanie, nieznoszone, kompletne i czyste. Złotówka za każdy 1 kg odzieży, który za sprawą projektu Ubrania Do Oddania ponowie wróci do obiegu, powędruje co miesiąc do innej lokalnej fundacji czy stowarzyszenia. Pierwszą pomoc otrzyma Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Katowicach. 

Miłośnicy mody vintage znajdą w nowo otwartym butiku starannie wyselekcjonowane rzeczy świetnej jakości, a podążający za aktualną modą – uzupełnią garderobę za niewielkie pieniądze. Asortyment dobierany będzie pod kątem pory roku, zgodnie z założeniem spełniania aktualnych potrzeb klientów. Katowicki butik, podobnie jak te działające w Warszawie i Wrocławiu, oferuje odzież damską, męską, dziecięcą, vintage, buty, torebki oraz akcesoria, tj. biżuterię, szale i czapki. Wszystko w  jasno i  transparentnie określonych cenach, co jest jednym z założeń tego konceptu. 

Ubrania i działania pełne mocy

Galeria Katowicka od lat wspiera zrównoważone zarządzanie obiektem poprzez ekologiczne akcje marketingowe, które wychodzą poza codzienną ofertę handlowo-rozrywkową. Bardzo istotnym elementem realizowanych aktywności jest ich szeroki wymiar prośrodowiskowy i budowanie twórczych relacji z  otoczeniem. 

– To nie pierwsza nasza współpraca z projektem Ubrania Do Oddania. W ubiegłorocznej akcji „Ubrania Pełne Mocy” zachęcaliśmy mieszkańców regionu do wspierania odpowiedzialnej mody, zrobienia porządków w szafach i przyniesienia do nas nienoszonej odzieży. Akcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, przez sześć dni zebraliśmy aż 9 ton ubrań, które trafiły do zespołu Ubrania Do Oddania z szansą na drugie życie. Środki pozyskane w ten sposób pozwolą nam sfinansować powstanie Eko-Muralu w Katowicach w ramach drugiej edycji akcji, która odbędzie się w maju tego roku – podsumowuje Anna Szczerkowska.  

Ponad 200 najemców

Galeria Katowicka mieści się w ścisłym centrum Katowic i jest unikalnym kompleksem komunikacyjno-komercyjnym. Powierzchnia najmu wynosi 47,609 m2 i obejmuje ponad 200 lokali, restauracji i punktów handlowych, m.in. Peek&Cloppenburg, TK Maxx, Multikino, Zara, Pull& Bear, Bershka, C&A, Reserved, Euro RTV AGD, Douglas czy Flying TigerCopenhagen. Posiada także 10 salowe Multikino z salą Xtreme – najnowocześniejszą w Polsce, wyposażoną w system dźwiękowy Dolby Atmos oraz projektor laserowy 4K. Centrum handlowe połączone jest bezpośrednio z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym komunikacji miejskiej. Galeria Katowicka została otwarta 18 września 2013 r.

Właścicielem Galerii Katowickiej jest fundusz Employees Provident Fund of Malaysia z siedzibą w Kuala Lumpur, założony w 1951 r. To jeden z najstarszych i największych funduszy emerytalnych na świecie, inwestujący również w nieruchomości. Za zarządzanie aktywami funduszu (asset management) odpowiedzialny jest Savills Investment Management z siedzibą w Londynie.

Za zarządzanie Galerią Katowicką, codzienne funkcjonowanie obiektu oraz kwestie związane z wynajmem powierzchni handlowej, odpowiada spółka APSYS Polska, jeden z wiodących operatorów branży centrów handlowych w Polsce i we Francji.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników